Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam słuchawki wysłane do sprzedającego sklepu , 9 października dostałem informacje o tym, że zostały przekazane do serwisu. Mamy 4.11 i brak informacji od sklepu o efekcie mojej reklamacji. 29 Października wysłałem zapytanie o status ewentualnej naprawy czy stanowiska, dostałem informacje, że oni sami nie maja jeszcze zwrotnej informacji z serwisu. Pytanie moje jest takie, czy przypada jakiś określony czas kiedy sklep musi uznać moją reklamacje jako pozytywna i naprawia produkt bądź dostaję zwrot kosztów bądź nowy przedmiot?
za 5 dni będzie miesiąc czasu od kiedy zostały dostarczone do sklepu. A coś czuje, że będzie to spychologia miedzy sklepem a jakimś zewnętrznym serwisem, być może producentem.
Pozdrawiam
Reklamowałeś z tytułu gwarancji czy rękojmi?
Słuchawki przestały dobrze działać, wiec gwarancja
No to czas rozpatrywania gwarancji jest taki jak na karcie gwarancyjnej. Jeśli reklamowałbyś z tytułu rękojmi wtedy sprzedawca ma czas 14 dni na decyzję. Pozostaje teraz czekać.
No pytanie ile ten okres " czekania " prawnie ma trwać?
Tyle ile jest napisane na karcie gwarancyjnej
Mowa o karcie ( książeczka której nikt realnie nie czyta obok instrukcji producenta ) ? Czy to dodatkowy dokument sprzedawcy. Ja nie mam nawet informacji zwrotnej czy reklamacja jest uznana pozytywnie czy negatywnie...
@Ride_OR_Die88 Trochę ci ściemniają. Właściwie to ciebie gwarancja nie interesuje, gwarancja to problem sprzedającego. On może sobie czekać na naprawę nawet rok, to jego problem.
Zgłosiłeś reklamację, sprzedający ma obowiązek w ciągu 14 dni od zgłoszenia uznać twoje zgłoszenie lub odrzucić. Jeżeli wysłał do naprawy i nie zgłosił że reklamacja jest niesłuszna to znaczy że reklamację uznał. Sprzedający ma obowiązek dostarczyć przedmiot naprawiony lub nowy lub zwrócić pieniądze.
Zgłaszaj problem do Allegro poprzez Moje zakupy>> Słuchawki>> Zgłoś problem z zakupem
Tam opisz problem domagaj się zwrotu pieniędzy. Jesli sprzedający będzie stwarzał problemy poproś o pomoc Allegro.
@br. "Słuchawki przestały dobrze działać, wiec gwarancja" skorzystał z gwarancji wiec automatycznie czas jej rozpatrywania zależy od tego jakie informacje zawarte są regulaminie. Jeśli wpisał 180 dni to tyle może trwać rozpatrywanie gwarancji i naprawa.
@NipponShorty przestały działać w potocznym tego słowa znaczeniu. Słuchawki miały problem z pałąkiem kory uległ awarii, jest to na tyle zabudowana konstrukcja, że ciężko stwierdzić co tam się wydarzyło. Z jakich innych form zwrócenia produktu do sprzedawcy miałby wtedy skorzystać ? Nie napisałem też do sklepu o tej formie. Napisałem jedynie, że jest problem z nimi poprosili bym je odesłał i odesłałem. Dzień później dostałem informacje ze przekazali do serwisu.
Terminu rozpatrzenia reklamacji z tytulu gwarancji szukaj na str producenta lub w tej książeczce co nikt nie czyta. Naprawa może trwać tyle ile będzie to wymagało czasu by naprawili np gwarant bo do niego wniosłes reklamację z sprzedawcą pośrednikiem może czekac na część z Chin... długo. Masz obecnie wniesioną reklamację z tytułu gwarancji więc z automatu odrzucona zostanie reklamacja z tytułu niezgodnosci z umowa do sprzedawcy co wiecej takie działanie może zostać potraktowane jako próba uzyskania podwójnego zadośćuczynienia co jest karalne. Zostaje ci czekać lub samemu cisnąć serwis gwaranta a na przyszlość składać reklamację tak jak trzeba @Ride_OR_Die88
@az1rael Cytat od @Ride_OR_Die88 : "Nie napisałem też do sklepu o tej formie. "
Więc sprzedający sam sobie zdecydował że odeśle do serwisu na gwarancję, miał takie prawo, natomiast kupujący domaga się tylko rozpatrzenia reklamacji. Termin 14 dni minął...
Dodam jeszcze że kupujący nie ma kontaktu z serwisem, jest dla nich stroną trzecią, osobą obcą i nie ma prawa wywierać na serwis jakichkolwiek nacisków. To sprawa sprzedającego.
Ma to sens tylko też z racjonalnego punktu widzenia tej sprawy jak jakiś sklep ma uznać moją reklamacje pozytywnie bądź negatywnie jeśli weryfikacja tego wymaga rozebrania sprzętu ?
Kolejna sprawa czy jeśli takowe sprawdzenie sprzętu spowoduje znaczne zwiększenie uszkodzenie jego? Chodzi o słuchawki shokz openrun, tam praktycznie chyba nie ma możliwości bezinwazyjnej rozbiórki ich, a problem polegał na luźnym pałąku.
@Ride_OR_Die88 Sposób naprawy to nie twój problem, gdybyś chciał się dowiedzieć to serwis na pewno napisze ci że nie ujawniają swoich metod i procedur. Prawdopodobnie wyrzucą do złomu.
Ty masz prawo i obowiązek zgłosić swoje żądania sprzedającemu za pośrednictwem Allegro, jeżeli sprzedający nie odniesie się w sposób satysfakcjonujący do problemu to masz dużą szansą na pomoc Allegro i zwrot pieniędzy od Allegro Protect.
Gwarancja ma sens podczas zakupów stacjonarnych jeśli nie masz innej możliwości reklamowania przedmiotu. Na Allegro obowiązują nieco inne procedury i jest to normalne i powszechnie akceptowane.
@br. "Gwarancja ma sens podczas zakupów stacjonarnych jeśli nie masz innej możliwości reklamowania przedmiotu"
ale przepisy o zgodności z umową ( rękojmia) obowiązują zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych tutaj nie ma różnicy przepisy są takie same. Zawsze to konsument określa z jakiego rodzaju ochroy chce skorzystać. Jeśłi wybiera gwarancje - obowiązują zapisy z karty gwarancyjnej , jeśli rękojmie zapisty UoPK
https://konsument.gov.pl/zakupy-w-sklepie-stacjonarnym-prawa-konsumenta/
Gwarancja jest przydatna przede wszystki w przypadkach kiedy
1) sprzedający np zlikwidował działalność i są trudności z egzekwowaniem praw z tyt rękojmi
2) jest ona dłuższa niż 24 miesiące - wówczas po okresie rękojmi warto korzystać z uprawnień gwarancyjnych
Niemniej przez pierwsze dwa lata w każdym momencie wybór rękojmia czy gwarancja - należy do konsumenta a rękojmia obowiązuje także w sklepie stacjonarnym.
@_Likos_ Tak, ja to nawet wiem, tylko że nie każdy idzie do sklepu stacjonarnego z prawnikiem u boku do pomocy. Normalnym jest że wygadany sprzedawca spławi niejednego nieobeznanego w procedurach klienta, więc ta równość do sklepów internetowych jest nieco iluzoryczna.
@br. wiesz już chyba nie do konca. Zresztą moze zależy od branży. Mi zdarzyło sie kilkukrotnie cos reklamować w budowlanych marketach i nie było zadnych problemów. Po prostu na dziale reklamacji wypełniali formularz i rzucali w kąt zwracając środki bez wiekszych problemów.
Zresztą zdaje sie że podobnie jest w miare przyzwoitych sklepach z obuwiem. Z innymi branżami póki co nie mam doświadczeń.
Oczywiście sprzedawcy skrzetnie to wykorzystują marketingowo twierdząc że sklep " daje dwuletnią gwarancje" niemniej najważniejszym jest że generalnie można reklamować z tyt rękojmi niezależnie czy zakupione w nacie czy w sklepie stacjonarnym
Ponowiłem pytanie do sklepu i dostałem ponownie odpowiedź, że muszę czekać. Tylko ja dalej nie wiem dokładnie na co mam czekać.
- Oddałem towar do sklepu gdzie kupiłem
- mija praktycznie zaraz miesiąc czasu od kiedy dostałem informacje o tym, że towar został przekazany na serwis.
I tu mam pytanie czy sklep teraz po tym terminie nagle może stwierdzić, że nie uznaje owej gwarancji, rękojmi czy cokolwiek co nie będzie korzystne dla mnie?
Znając życie mam lekkie obawy, że towar wróci do mnie w gorszym stanie ( ze względu na konieczność technicznego zbadania przedmiotu ) , odmową naprawy sprzętu np. powodów X Y. Nie chce też na siłę robić problemów w sklepie.
@Ride_OR_Die88 "Nie chce też na siłę robić problemów w sklepie."
Bardzo słuszne podejście, może już teraz kup u nich kolejne nowe słuchawki i jeszcze napisz wspaniały komentarz jak pięknie traktują klienta....
@Ride_OR_Die88 złożyłeś reklamację z tytułu gwarancji do gwaranta czyli w 99% przypadków sprzedawca gwarantem nie jest ergo on tylko pośredniczy w przekazaniu twojego towaru od ciebie do gwaranta. Podsumowujac sprzedawcy nie obowiązują terminy ustawowe zwiazane z gwarancją bo nie jest gwarantem i nie on udzielił ci gwarancji. Gwarancji udziela producent u wybranego przez siebie podmiotu ktory mu ogarnia naprawy gwarancyjne np moze to być jego serwis lub serwis zewnętrzny z którym gwarant ma umowę na naprawy. Jeśli udzielisz info na temat marki sluchawek to pewnie któryś z sprzedawców ci powie jakie są ogólne warunki napraw gwarancyjnych bo znać może markę. Gwarant ma jakiś określony czas na naprawę gwarancyjną lub odniesienie się do usterki, ten czaa masz podany w karcie gwarancyjnej np 3 tygodnie lub 30dni czas ten zaczyna biec od momentu przekazania towaru gwarantowi czyli jak dojdzie paczka do niego z protokołem gwarancyjnym. Mozesz od sprzedawcy zawołać kontakt do gwaranta u którego towar jest i probować się dowiadywać samemu jeśli sprzedawca podał twoje dane jako właściciela to ci powiedzą co i jak, jeśli nie to powiedzą ci że nie jesteś stroną postępowania wszystko zależy od protokołu gwarancyjnego producenta jakich danych wymagał do podania. Sprzedawca dane twoje ma z zamówienia lub np mogłeś sobie zażyczyć paragon imienny. Gdybyś złożył reklamacje z tytulu niezgidności z umową do sprzedawcy a nie gwarancje to sprzedawca miałby ustawowe 14dni by odpowiedzieć na reklamację tak lub nie musialby się okreslić czy naprawia zwraca kasę wymienia czy odrzuca reklamację. Natomiast nie ma w ustawie czasu na naprawę gwarancyjną tylko że nie może być celowo wydłużana ewentualnie gdyby ci zakup był potrzebny do pracy to moglbyś z powodu zbyt długiej naprawy odstapić od umowy lub domagać się towaru zastępczego etc innej formy rekompensaty. Zlożyłeś nie ten typ reklamacji i to są skutki ustawowe prawne tego co zrobiłeś niestety czekać musisz. Natomiast to w jakim stanie sluchawki wrócą to nie masz się co bać bo 2 letni okres ochronny dalej trwa i nie wyklucza ponowienia roszczenia reklamacyjnego z niezgodności z opisem do sprzedawcy gdy już zakończy się postępowanie gwarancyjne. Taki długi czas oczekiwania raczej sugeruje ze je naprawią chyba ze sprzedawca robi cię w jajo i nie wysłał ich do gwaranta.