anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Częściowy zwrot pieniędzy od sprzedawcy

aryhil
#9 Pomysłodawca

Cześć,

Kupiłem monitor mobilny, który okazał się dla mnie za ciemny, więc skorzystałem z prawa do zwrotu i odesłałem go do sprzedawcy.

Sprzedawca odebrał przesyłkę z paczkomatu 22.09, a 28.09 napisał, że monitor jest uszkodzony i zwróci mi jedynie 50 zł z pełnej kwoty.

Zauważyłem też w opiniach, że to podobno jego standardowa praktyka przy zwrotach, ponieważ zrobił tak samo z innym kupującym.

Produkt odesłałem w stanie nienaruszonym, kompletny i zapakowany dokładnie tak, jak go otrzymałem.

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Dyskusja została już otwarta.

oznacz moderatorów
41 ODPOWIEDZI 41

aryhil
#9 Pomysłodawca

@az1rael raz jeszcze napisze tutaj, że MAM NAGRANIE z pakowania i nie ma tam kurzu ani odcisków palców. Ba, na tym samym nagraniu mam podłączony monitor pod zasilanie i nie widać ŻADNEGO uszkodzenia.

Teraz oczekuje nagrania od sprzedawcy, ale on odmówił wysłania nagrania, podania dowodu kontaktu, a allegro zamknęło dyskusje.

To ON nie udowodnił, że nie uszkodził na magazynie czy przy odbiorze. TO ON nie ma nagrania z odpakowania. TO ON dopiero po tygodniu napisał, że jest uszkodzony ekran.

Marku, dziękuje za odpowiedź. Towar odesłany został w nienaruszonym stanie, ponieważ mimo, że był on u mnie 14dni, to nie był on używany 24/7.

Kupiony był jako prezent, odpakowany i podłączony. Świecił za słabo, więc odesłany. 

Mój błąd, że nie odesłałem go tego samego dnia, co weryfikacja. Tu bije się w pierś.

Oczywiście dowodem mógłby być jakiś licznik czasu, ale biorąc pod uwage podejście sprzedawcy, zdjęcia mogłyby być zmanipulowane.

Byłem rano u Rzecznika i poradził poczekać za odpowiedzią allegro i sprzedawcy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil a ja ci jeszcze raz napisze że to że masz nagrane jak monitor działa przed wpakowaniem go do kartonu nie oznacza że pakując go do kartonu palcami nie dotknąłeś matrycy zamiast łapać za ramkę i stąd powstało uszkodzenie. A sprzedawca nie musi ci nic pokazywać dopiero w sądzie może na dowód w sprawie dać swoje nagrania z kamery lub mieć 5 pracowników jako świadków że takie przyszło jako zwrot. 
Artykuł 6 Kodeksu cywilnego (k.c.) ustanawia zasadę, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z tego faktu wywodzi skutki prawne. Oznacza to, że strona procesu, która chce, aby sąd uznał dane twierdzenie za zasadne, musi przedstawić dowody potwierdzające ten fakt, aby uzyskać korzystne dla siebie orzeczenie. A teraz zadaj sobie pytanie kto kogo będzie tutaj pozywał i musiał swoje racje udowodnić.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil jedyny błąd jaki tu był to że jak za słabo świecił to mogła być od razu wada ukryta i należało zgłosić reklamację z roszczeniem odstąpienia od umowy teraz to już pupa zbita. Towar nie jest twój i kłania się art 34.4 uk

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil 

"Teraz oczekuje nagrania od sprzedawcy, ale on odmówił wysłania nagrania, podania dowodu kontaktu, a allegro zamknęło dyskusje.

To ON nie udowodnił, że nie uszkodził na magazynie czy przy odbiorze. TO ON nie ma nagrania z odpakowania. TO ON dopiero po tygodniu napisał, że jest uszkodzony ekran."



Ja tylko podpowiem, że formalnie sprzedający nie ma obowiązku niczego udowadniać, wskazywać wyliczeń utraty wartości towaru ani ogólnie przesyłać Tobie żadnych dowodów. 

Żaden punkt UOPK nie nakłada na sprzedającego takich obowiązków.

Jest jedynie mowa to tym, że to kupujący ponosi odpowiedzialność za utratę wartości i to w sumie tyle.
Tak są skonstruowane przepisy.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca

Komis, sprzedawca napisał, że się kontaktował i ma nagrania, ale później nie chciał ich wysłać.

Wysłał zdjęcia zakurzonego towaru z odciskiem palców, ale na moich zdjęciach i nagraniu z pakowania ich nie ma.

Stąd pytanie, dlaczego allegro zamknęło dyskusje.

Nie rozumiem jak bardziej mogłem się zabezpieczyć przed oszustem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil odcisk mógł powstać później jak zbyt mocno dotknąłeś palcami matrycy jak to był lcd monitor to potem został, nawet jak trzymałeś od spodu za ramkę nie oznacza że nie docisnąłeś palcami za matrycę, a kurz rzeczywiście mógł zebrać później takie uszkodzenie na lcdkach zbiera potem wokół kurz i pojawia się odcisk. @MOJEGRATY5 sprzedawca nie ma obowiązku podawać uzasadnienia obniżenia kwoty zwrotu wraz z dokumentacją. To że uczciwie powinien to jedna sprawa druga, że jakby kupujący wiedziałby o każdym szczególe to by znalazł sposób na podważenie np takiej ekspertyzy dlatego nie dziwi mnie to że czeka się z udostępnieniem materiału dowodowego do rozprawy sądowej. Może mieć nagranie z odpakowania i będzie widać uszkodzenie jak na dłoni w sumie w obecnych czasach zdziwiłbym się jakby nie miał tak podstawowego zabezpieczenia jak monitoring na pakowni i przyjmowaniu zwrotów. Co do zarzutu czemu czekał tydzień z informacją bo ma 14dni na zwrot i może mu to poleżeć na przyjęciach zwrotów zwłaszcza jak ma ich dużo lub mało ludzi mu magazyn ogarnia.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

@az1rael "To że uczciwie powinien to jedna sprawa druga, że jakby kupujący wiedziałby o każdym szczególe to by znalazł sposób na podważenie np takiej ekspertyzy dlatego nie dziwi mnie to że czeka się z udostępnieniem materiału dowodowego do rozprawy sądowej." I tu chciał nie chciał muszę się z Tobą zgodzić, że jest w tym jakaś logika. Marek.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca

az1rael nie ma chociaż 1 momentu gdzie dotykam ekranu. Trzymam go od spodu, wkładam do kartonu i go zamykam.

Towar nie miał zerwanej chociaż 1 folii. Był odesłany w stanie idealnym.

I masz racje, jestem wzburzony, bo zabezpieczyłem się ile można, a i tak musze udowodnić, że nie jestem słoniem.

Czytałem opinie przed zakupem i gdybym chciał tylko "wypożyczyć" to z pewnością nie od tego sprzedawcy.

Chciałbym tylko wspomnieć, że moje nagrania nienagannego stanu matrycy nie pokrywają się ze zdjęciami sprzedawcy, co może wskazywać na to, że jest to jakiś ich leżak i szukali jelenia.

Jeśli sprzedawca pisał do allegro, że nie mogli się ze mną skontaktować, a później nie chce dać na to dowodu, to jednak na coś to wskazuje. 

Tak jak pisałem wcześniej, czekam zgodnie z doradztwem Rzecznika, szczególnie, że mam dowody wysłania sprawnego monitora.

A Wam wszystkim dziękuje za dyskusje, niepotrzebnie ożywioną, ale jednak niezignorowaną 😉

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil 
1. nie rozumiem jak można stwierdzić działanie monitora jak się nie zdejmie folii zabezpieczającej matrycę? słabo świecił przez folię zabezpieczającą czy co? nielogiczne.
2. ostatnio na forum allegro jest dużo atrakcji pt sprzedawca nie mógł się skontaktować z kupującym bo allegro pozmieniało swojemu ai  w centrum wiadomości parametry i dosłownie utrudnia kontakt by się czasem sprzedawca z kupującym na zakupy poza allegro umówili więc nie wykluczone że pisał tylko mu bot zablokował wysłanie tych wiadomości np ost pamiętam takie kwiatki że kupujący nie napisał w szczegółach zakupu czegoś odnośnie towaru np koloru do wysłania i potem sprzedawca nie mógł się za chiny ludowe doń dobić z prośbą o podanie koloru... winne akurat tu może być allegro bo nie przepuściło wiadomości
3. pamiętaj że jak dostaniesz wypłatę z protect i zwrot przez rzecznika kasy od sprzedawcy to kasę z protect oddajesz na konto w regulaminie masz numer, bo jak cię sprzedawca zgłosi do allegro że masz i protect i z sądu kasę to ci allegro windykację wyśle i ci z gardła dosłownie wyszarpie forsę

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aryhil odnośnie zabezpieczenia się to nie mogłeś. Od tego właśnie jest protect by takie sytuacje brał na siebie to że kupujący nadużywają go po bandzie to jedna sprawa możliwe że sprzedawcy też się nauczyli z tego korzystać ale oszustwo trzeba udowodnić zanim się zacznie nim rzucac na prawo lewo. Dla własnego dobra nie używaj w dyskusji i rozmowie z allegro słów oszust i złodziej bo się skończy na uzależnieniu wypłaty rekompensaty zgłoszeniem na policję oszustwa a za składanie fałszywych zawiadomień grozi odpowiedzialność karna. Nie wspomnę że policjanci się popatrzą na ciebie jak na okaz szczególny i dostaną ataku śmiechu, oczywiście zawiadomienie przyjmą ale jak nic nie wykryją to ty możesz konsekwencje ponieść. Rozumiem że jesteś wnerwiony i sprzedawca może ale nie masz dowodów na to lecieć po bandzie. Doprowadź sprawę do wypłaty protect i daj se spokój a tego sprzedawcy unikaj bo za komentarz tez można pozew dostać jak go od oszustów zwyzywasz.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca

Ekran nie świecił bardzo jasno.

Rozmawiając z pracownikami, przekazali, że taka jest specyfika mobilnych monitorów.

Nie było to słabe, wręcz niewidoczne świecenie. Tutaj mogłem wypowiedzieć się nieprecyzyjnie

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca

Azrael, ale ja mam nagranie jak pakuje i nie widać na nim jak dotykam ekranu. Ekran trzymam od spodu.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MOJEGRATY5 odesłanie towaru ewidentnie w innym stanie niż się go otrzymało po 3 tygodniach i domaganie się zwrotu pełnej kwoty wraz z pretensjami do sprzedawcy, że działa zgodnie z przepisami

Nowe na allegro 🙂

@aryhil masz podaną powyżej definicję nowego towaru wg allegro - czy zwracany towar był w takim stanie?

nie był - więc sprzedawca ma pełne prawo obniżyć kwotę zwrotu, bo nie sprzeda tego towaru już za taką cenę

Miej pretensję do allegro bo tą definicją "nowego" narobiła więcej szkód konsumentom niż sprzedawcom.

Miej pretensje do siebie za ignorancję jeżeli nie znałeś wcześniej tej definicji używanej w serwisie.

oznacz moderatorów

aryhil
#9 Pomysłodawca

"odesłanie towaru ewidentnie w innym stanie niż się go otrzymało"

"czy zwracany towar był w takim stanie?

nie był"

rozumiem, że kolega albo ma kryształową kule, albo nie potrafi czytać ze zrozumieniem.

Na moim nagraniu nie ma kurzu i odcisków palców. Nie ma również 1 momentu, gdzie łapie za matryce.

Takie zdjęcia ma natomiast sprzedawca, ale nie ma nagrania z odpakowania.

Dlaczego nikt nie bierze pod uwage, że to on po tygodniu trzymania towaru na magazynie uszkodził go? To tłumaczy kurz na matrycy, KTÓREGO NIE MA NA MOIM NAGRANIU

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@az1rael 

"zapomniałeś tylko odnieść się do tego, że tam podobno sprzedawca wysłał zdjęcie fioletowego paska i odcisku palca czyli przy pakowaniu jak docisnął palcem matrycę wkładając monitor do kartonu to pewnie matryca poszła i wtedy to już jest elektrośmieć za ok 50zł"

Niewykluczone, że tak właśnie jest.

I nie, nie zapomniałem, a wręcz biorę to pod uwagę.

Dlatego napisałem, że sprzedawca powinien przedstawić:

1) wiarygodne i jednoznaczne uzasadnienie swojej decyzji z pominięciem treści typu "to nie wypożyczalnie" bo świadczą przeciwko niemu, zwłaszcza gdy nabywca zwraca uwagę na fakt, ze nie ma żadnej pewności, że przedstawione zdjęcie niebieskiego paska dotyczy zwróconego przez niego monitora. 

2) wiarygodne oszacowanie utraty wartości oparte o "twarde dowody". Dla mnie najprostszym rozwiązaniem jest wystawienie przedmiotu na licytację "za ile kto da" i zwrot nabywcy uzyskanej z takiej sprzedaży kwoty. Wycena niepodważalna, bo rynkowa, a poza tym ograniczająca potencjalne nadużycia sprzedawcy (o których niżej).

"Zły ze mnie człowiek" i wychodzę z założenia, że wszyscy kłamią.

Może się okazać że zwrócone 50 złotych jest kwotą nawet BYĆ MOŻE ZA WYSOKĄ.

A może też być inaczej.

Bo wszystko zależy od tego, czy produkt trafi do legalnej utylizacji, co jest moim zdaniem mało prawdopodobne, zostanie sprzedany w takim stanie jak jest, czy też sprzedawca wymieni go sobie u producenta na nowy, co wcale nie jest niemożliwe.

I nie napiszę, że taka wymiana jest niezgodna z prawem, bo nie jest. Jednakże fakt, ze może do niej dojść ma wpływ na wartość "elektrośmiecia".

O czym mieliśmy przyjemność już dyskutować przy okazji "pewnego czajnika"...

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@aryhil 

W sumie nie bardzo wiem, co chcesz osiągnąć kontynuując ten wątek.

Nie znajdziesz tu bezwarunkowego poparcia jak i nie znajdziesz bezwarunkowego potępienia, ale co najważniejsze nie znajdziesz tu rozwiązania Twojego problemu jakim jest strata finansowa. No chyba że zorganizujesz na koniec zrzutkę...

Piszesz "Allegro jak widać nie potrzebuje dowodów i nie bierze pod uwagę, że...". I masz całkowicie rację, bo Allegro nie jest sądem.

O swoje musisz walczyć przed sadem.

Od Allegro możesz, ze względu na wątpliwości co do przebiegu "zwrotu", co najwyżej oczekiwać wypłaty rekompensaty, którą Allegro nie obciąży sprzedawcy.

Niestety jest ona uznaniowa, a Ty swoimi nie do końca przemyślanymi i zbyt emocjonalnymi wpisami nie ułatwiasz sobie zadania.

Ze sprzedawcą w tym miejscu nie wygrasz. Ochłoń i przemyśl dalsze działania. Sprawa jako taka nie jest jeszcze przegrana (chyba że z AOK też masz już decyzję odmowną).

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@MOJEGRATY5  napisał(a):

Sprawa jako taka nie jest jeszcze przegrana (chyba że z AOK też masz już decyzję odmowną).


AOK obejmuje takie przypadki?

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@jabollus 

Takie i nie tylko takie. Tak na prawdę ten to pikuś...

Jest tu wątek, w którym się udzielałem dość mocno jakiś czas temu i dawałem sobie rękę uciąć, że nabywca nic nie ugra, a okazało się że byłem w błędzie.

Kobieta DOSTAŁA REKOMPENSATĘ ZA NIEZWRÓCONE PRZEZ SPRZEDAWCĘ PIENIĄDZE NALEŻNE JEJ Z TYTUŁU ODSTĄPIENIA OD ZAKUPU SPODNI. Problem był w tym, że owe spodnie w dniu wypłaty rekompensaty znajdowały się w ... jej szafie i ona tego absolutnie nie ukrywała.

Wszyscy jej pisali - nie odeślesz to nie otrzymasz. A ona dostała.

I choć miała argumenty przemawiające na jej korzyść, to od tego czasu ja już nie mam szacunku dla Allegrowej logiki.

Jak się ma odpowiednią silę przebicia to ponoć góry można przenosić, a co dopiero przekonać do swoich racji jakiegoś na Allegro konsultanta, jak nie tego to innego, bo zwykle następny z którym mamy do czynienia nie czyta wpisów poprzedniego i tak aż do skutku...

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MOJEGRATY5 widziałem bardziej porypany przypadek. Chłop dostał rekompensatę za niewysłaną paczkę za pobraniem bo sprzedawcy się produkt na magazyn8ie skończył, protecta dopisali sprzedawcy aby potem łaskawie się wycofać. Kupujący w wniosku o ap napisał  powód rekompensata za niewysłany towar.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

@az1rael Tak to jest, jak nie do końca umiejący (bądź mający czas) czytać ze zrozumieniem pracownicy muszą podejmować decyzje robiąc "na akord". Mój przykład nie jest zły, ale Twój bije go na głowę! A teraz ponoć szykują się jeszcze redukcje etatów, bo AI... I to co dziś wydaje się tylko "porypanym przypadkiem", za jakiś czas może być normą, jeśli chodzi o podejmowane przez AI decyzje. Marek.

oznacz moderatorów