Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak w temacie....zakup wadliwej części samochodowej a poniesione koszta mechanika
@Artur150283 możesz reklamować produkt, jednak w kwestii dodatkowo poniesionych kosztów, najlepiej, aby wypowiedział się prawnik. Jako Allegro nie udzielamy porad prawnych.
Niestety jeśli ktoś sprzedaję niesprawny produkt to w myśl art 286 kk dopuszcza się celowego wprowadzenia w błąd celem osiągnięcia korzyści materialnej. Dodatkowo wiąże się to z dodatkowymi kosztami weryfikacji rzeczoznawcy i mechanika że utraconych możliwościach zarobkowania nie wspomnę. W konkretnym przypadku sprzedaży turbiny za 700 zł wiąże się to z kosztem ponownej pracy mechanika ok 500 zł, ocenie w niezależnym warsztacie Boscha to kolejne 500 zł i oczywiście 200 zł utraty zarobku dziennie gdyż samochód jest samochodem służbowym który już do dziś nie zarobił ok 250 zł a do czasu pomyślnego ukończenia instytucji rękojmi nie zarobi przez tydzień ok 1800 zł więc reasumując całość nawet pozytywnego rozwiązania cała sytuacja generuje stratę ok 3000 PLN + ewentualnie 1000 PLN za prawnika co ostatecznie daje wynik 4000 PLN po pierwszym tygodniu ogarnięcia całości sprawy. Średni czas oczekiwania na sprawę cywilną w Krakowie to pół roku czyli utrata ok 36000 PLN zarobku więc oddanie sprawy turbiny za 700 do sądu generuje stratę ok 40000 PLN. PROPONUJĘ NIE ODPISYWAĆ INFALTYLNYCH ( DZIECINNYCH) POSTÓW KLIENTOM ALLEGRO A PRZEDE WSZYSTKIM GORĄCO PODZIĘKOWAĆ SZEFOWI ŻE ZECHCIAŁ PANIĄ ZATRUDNIĆ I ZACHĘCIŁ ABY W IMIENIU ALLEGRO ZLEWAĆ KLIENTÓW
Dlatego właśnie jeśli coś robię w aucie to wszystko zostawiam serwisowi - łącznie z zakupem części.
Jest nieco drożej ale w razie problemów to na nich spoczywa odpowiedzialność.
O zwrocie poniesionych kosztów rozmawiaj ze sprzedającym - przecież to oczywiste, że allegro Ci w tym nie pomoże bo na jakiej niby podstawie miałoby wymagać w tej kwestii czegokolwiek od sprzedającego?
Jak się nie dogadacie to możesz iść z tym do sądu.
Tak to wygląda.
@Artur150283 mowa o zakupie na firmę B2B to nie reguluje żadna ustawa konsumencka 😞
A jak to podlega pod ustawę konsumencką to sprzedawca demontuje i montuje na swój koszt lub zleca to firmie, a czas na reklamację ma 14 dni więc raczej na odszkodowanie za przestój nie licz 😞
A z sądami różnie bywa 😞
Szanowny Panie
I to jest rzeczowa odpowiedź
Łącząc wyrazy szacunku
Artur Kornek
@Artur150283 gdyby sprzedaż rzeczy była obarczona ryzykiem 286kk to każdą reklamację miałbys podpiętą pod 286kk i policja nie nadążałaby zgloszeń przyjmować. Reklamacje reguluje kodeks cywilny i ustawa konsumencka w 1 przypadku zakup osoba prywatna od osobu prywatnej w drugim osoba prywatna od firmy. Dla 1 przypadku istnieje pojęcie wady ukrytej i aby sprawę wygrać należy samem założyć sprawę w sądzie z kc i jeszcze udowodnić sprzedawcy osobie prywatnej że o wadzie wiedział co jest ekstremalnie trudne a osoba prywatna może odrzucić reklamację i jak masz obiekcje idziesz do sądu. W zakupach od firmy też ci sie nie podoba decyzja reklamacyjna to też masz prawo iść do sądu ale tu masz wsparcie rzecznika praw konsumenta plus ewentualnych rzeczoznawców od tegoż rzecznika. Jak widać przesłanki 286kk nie zachodzą bo z tymi w umowach kupna sprzedaży masz tylko w 2 przypadkach: albo płacisz i nic nie wyśle sprzedawca, albo wyśle ci nie to co trzeba i nie jest to pomyłka np zamawiasz telefon a dostajesz cegłę.