anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czekamy na Twoją ocenę jeszcze 7 dni..żenada

sylvan11111111
#1 Nowicjusz#

Witaj !   

   Kupiłeś buty ,lub lampę ,lub inny produkt , który okazał się wadliwy,i po upływie krótkiego czasu ?Dostajesz maila od Allegro ja w temacie.. Hmmm...
Jest  to bolączka dzisiejszych zakupów ,ponieważ na ocenę sprzedającego , bo o to mi teraz chodzi ,masz kilka do kilkanaście dni , co z butami które maja gwarancje na 2 lata ,a rozpadną się w drobny mak..w cudzysłowowi ,po góra 3 miesiącach ,a tu SZYBKO wystawiaj ocenę !!! Hmm,zakup- buty ...Przyszły dobre , nawet wygodne , fajnie się chodzi , co prawda ubrałeś je tylko 2 razy w tym tygodniu , ALE CO złe są? ,Chyba nie, no to dawaj komenta..masz problem jakiego ..a jak się okaże ze to dalekomorskie klejonki które" polatają" góra pół roku...ejj daM {łapkęwgórę} przecież mam tylko 7 dni na wystawienie komentarza, a nie chce być uciążliwym kupującym stojącym na drodze dorobku ciemiężonych przedsiębiorców starających się utrzymać na powierzchni tak okropnego rynku... 
  I teraz fala Hejtu , taki mądry jesteś ,spróbuj utrzymać w dzisiejszych czasach.. itd itd LUDZIE ... okradł Cie ktoś ? Jak się czułeś ? oszukał Cie ktoś ? Kiedyś kupiłem buty ..Piękne buty ASdidas w 2003 kosztowały 170 zł czy coś ,buty do chodzenia w wodzie ,specjalne podeszwy ,wkładki odprowadzające wodę , czerwiec ciepło ,kilka wypadów nad wodę kajak łódka , pytania , butów nie zciągasz ? Nieee , to buty do .. itd 

miesiąc minął podeszwa w jednym jak i drugim zaczyna odchodzić ..Reklamacja I :
TadaMMM :
Reklamacja nie może być uznana , ponieważ , buty były używane niewłaściwie , widoczne ślady WODYY ,rozmoczony klej ..Butki wróciły , padł negatyw , sprawa do wyjaśnienia , reklamacja została rozpatrzona ponownie ze skutkiem POZYTYWNYM ...Taka historia .

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

sylvan11111111
#1 Nowicjusz#

Dla tych ,którzy nie rozumieją :

krótki komentarz nie daje pełnego opisu obrazu produktu ,2 lata gwarancji , 2 lata czasu na komentarz , lub rezygnacja z takowego komentarza ,czy coś podobnego ,a nie zmuszanie do szybkiego komentarza ...Idąc tym tropem , wszyscy sprzedający , tym bardziej Ci nie uczciwi będą mieć DOBRE komenty ,dlatego że praktycznie każdy produkt w krótkim czasie zakupu jest dobry ,wady ukryte wychodzą po czasie..Ale tego już nie skomentujecie..

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@sylvan11111111 precyzując: na wystawienie komentarza masz teraz nie kilkanaście, ale 90 dni. Nie są to może 2 lata, ale jednak nieco więcej niż kilkanaście dni. Poza tym wystawienie komentarza to nie jedyne Twoje uprawienie, gdy z przedmiotem będzie coś nie tak. W takiej sytuacji pisz do nas - pomożemy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@sylvan11111111 Wydaje mi się, że nie rozumiesz o co chodzi w ocenie sprzedawcy - nie o ocenę jego towaru - do tego służy osobna ocena. Masz 90 dni na ocenę transakcji, czyli na ocenę obsługi Twojego zamówienia - czyli np. oceniasz kontakt (jeśli taki był) ze sprzedawcą - czy odpisuje szybko na maile, odbiera tel- ew. oddzwania. Oceniasz zgodność z opisem, czyli co zamówiłeś, a co dostałeś - czy to zgadza się z opisem i zdjęciami. Oceniasz koszt wysyłki, co wg mnie nie powinno być oceniane, ponieważ koszt jest widoczny przed zakupem i kupujący albo się na niego zgadza, albo nie. Dodatkowo koszt wysyłki często nie może być niższy, bo np. paczka jest niestandardowa (np. 180 cm nie zmieści się do paczkomatu, poczta też nie przyjmie takiej paczki, firmy kurierskie sporo naliczają za takie długie paczki).

A teraz pytanie do Ciebie, bo twierdzisz, że masz mało czasu na ocenę zakupu- masz 90 dni, czyli 3 miesiące, jeżeli kupisz  w ciągu tych 3 m-cy 30 rzeczy (10 zakupów na miesiąc) to czy na pewno po 3 miesiącach pamiętasz dokładnie jak szybko odpisał ci który sprzedawca na maila, czy zawsze oddzwonił, czy nie mylisz w tym czasie sprzedawców?! A może wystawiasz ocenę na chybił trafił temu 3 gwiazdki, tamtemu 4...? 

Jestem sprzedawcą (i w dodatku producentem tego, co sprzedaję) - staram się, aby moje produkty były zgodne z opisem, aby kupujący miał moje wsparcie podczas zakupów,jak i po nich (np., gdy firma kurierska zgubi paczkę) i naprawdę chciałabym wiedzieć w czym tkwi problem, jeśli ktoś wystawi mi 3 gwiazdki za koszt wysyłki (gdzie jest on taki, jak płacę firmie kurierskiej - a nawet nie dolicza się kosztu pakowania) lub ktoś wystawi 4 gwiazdki za jakość obsługi i w komentarzu napisze "świetna obsługa". Moim zdaniem, jeżeli ktoś obniża ocenę z 5 gwiazdek, powinien napisać za co obniżył ocenę (np. sprzedawca nie odpisuje na wiadomości, opóźnia się z wysyłką, nie zamieszcza numeru przesyłki do śledzenia itd.).

Wcale nie jest łatwo być sprzedawcą na Allegro - mamy zdecydowanie mniej praw niż kupujący (sama też sporo tu kupuję), ocenia się nas często nieuczciwie (wiem są też nieuczciwi sprzedawcy, ale powinno się jednak rozróżniać) lub pochopnie. Często wiele niedopowiedzeń można szybko wyjaśnić - trzeba tylko chęci zrozumienia (obu stron).

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@misia_la 

W ocenie sprzedawcy nie chodzi jedynie o obsługę zamówienia. Sprzedawca oferujący wspaniale opisaną tandetę, rozpadającą się po upływie 90 dni nie otrzymuje teraz zasłużonych ocen za niską jakość zachwalanych produktów i za swoje podejście do reklamacji. Dawniej takie oceny otrzymywał, ale po likwidacji komentarzy odwetowych Allegro wprowadziło szereg rozwiązań, mających na celu ograniczenie znaczącego wzrostu ilości zasłużonych ocen negatywnych u sprzedających.

oznacz moderatorów

misia_la
#10 Popularyzator#

@xyz96  Z jednej strony masz rację, jednak ile sprzedawcy dostają ocen negatywnych, bo ktoś nie przeczytał opisu? - temat można drążyć w nieskończoność. Moim zdaniem, każde obcięcie każdej gwiazdki powinno być uzasadnione z co najmniej kilku powodów:

1. żeby sprzedawca mógł to następnym razem poprawić

2. Żeby następny kupujący miał pełen obraz sprzedawcy

3. żeby ocenę można było zweryfikować, odnieść się do niej oraz by nie była dodawana na zasadzie "chybił-trafił"

oznacz moderatorów

szopen
#8 Zapaleniec#

Pewna gigantyczna korporacja, na której zapewne Allegro się wzoruje również umożliwia ocenę sprzedawcy jedynie przez 3 miesiące, ale tam ocena produktu jest absolutnie odrębna kwestią i nie jest ograniczona czasowo (czyli można ją edytować po dowolnym czasie) tego u nas zdecydowanie brakuje (jest jakieś bzdurne ograniczenie czasowe).

oznacz moderatorów