anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić z uszkodzoną paczką?

mcveigt
#7 Wielbiciel#

Zamówiona przeze mnie paczka dotarła uszkodzona (agregat z popękanymi plastikami i wgiętym wydechem)
i chciałbym złożyć reklamacje.
Tylko teraz pytanie, ja składam reklamacje na poczcie czy odsyłam towar do sprzedawcy jako zwrot ze zdjęciami itd. i on składa reklamacje ?
Jak to wygląda i jak to najlepiej zrobić żeby w przyszłości nie było z tą paczką problemów ?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

_Likos_
#21 Demiurg#

@mcveigt  

1) odebrać paczke

2) spisać proytokół szkody

3) napisac reklamacje do sprzedawcy - najskuteczniej w dyskusji- dołączając protokół szkody

dalej reszta powinien sie zająć sprzedawca. To on jest odpowiedzialny za to aby kupujacy otrzymał produkt bez uszkodzen wiec także on powienien pisac reklamacje na poczte oraz wydać Tobie odpowiednie instrukcje co dalej z paczką i dostarczyć nieuszkodzony produkt bądz usunąć uszkodzenia z obecnego. No ale to juz musicie sobie ustalic

Byc może ten artykuł bedzie pomocny:

https://business.trustedshops.pl/blog/kiedy-sprzedawca-moze-odrzucic-reklamacje

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mcveigt jeśli to zakup od firmy do sprzedawca odpowiada do momentu wydania ( podpisania przez Ciebie odbioru ) Jeśli uszkodzenia było widać z zewnątrz powinieneś spisać protokół szkody a jeśli karton cały a uszkodzenia w środku można do 7 dni, jak posiadasz protokół piszesz do sprzedawcy i on reklamuje ( a co z towarem i jak, to ustalacie razem ) 

Na przyszłość podstawą jest protokół szkody  🙂 

Tu masz interpretację sądu http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mcveigt Pisz do sprzedającego jak kupiłeś od firmy to on odpowiada za przesyłkę, składaj reklamację u niego. Oczywiście protokół jest bardzo wskazany ale nie jest obowiązkowy, jeżeli nie wiesz jak to zrobić to zrób poprzez otwarcie dyskusji i tam opisz wszystko: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów