Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
mam problem, ponieważ przedsiębiorca na Allegro nie udostępnił formularza zwrotu. Po zadeklarowaniu chęci zwrotu produktu (nie działający zegarek) otrzymałem jedynie jego adres do zwrotu i deklarację, że może zwrócić pieniądze na konto. Obawiam się, że to trochę ryzykowne, bo cała ta wymiana odbywałaby się poza kontrolą Allegro. Proszę mi coś doradzić?
Podaj numer oferty
W szczegółach zakupu jest tylko podane: "Sprzedający nie określił, jak dokonać zwrotu. Dowiedz się jak to zrobić: (i pod spodem link) "skontaktuj się ze sprzedającym" Po skontaktowaniu się ze sprzedającym otrzymałem to co w 1 poście czyli adres i zapewnienie o zwrocie środków na konto. Nie ma też żadnych okienek do klikania! Z kolei na stronie produktu pisze tylko "Brak zwrotu" i inf. o Allegro Protect. Numer oferty: 15206307035. Może i sprzedawca ma dobre intencje, ale zaproponowana forma zwrotu jest wątpliwa. Proszę o jakąś wskazówkę
@airmanx To nie jest przedsiębiorca tylko osoba prywatna - dlatego nie ma możliwości systemowego odesłania.
Pozostaje Ci odesłać zegarek na adres sprzedającego. Nic innego nie zrobisz.
Zachowaj dowód nadania przesyłki - w mojej opinii nie masz się czego obawiać.
@airmanx u ciebie skoro zegarek nie działa to to nie jest zwrot a reklamacja z tytułu rękojmi. Ściągasz z neta jakiś formularz reklamacyjny podajesz w nim dane swoje: imie nazwisko adres do odesłania nr konta i roszczenie reklamacyjne możesz od razu wpisać zwrot środków na konto opisujesz co nie działa czyli wadę towaru i pakujesz to do paczki z towarem, kwit nadania zachowujesz po akceptacji reklamacji ma ci prywatny sprzedawca zwrócić tą kwotę. Jak będą problemy to zakładasz dyskusję a skonsultować możesz sprawę tutaj. Uwaga sprzedawca sam wybiera w jaki sposób rozpatrzy reklamację i czy naprawi / wymieni / odda kasę do odstąpienia od umowy masz prawo dopiero po 2 tej samej usterce i reklamacji
Dziękuję za cenną uwagę.
Cała procedura zwrotów została zorganizowana przez Allegro i sprzedający niewiele ma w tym zakresie do udostępniania.
Znajdujesz zakup na liście swoich zakupów, klikasz Zwrot i dalej zaznaczasz okienka które uznajesz za właściwe. Formularz sprzedającego nie jest do niczego potrzebny.
Niestety, też myślałem, że to takie proste, ale nie, ponieważ w szczegółach zakupu jest tylko podane: "Sprzedający nie określił, jak dokonać zwrotu. Dowiedz się jak to zrobić: (i pod spodem link) "skontaktuj się ze sprzedającym" Po skontaktowaniu się ze sprzedającym otrzymałem to co w 1 poście czyli adres i zapewnienie o zwrocie środków na konto. Żadnych okienek do klikania! Z kolei na stronie produktu pisze tylko "Brak zwrotu" i inf. o Allegro Protect. Może i sprzedawca ma dobre intencje, ale zaproponowana forma zwrotu jest wątpliwa. Proszę o jakąś wskazówkę:/ pls
Pokaż link do oferty w której dokonałeś zakupu.
@airmanx Skoro opcja zwrotu jest nieaktywna (sprzedający prywatny nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu) to pozostaje ci zwyczajnie wysłać zakup na adres sprzedającego tak jak się zgodził. Wysyłasz na swój koszt, jako dowód zwrotu masz potwierdzenie nadania, a skoro zegarek jest niesprawny to sprzedający powinien oddać ci koszt zwrotu.
Jest inna możliwość, w opcjach zakupu klikasz "Zgłoś problem z zakupem" i tam opisujesz problem, jednak jest to opcja siłowa, z udziałem Allegro, ty wymuszasz rozwiązanie problemu.
Skoro się wstępnie dogadaliście to odradzam tą drugą opcję, wykorzystasz ją w ostateczności gdyby jednak coś nie zadziałało.