anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Częściowy zwrot pieniędzy

lukas8011
#7 Wielbiciel#

Witam. 

Co robić w przypadku kiedy sprzedający zwrócił tylko część (60%) za zwrócona przesyłkę?

Zakup przez Smart i zwrot również.

Przez pomyłkę zakupiłem okap w złym kolorze. Dokonałem zwrotu,przesyłka spakowana w ten sam sposób i w to samo opakowanie w którym ją otrzymałem. Do sprzedającego dotarła uszkodzona. Wg protokołu szkody opakowanie zewnętrzne nie uszkodzone.

Czy popełniłem błąd odsyłając przesyłkę zapakowaną w ten sam sposób? 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Nie, a kto robił protokół szkody? Przy zwrocie Smart Allegro jest stroną i one powinno zgłosić do przewoźnika.

oznacz moderatorów

lukas8011
#7 Wielbiciel#

Protokół robił sprzedający 

oznacz moderatorów

lukas8011
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca poinformowal mnie o fakcie uszkodzenia przesyłki po czym zwrócił część środków ze względu na uszkodzony okap.

Rozpocząłem dyskusje ze sprzedającym w której twierdzi że źle zabezpieczyłem przesyłkę co jest niedorzeczne gdyż w ten sam sposób zabezpieczył ją wysyłając do mnie.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A allegro zajęło stanowisko w dyskusji.

oznacz moderatorów

lukas8011
#7 Wielbiciel#

Tak

Screenshot_20230427_203551_pl.allegro.jpg

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lukas8011 to nie ma znaczenia że tak samo zapakowane, Ty odpowiadasz za odesłaną paczkę i sprzedawca ma prawo oddać tyle ile warte to co przyszło, masz protokół sprzedawca zrobił wszystko zgodnie z prawem,  złóż reklamację o odszkodowanie do przewoźnika 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

lukas8011
#7 Wielbiciel#

Protokół robił sprzedający? Czy mogę mimo to złożyć reklamacje?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lukas8011 Sprzedawca poprawnie rozliczył, i oddał tyle ile wart jest uszkodzony okap, a że przy zwrocie Ty odpowiadasz, masz protokół szkody więc wystąp do przewoźnika o odszkodowanie, za uszkodzenie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

lottoys
#11 Animator#

@lukas8011 

Spójrz Przyjacielu tak obok, całkowicie postronnie nie patrząc, że bierzesz w tym udział:

Tak całkiem z boku jak my tu czytający....

Sprzedający wysyła szklankę w kopercie = podejmuje ryzyko, że dojdzie w całości lub nie, liczył się z tym, że wysyłając w kopercie może ulec uszkodzeniu i odda klientowi wpłatę.

Teraz Ty odsyłając podejmujesz takie samo ryzyko, sprzedawca ma dostać towar w takim stanie jak Ty dostałeś = NIESTETY Tobie się nie udało więc odpowiadasz za szkody powstałe w związku ze złym zabezpieczeniem towaru do transportu. 

Nie ma tu SŁOWA nie wiedziałem - to można porównać do wyjścia z bronią na ulicę i dostać 10 lat więzienia i nie pomoże tłumaczenie, że nie wiedziałem....

Niestety takie są przepisy i jeśli czegoś wymagasz to sam je przestrzegaj...

PS. mi INPOST rozjechał paczkę gdzie było widać ślady opon, po złożeniu reklamacji odpisali, że byłą źle zabezpieczona, gdy zapytałem, czy mogę wysyłać towar w stalowych skrzyniach to odpisali, że to zagrożenie transportowe. Więc bujam się wokół komina i nie wiem jak wysyłać aby było zgodne z prawem przewozowym.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@lukas8011 opakowanie fabryczne więc pewnie przewoźnik rzucał paczką

@lottoys w większości 1 reklamację odrzucają i odwolanie akceptują bo liczą że dasz za wygraną


oznacz moderatorów