anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak pieniędzy po zwrocie

kar_kal
#7 Wielbiciel#

Witam, Zakupiłam produkt 14.10.2022 ( był to piątek wieczór) jednak po zakupie rozmyśliłam się ( parę rzeczy w tym produkcie mi się nie zgadzało) i 15.10 ( sobota rano) zrobiłam zwrot. Nie mogłam już anulować, ponieważ sprzedający dał w realizacji i numer przesyłki wstawił ale jeszcze nie wysłał- miał to zrobić w poniedziałek. Napisałam do sprzedającego, że rezygnuję z zakupu i przepraszam:) i wypełniłam formularz zwrotu. Sprzedający nie wysłał towaru ale też nie wysłał pieniędzy za zapłacony towar ( płacony przez Allegro Pay). Dzisiaj jest 22.10 a pieniędzy dalej nie ma. Pisałam wczoraj do sprzedającego ( to było 21.10) i odpowiedź była, że jeszcze dzisiaj zrobi zwrot pieniędzy ale dalej nie ma. Co moge zrobić?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Możesz otworzyć dyskusję ,to przyspieszy zwrot środków ,ale w przyszłości dobrze się zastanów czy dany produkt od wybranego sprzedawcy będzie tym którego potrzebujesz . Warto przed zakupem przepytać sprzedawcę na temat produktu niż anulować i narażać go na straty czasu i pieniędzy.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kar_kal przy odstąpieniu od umowy na odległość sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków. Po upływie tego terminu możesz rościć jakiekolwiek pretensje do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

kar_kal
#7 Wielbiciel#

 No właśnie 14 dni ale jak odstąpię od umowy i odeślę zakupiony produkt, a w moim przypadku nie odsyłałam ponieważ, produkt nie był do mnie wysłany. Rezygnacja przed wysłaniem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, ale jak anulujesz płatność to wrócą w ciągu 2 dni a po anulowaniu zakupu to wg prawa i tak sprzedajacy ma 14dni na zwrot> powinien zrobić to niezwłocznie, zawsze możesz otworzyć dyskusję, ale jak minie termin zwrotu.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kar_kal nie ma znaczenia czy był, czy nie był wysłany. Jest to odstąpienie od zakupu na odległość i tu termin wyraźnie wskazuje Ustawa o prawach konsumenta.

oznacz moderatorów

jacek7474
#9 Pomysłodawca#

allegro nie dba o klientów, gdyby dbali nie dopuściliby do czegoś takiego, ja mam bardzo negatywne doświadczenia na allegro

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@jacek7474 do czego niby mieliby nie dopuścić? Do tego, że klient czyta dokładnie opis produktu dopiero po dokonaniu zakupu? Litości...

oznacz moderatorów

jacek7474
#9 Pomysłodawca#

do tego, że na zwrot pieniędzy trzeba tak długo czekać, zwrot powinien być automatyczny po anulowaniu

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to źle czytasz i nie znasz regulaminu Allegro, mówi się o tym że powinien zwrócić w ciągu 2dni ale wg prawa ma 14dni.

oznacz moderatorów

jacek7474
#9 Pomysłodawca#

nie znam  regulaminu, to prawda. znam natomiast zasady rynkowe. jeżeli kupujący się skarży, że za długo musi czekać na pieniądze ze zwrotu - to konkurencja na pewno się cieszy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście, każdy sam wybiera u kogo kupuje. Sprzedający zapytają po co kupować i anulować zakup, ale masz prawo. Tu masz opisane to przez Allegro: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Z czego konkurencja ma się ucieszyć? Z klientów którzy tylko robią koszt a  finalnie nic nie kupują?

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Client:96810784 No chyba z tego ,że komuś innemu blokują sprzedaż a nie im.

oznacz moderatorów

kar_kal
#7 Wielbiciel#

Tutaj nie chodzi o to, że "czytam po dokonaniu zakupu" bo wszystko było jasne ( prawie jasne bo sprzedający nie chciał do końca wszystkiego wyjaśnić np. zdjęcia realne ), ale po zakupie wyszły pewne inne informacje, które mnie zaniepokoiły bardzo i to zdecydowało o rezygnacji. Zresztą lepiej zrezygnować przed wysyłką i właśnie nie narażać na dodatkowe koszty takie jak wysyłka czy koszty zwrotu, czas itp. "Litości"....... Jak się nie zna szczegółów to lepiej nie odpowiadać głupot

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kar_kal a jak nie potrafi się czytać ze zrozumieniem, np. do kogo i do czego odnosi się stwierdzenie "litości", to lepiej się nie odzywać, by nie wyjść na ignoranta.

oznacz moderatorów

kar_kal
#7 Wielbiciel#

Zupełnie nie o to chodziło..... sytuacja, którą opisałam jest moja, więc odpowiadam jak wygląda u mnie i akurat to co było napisane ( właśnie nie wiem kto nie czyta ze zrozumieniem) Ja jak najbardziej mogłam odebrać , że bije Pan do mnie nie znając szczegółów sprawy ( CYTUJĘ (..)że klient czyta dokładnie opis produktu dopiero po dokonaniu zakupu?"). Uważam , że gdy wychodzą PO ZAKUPIE pewne WAŻNE informacje lub rzeczy to lepiej zrezygnować przed wysyłką niż stracić kilka tyś. złotych niż póżniej bawić się w odsyłanie itp. Ja chcę tylko się dowiedzieć czy za zwrot pieniędzy mogę już sie upominać czy muszę odczekać 14 dni....Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Mnie ciekawi jak nagle po zakupie a przed dostawą towaru w magiczny sposób "wyszły" jakieś rzeczy

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@kar_kal musisz czekać 14 dni. Takie jest prawo konsumenckie. Zwrot, nawet jeśli przesyłka nie jest wysłana wymaga od sprzedającego pewnych działań, to nie jest tylko kwestia zrobienia przelewu zwrotnego, trzeba ogarnąć księgowość i magazyn. Wszystko musi być udokumentowane. 

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kar_kal, jeśli minie 14 dni od zakupu i środki nie zasilą Twojego limitu Allegro Pay, daj znać. Z tego, co widzę, sprzedający nie zwrócił Ci pieniędzy za zamówienie 2c0eda71-4bb8-11ed-af3f-01e3cfd96c1b.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów