Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jaka jest najszybsza i najprostsza droga wymiany towaru na inny? Tak żeby sprzedawca nie musiał robić rozliczenia na podane konto zwrotu, i kupujący nie obawiał się że coś pójdzie nie tak.
Wiem że jest metoda "zwróć towar" ale w tym przypadku trzeba podać konto etc... Później wypadałoby zrobić nowe zamówienie, nie chce tak
@karola112233 Musisz porozumieć się ze sprzedawcą, potem skorzystaj z opcji "zwróć towar" - nie ma znaczenia, że musisz tam podać konto do zwrotu wpłaty. Sprzedawca nie odda Ci pieniędzy, tylko wymieni towar. Powinieneś też dopłacić mu za kolejną wysyłkę. Zwrot masz darmowy jeśli to Smart lub paczkomat.
No i też z taką inicjatywą wyszedłem do sprzedawcy, że chciałabym wymienić towar na inny kolor. Fakt jest taki że ten inny kolor wychodzi trochę taniej, niespełna 9zł w sumie, ale mówię nie szkodzi-będzie na ponowny paczkomat ze strony sprzedającego. Na co dostaję odpowiedź że jeśli skorzystam z opcji "zwróć towar" to oni będą musieli go rozliczyć na podane przeze mnie konto, a ja muszę dokonać kolejnego zamówienia.... W ten sposób wydaję kolejny raz kasę, bez sensu
Ostatnio kojarzę że wymieniałem w ten sposób buty na inny rozmiar, właśnie poprzez zwrot, sprzedawca umieścił w paczkomacie zwrotnym wymienione buty i po sprawie.
Aż musiałem was zapytać, bo zgłupiałem - może sprzedawca niedoinformowany, albo się czegoś boi
@karola112233 Allegro rozlicza teraz sprzedawców z szybkiej realizacji zwrotu wpłaty, więc nie licz że ktoś zaryzykuje swoją jakość sprzedaży dla twojej wygody. Podziękuj Allegro za utrudnienie wymiany produktu, oni to wszystko robią dla wygody kupujących. 😁
Czyli jednak - jest kolejna sugestia do moderatorów o wzbogacenie opcji realizacji transakcji - właśnie o wspomnianą "wymianę towaru"
OK, zrobię grzecznie zwrot i złożę nowe zamówienie, trudno
@karola112233 Sprzedawca się nie boi, po prostu nie chce robić sobie bałaganu. Jeżeli prowadzi prawidłowo ewidencję to żeby wymienić przedmiot musi najpierw przyjąć zwrot, potem wydaje - sprzedaje go ponownie. Takie postępowanie jest jak najbardziej prawidłowe, poza tym, jeśli masz darmowy zwrot to nie musisz dopłacać za wymianę.
Oczywiście, wielu robi tak że zwyczajnie wymienia, a potem jest taki efekt że jest wielkie zdziwienie: jest oferta zakupu, a towaru na półce zabrakło bo jest całkiem inny towar.
Masz rację, towar na półce powinien się zgadzać, no ale ja sklepu nie prowadzę to też nie zastanawiałem się z tej strony.
W każdym razie dzięki za odzew, temat uważam za zamknięty.
Póki nie dodadzą dodatkowej opcji "wymień towar" pozostaje tylko zwrot i dokonanie nowego zamówienia.
DZIĘKI.
@karola112233 Ale ten sposób zwrot i zakup innego jest najbardziej prawidłowy i bezpieczny dla Ciebie, jak i dla sprzedającego. Pozostaje więc dogadanie się ze sprzedającym.