Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, Zakupiłam produkt 14.10.2022 ( był to piątek wieczór) jednak po zakupie rozmyśliłam się ( parę rzeczy w tym produkcie mi się nie zgadzało) i 15.10 ( sobota rano) zrobiłam zwrot. Nie mogłam już anulować, ponieważ sprzedający dał w realizacji i numer przesyłki wstawił ale jeszcze nie wysłał- miał to zrobić w poniedziałek. Napisałam do sprzedającego, że rezygnuję z zakupu i przepraszam:) i wypełniłam formularz zwrotu. Sprzedający nie wysłał towaru ale też nie wysłał pieniędzy za zapłacony towar ( płacony przez Allegro Pay). Dzisiaj jest 22.10 a pieniędzy dalej nie ma. Pisałam wczoraj do sprzedającego ( to było 21.10) i odpowiedź była, że jeszcze dzisiaj zrobi zwrot pieniędzy ale dalej nie ma. Co moge zrobić?
Możesz otworzyć dyskusję ,to przyspieszy zwrot środków ,ale w przyszłości dobrze się zastanów czy dany produkt od wybranego sprzedawcy będzie tym którego potrzebujesz . Warto przed zakupem przepytać sprzedawcę na temat produktu niż anulować i narażać go na straty czasu i pieniędzy.
@kar_kal przy odstąpieniu od umowy na odległość sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków. Po upływie tego terminu możesz rościć jakiekolwiek pretensje do sprzedawcy.
No właśnie 14 dni ale jak odstąpię od umowy i odeślę zakupiony produkt, a w moim przypadku nie odsyłałam ponieważ, produkt nie był do mnie wysłany. Rezygnacja przed wysłaniem
Tak, ale jak anulujesz płatność to wrócą w ciągu 2 dni a po anulowaniu zakupu to wg prawa i tak sprzedajacy ma 14dni na zwrot> powinien zrobić to niezwłocznie, zawsze możesz otworzyć dyskusję, ale jak minie termin zwrotu.
@kar_kal nie ma znaczenia czy był, czy nie był wysłany. Jest to odstąpienie od zakupu na odległość i tu termin wyraźnie wskazuje Ustawa o prawach konsumenta.
allegro nie dba o klientów, gdyby dbali nie dopuściliby do czegoś takiego, ja mam bardzo negatywne doświadczenia na allegro
@jacek7474 do czego niby mieliby nie dopuścić? Do tego, że klient czyta dokładnie opis produktu dopiero po dokonaniu zakupu? Litości...
do tego, że na zwrot pieniędzy trzeba tak długo czekać, zwrot powinien być automatyczny po anulowaniu
A to źle czytasz i nie znasz regulaminu Allegro, mówi się o tym że powinien zwrócić w ciągu 2dni ale wg prawa ma 14dni.
nie znam regulaminu, to prawda. znam natomiast zasady rynkowe. jeżeli kupujący się skarży, że za długo musi czekać na pieniądze ze zwrotu - to konkurencja na pewno się cieszy
Oczywiście, każdy sam wybiera u kogo kupuje. Sprzedający zapytają po co kupować i anulować zakup, ale masz prawo. Tu masz opisane to przez Allegro: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX
Z czego konkurencja ma się ucieszyć? Z klientów którzy tylko robią koszt a finalnie nic nie kupują?
@Client:96810784 No chyba z tego ,że komuś innemu blokują sprzedaż a nie im.
Tutaj nie chodzi o to, że "czytam po dokonaniu zakupu" bo wszystko było jasne ( prawie jasne bo sprzedający nie chciał do końca wszystkiego wyjaśnić np. zdjęcia realne ), ale po zakupie wyszły pewne inne informacje, które mnie zaniepokoiły bardzo i to zdecydowało o rezygnacji. Zresztą lepiej zrezygnować przed wysyłką i właśnie nie narażać na dodatkowe koszty takie jak wysyłka czy koszty zwrotu, czas itp. "Litości"....... Jak się nie zna szczegółów to lepiej nie odpowiadać głupot
@kar_kal a jak nie potrafi się czytać ze zrozumieniem, np. do kogo i do czego odnosi się stwierdzenie "litości", to lepiej się nie odzywać, by nie wyjść na ignoranta.
Zupełnie nie o to chodziło..... sytuacja, którą opisałam jest moja, więc odpowiadam jak wygląda u mnie i akurat to co było napisane ( właśnie nie wiem kto nie czyta ze zrozumieniem) Ja jak najbardziej mogłam odebrać , że bije Pan do mnie nie znając szczegółów sprawy ( CYTUJĘ (..)że klient czyta dokładnie opis produktu dopiero po dokonaniu zakupu?"). Uważam , że gdy wychodzą PO ZAKUPIE pewne WAŻNE informacje lub rzeczy to lepiej zrezygnować przed wysyłką niż stracić kilka tyś. złotych niż póżniej bawić się w odsyłanie itp. Ja chcę tylko się dowiedzieć czy za zwrot pieniędzy mogę już sie upominać czy muszę odczekać 14 dni....Pozdrawiam
Mnie ciekawi jak nagle po zakupie a przed dostawą towaru w magiczny sposób "wyszły" jakieś rzeczy
@kar_kal musisz czekać 14 dni. Takie jest prawo konsumenckie. Zwrot, nawet jeśli przesyłka nie jest wysłana wymaga od sprzedającego pewnych działań, to nie jest tylko kwestia zrobienia przelewu zwrotnego, trzeba ogarnąć księgowość i magazyn. Wszystko musi być udokumentowane.
@kar_kal, jeśli minie 14 dni od zakupu i środki nie zasilą Twojego limitu Allegro Pay, daj znać. Z tego, co widzę, sprzedający nie zwrócił Ci pieniędzy za zamówienie 2c0eda71-4bb8-11ed-af3f-01e3cfd96c1b.