Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot z Chin, po paru dniach zrezygnowałam ale był już w przygotowaniu i po mojej rezygnacji zostal szybciutko wysłany. Przesylka Przyszła po jakimś czasie, czas na zwrot minął. Po rozpakowaniu jednak okazało się, że urządzenie nie działa. Chciałam złożyć reklamację ale n8lie dogadałam sie z chińczykiem. Proponowal mi 20 zł rekompensaty a przedmiot kosztował 90. Wkurza mnie, że mam śmieć na 90 zl i zasile lokalne wysypisko smieci. Przedmiot powinien wrócić do sprzedawcy. Co robić?
@muffin1 jeśli zwróciłeś przed wysłanie a nawet w trakcie, było nie odbierać, rozpocznij dyskusję pomoże allegro, poproś o zwrot kasy mają do 14 dni od odstąpienia a towar niech se odbiorą sami 🙂
Zwrot bez podania przyczyny to nie reklamacja, jeżeli otworzyłeś dyskusje i upłynęło 14 możesz odznaczyć jako nierozwiązaną i złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
jeżeli nie otworzyłeś dyskusji to ją otwórz: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@muffin1 Po Twojej rezygnacji przedmiot nie powinien zostać wysłany, tylko sprzedawca powinien Ci oddać całą wpłatę. Niepotrzebnie odbierałaś więc towar. Czas na zwrot nie minął, ponieważ odstąpiłaś od umowy po paru dniach od zakupu. Teraz nie musisz składać żadnych reklamacji, tylko musisz powołać się na zwrot, czyli Twoje odstąpienie od umowy przed wysyłką towaru. Po odstąpieniu towar jest własnością sprzedawcy, więc teraz napisz do niego, żeby sobie go odebrał od Ciebie na swój koszt i oddał Ci pieniądze. Nie odda, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro.
Czy wy wszyscy czytacie wątki? To towar z Chin - czyli "pozamiatane".
Przedmiot "idzie do kosza". Razem z pobranym cłem.
Czy nie ma takiego samego towaru dostępnego od krajowego sprzedawcy?
No, chyba jest. Tylko odpowiednio droższy- dochodzi cło i nasze podatki.
Jak ktoś jest "pazerny" to bawi się w zakupy od chińczyków - potem jest ten "ból" - dochodzi cło i problemy z reklamacjami.
@muffin1
Jeżeli opcja ANULOWANIA zamówienia (czyli odstąpienia zanim Sprzedający rozpoczął realizację/przygotowywał do wysyłki - nie była dostępna, to z deklaracją zwrotu (odesłania) rzeczy należało wstrzymać się do czasu jej odebrania (uniknięto by ryzyka przekroczenia terminu na zwrot).
Namawianie na nieodbieranie zamówionej przesyłki prawdopodobnie ma na celu narażenia Cię na ryzyko dodatkowych kosztów: koszt powrotu nieodebranej przesyłki do Chin (którą Sprzedawca miałby prawo Cię obciążyć nawet w przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy) mógłby być bardziej bolesny niż wartość towaru.
Moim zdaniem powinnaś kontynuować drogę REKLAMACJI (tutaj termin nie minął i koszty będą prawdopodobnie po stronie sprzedawcy): zgłosić Sprzedawcy wadę i konsekwentnie domagać się jej usunięcia lub w przypadku braku możliwości naprawy: wymiany rzeczy w całości lub zwrotu zapłaconej kwoty. W przypadku uznanej reklamacji (jeżeli proponował jakiś rabat - to prawdopodobnie reklamację uznał) koszty ew. przesyłek obciążają sprzedawcę.
W razie braku porozumienia: otwórz dyskusję i jeżeli zajdzie taka potrzeba: zgłoś wniosek do POK.
Problem ew. bariery językowej (nieznajomości języka polskiego) - to problem sprzedającego w Polsce, a nie Twój.