anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Cieknący kran i przeboje ze sprzedawcą i Allegro

reboot23
#11 Animator#

Dobry wieczór 🙂

Kupiłem (w 2023) na Allegro baterię z giętką wylewką, została zamontowana i po kilku dniach okazało się, że cieknie z końcówki (perlatora?). Zgłosiłem sprawę sprzedawcy, aby zgodnie z przepisami dokonał demontażu lub zlecił go komuś oraz żeby odebrał towar ode mnie.

Niestety jest to droga przez mękę, sprzedawca się upiera "proszę spakować i odesłać", w ogóle nie odnosi się do ustawy o prawach konsumenta art. 43d. pkt. 5 oraz pkt. 6, a w dyskusji Allegro raz staje po stronie sprzedawcy, a raz po mojej, chociaż ja uparcie wskazuję przepisy a odpowiedzią sprzedawcy jest "proszę odesłać paczkę".
Bateria nie jest czymś. co wystarczy schować do pudełka i wysłać, trzeba ją zdemontować. 

Co mogę w takiej sytuacji? POK? Chargeback? Czy generalnie chociaż mam przepisy po swojej stronie, to nie ma możliwości wpłynięcia na sprzedawcę i są to martwe przepisy?

Mowa o przepisach

5.  Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
 
oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

Masz dyskusję na Allegro? możesz prosić o pomoc rzecznika konsumentów.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@reboot23  Teoretycznie masz rację, tylko wytłumacz jak chcesz żeby zrealizować tą naprawę- wymianę?

Masz prawo żeby domagac się żeby sprzedający wymienił ci tą baterię, ale raczej kłopotów sobie narobisz przez taki upór.

Bo sprzedający może nawet przyjedzie, odkręci tą uszkodzoną i zostawi cię bez żadnej baterii z zakręcona wodą. Bedzie szukał zamiennej baterii w dobrej jakości, albo naprawiać cieknącą, ma prawo wymienić ale nie jest napisane w jakim terminie.

Ewentualnie może ci założyć baterię używaną ale sprawdzoną nie cieknącą. Będziesz zadowolony? Przecież równie dobrze możesz sobie sam zainstalować  starą baterię która tam kiedyś była. Nie wyrzuciłeś jeszcze?

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@LEW433 allegro w dyskusji właśnie co chwilę zmienia zdanie.

@br. nie mam innej baterii, to nowy dom. Moje oczekiwania to zaangażowanie sprzedawcy, działalność to nie tylko zarobek, ale również obowiązki. Ja mam szukać hydraulika lub sam odkręcać, a sprzedawca łaskawie będzie mi to naprawiał/wymieniał przez miesiąc. Równie dobrze mógłby wysłać kolejna baterię, zostałaby zamontowana a stara odesłana, klient nie zostaje bez kranu.

oznacz moderatorów

FenomenoVero
#11 Animator#

Ta ostatnia wersja chyba najbardziej optymalna zaproponowałeś ją sprzedawcy? Też odrzucił?

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@FenomenoVero zaproponowałem takie rozwiązanie, sprzedawca wciąż ma jedną odpowiedź. Moje cytowanie przepisów, wołanie Allegro itp. jedynie daje takie odpowiedzi od sprzedawcy

4 grudnia - Proszę odesłać na reklamację

5 grudnia - Czekamy na odesłanie.

6 grudnia - Oczekujemy na towar.

Allegro poprosiło 7 grudnia: "******, proszę również odnieść się do wiadomości dotyczącej demontażu."

8 grudnia sprzedawca się nie odniósł do prośby Allegro  - Czekamy na informację o spakowanej paczce i podanie adresu odbioru.

Przypomniałem sprzedawcy o tym 17 grudnia, żeby w końcu się odniósł do demontażu/montażu.

17 grudnia - Czekamy na informację o spakowanej paczce i podanie adresu odbioru.

18 grudnia - Czekamy na informację o spakowanej paczce i podanie adresu odbioru.

20 grudnia - Czekamy na informację o spakowanej paczce i podanie adresu odbioru.

26 grudnia zaproponowałem rozwiazanie tj. wysyłkę baterii do mnie, wtedy biorę na siebie koszt demontażu i montażu i od razu odsyłam starą, albo drugie rozwiązanie tj. demontaż zlecony przeze mnie a potem montaż i sprzedawca otrzymuje fakturę na wykonana usługę.

27 grudnia - Proszę o informację kiedy paczka zostanie przygotowana do wysyłki ,wówczas zostanie zlecony odbiór paczki przez kuriera.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@reboot23 Czeka na odpowiedź to mu ją podaj . Sprzedawca zapewne w kosztach przedmiotu nie miał wliczonego kosztu montażu ,który po zakupie kupujący miał sobie sam zorganizować i opłacić pobierając za tę usługę fakturę ,a ta byłaby podstawą do reklamacji w takim przypadku . (Fachowiec montuje ,bierze za to pieniądze ,zauważa usterkę którą zgłasza) . Ty składasz reklamację (ten san fachowiec Ci to demontuje) i odsyłasz na reklamację do sprzedawcy wraz z fakturą za usługę montażu . Mając papier sprzedawca będzie miał problem by odrzucić reklamację np. montował to ktoś bez doświadczenia i zepsuł . Uznając reklamację powinien Ci zwrócić koszty (myślę że również te montażu i demontażu).

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

Usterką w kranie/baterii(??? zwał jak zwał) jest cieknięcie z końcówki (perlatora?), która wyszła na jaw przy dłuższym puszczeniu wody, a nie chwilę po montażu. Ten element w ogóle nie był dotykany, nie trzeba nim kręcić, dokręcać, naciągać itp. Jasne, mogę sam demontować/montować, ale przy wszechobecnej chińszczyźnie strach mocniej kluczem dokręcić cokolwiek 🙂 lub nawet palcami wężyk do zaworka.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Kupując przez internet w okazyjnych cenach trzeba się liczyć ze stratami ,dlatego zawsze należy przed zakupem przepytać sprzedawcę o pochodzenie towaru oraz o procedury reklamacyjne aby unikać podobnych przypadków . Chińszczyzna jest wszędzie to fakt ale można unikać takich zakupów tylko trzeba chcieć . 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

chcesz powiedzieć że perlatora to się wykręcić nie da to chyba ta końcówka która strumień wody rozszczepia czy nawet słuchawki się nie da odkręcić?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Co za bzdury, wykręcenie perlatora zapobiegnie cieknięciu! 🤣

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@reboot23  "Równie dobrze mógłby wysłać kolejna baterię, zostałaby zamontowana a stara odesłana, klient nie zostaje bez kranu."

To jest bardzo dobra koncepcja, płacisz za nową a starą  zwracasz w opcji "zwrot"  albo w ramach reklamacji.  Dogadacie się..

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@br.  hmm obawiam sie że dochodzi jeszcze koszt robocizny( demontażu i montażu) który powinien pokryc sprzedający ( przynajmniej w świetle ustawy) a który @reboot23 chciałby odzyskać.

Natomiast @reboot23 reklamacje jescze nie została uznana. A jelsi okaze sie że nie była to wada produktu ? 

Ja osobiści rozważyłbym ile taka usługa moze kosztować i nie upierał sie przykosztach bo sprzedawca bedzie sie bronił i wyjdzie ztego jeszcze wieksz plątanina. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

 @_Likos_  Wszystko się zgadza, można jeszcze bardziej skomplikować sprawę,  podobnie jak  jest  aktualnie z TVP.

Żeby był kompromis  muszą obydwaj ustąpić zdziebko,  przyhamowac pychę i ambicję i dogadać się.

Albo  specjaliści z Allegro ich pogodzą tak że obydwaj będą niezadowoleni

Bo formalnie to kupujący powinien odkręcić tą baterię, odesłać i czekać....

A łaska Allegro na pstrym koniu jeździ.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@reboot23 jak już cytujesz ustawę to może w całości bo przepisy są rozumiane pokolei a nie od razu punkt 5 i 6 a zobaczmy na punkt 2 i 3

2. 
 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
 Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

czyli jak bateria kosztuje np 200 zł a zamówienie ci hydraulika i demontaż i wymiana przekroczą wartość baterii to stosuj punkt 2 i 3, a jak uwzględniasz reklamację pozytywnie to zastosuj punkt 5 i 6, że nie wspomnę że 6 wynika z 5 a tm pisze jasno towar podlegający naprawie lub wymianie. A teraz pytanie gdzie masz pozytywną decyzję reklamacyjną pt przedsiębiorca zgodził się na naprawe lub wymianę? bo jak nie odeślesz baterii to dostaniesz decyzję odmowną wtedy idziesz do sądu zakładasz sprawę i za 2 lata około sąd was rozsądzi
oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Chcesz aby ci ją zdemontować. A kto ją zamontował? 

oznacz moderatorów

brakestop
#13 Ambasador#

Uśmiałbym się do łez, gdyby kupił od chińskiego sprzedawcy i żądał jego przyjazdu do domu.

oznacz moderatorów