Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot który po otwarciu okazał się uszkodzony i niekompletny. Kontaktowałam się ze sprzedającym ale niestety nie dało rady się dogadać więc poprosiłam o pomoc Allegro. Sprzedający mimo upominania Allegro nie odpisywał generalnie olewał sprawę. Allegro zablokowało mu konto i skorzystałam z POK. Allegro ma mi oddać tylko za kupiony przedmiot oraz wysyłkę a przedmiot a przedmiot nadal posiadam. Co mam zrobić-odesłać? Zatrzymać?
@Anskal zapytaj allegro bo w przypadku wypłaty z Pok towar jest własnością allegro 🙂
No właśnie allegro nic mi nie pisało w tym temacie
@Anskal Napisz do sprzedawcy, żeby Ci wpłacił na odesłanie towaru lub przysłał własnego kuriera. Wyznacz termin i powiedz, że po tym terminie wyrzucasz toto do śmieci (segregowanych)
To nie jest takie proste. Tzn napisać mogę ale żeby on chociaż odpowiedział
@Anskal Dostałaś zwrot z ochrony POK, oni ściągają to od sprzedawcy, więc dla Ciebie abyś spała spokojnie wyślij towar tam skąd przyszedł jako zwrot z udokumentowanym potwierdzeniem jeśli dostałaś. Będziesz spokojnie spać. Resztę już Allegro będzie załatwiać ze sprzedawcą.
@Anskal Czytałem, że w zasadzie towar powinno zwrócić się sprzedawcy.
@Anskal Czekaj aż się sprzedawca o ten przedmiot upomni, potem podaj mu numer konta do przelania kosztów wysyłki i odeślij. Towary wadliwe odsyła się na koszt sprzedającego. Allegro zazwyczaj nie jest zainteresowane przedmiotami, za które zwraca pieniądze z POK. Nie odsyłaj przed otrzymaniem rekompensaty.
@Anskal W takiej sytuacji najlepiej będzie jeśli skontaktujesz się ze sprzedającym aby ustalić, czy towar ma być do niego odesłany.
@_HolaOla_ Czy to ma zastosowanie również w tym przypadku?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Wypowiadam się w tym wątku, więc moja porada dotyczy tej konkretnej sytuacji. Co więćej, autorka tego wątku na samym początku swojej wypowiedzi napisała, że przedmiot przyszedł do niej uszkodzony i niekompletny, a przypadek, do którego linkujesz to zupełnie inna sytuacja.
@_HolaOla_ Sytuacja jest bardzo podobna, bo tam kupujący też twierdzili, że otrzymali uszkodzone przedmioty, też dostali odszkodowanie z POK, też nie odesłali przedmiotów, natomiast allegro domaga się od sprzedającego spłaty POK (który w takim przypadku będzie jedynym poszkodowanym, jeśli już nie jest).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Nie jest powiedziane, że w tym przypadku nie będzie podobnie, choć na ten moment nie mam takich informacji. W tej sytuacji pytanie zadał Kupujący, więc odpowiedziałam, co najlepiej tutaj zrobić. Nie odnoszę się do tamtej sprawy, bo zwyczajnie nie znam jej szczegółów.
@_HolaOla_ Chodzi mi o to, że w regulaminie POK powinniście mieć zawartą informację o obowiązku odesłania przedmiotów sprzedającemu (jeśli będziecie domagać się od niego spłacenia kwoty przyznanej kupującemu z POK), albo ew. Wam (jeśli nie będziecie się domagać i nie zablokujecie w związku z tym konta sprzedającemu), bo w obecnej formie jest to furtka dla potencjalnych cwaniaków (którzy prędzej czy później się trafią, jeśli już się nie trafiają).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere To regulują przepisy. Jeśli umowa zostaje rozwiązana a za taką ją uznaje skoro konsument dostał zwrot pieniędzy za towar a allegro przejmuje jednocześnie wierzytelność w stosunku do sprzedawcy na siebie, powinno poprosić wraz ze zwrotem o towar, jeśli tego nie robi to jak w przepisach po rozwiązaniu umowy każdy zwraca sobie to co było jego. Konsument powinien zwrócić towar sprzedawcy skoro allegro nie wskazało inaczej.
@ZibiK30 masz rację, tylko jak zwykle sprzedawco martw się sam i zakładaj sprawę w sądzie 😞 nam masz oddać kasę która wypłaciliśmy z POK a towar nas nie obchodzi 😞 klient ma towar i kasę i często nie kwapi się do oddania bo po co 😉
@kostas11 Wiem, że to boli sam byłem sprzedawcą. Ale może czasem pewne pomysły chwili mogą jakoś rozwiązać problemy. Tak jak np podałem poniżej, żeby zaproponować dodatkową usługę lub próbować wymusić ją na allegro. Ochronę sprzedawcy, coś podobnego do POK, ale ta ochrona by się zajmowała właśnie nieuczciwym praktykom innych firm i konsumentów względem wystawianych opinii na allegro. Wydawałoby się to być uczciwe. Konsumenci mają swoją ochronę, wy za jakiś niewielki abonament też w postaci jakiejś kancelarii adwokackiej gdzie będą określone zasady i zakres pomocy. Samemu wytoczyć sprawę i iść do sądu jest ciężko, ale składając się na taką ochronę jest łatwiej. Każdy , kto umyślnie chce zaszkodzić dwa razy się zastanowi jak i Ci co przesadzają z opiniami.
Chodzi o to że sprzedający się nie odzywa
@Anskal Tak, to czekaj aż się odezwie.