Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, z góry dziękuję za pomoc. Mój chłopak kupił w marcu buty Nike Vapormax na Allegro i wczoraj z jednego lekko zeszło powietrze. Sklep zaproponował odesłanie butów i że sprawdzą, co się stało. Czy jeśli wyśle buty na swój koszt to czy Allegro w jakimś stopniu będzie go chronić? Obawiamy się, że wyśle buty i nie zobaczy ani butów ani pieniędzy.
Tak chroni na tyle ile może, ale nie musisz wysyłać na swój koszt- sprzedający musi odebrać albo udostępnić kod, etykietę jak składasz reklamację u sprzedającego, Najlepiej reklamację składać za pomocą dyskusji: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie ☺️
@Pink_Jaa jak chce odesłać na swój koszt to musi
1 zgłosić reklamację za niezgodność z umową / opisem inaczej nie dostanie zwrotu kasy za wysyłkę
2 zachować dowód nadania i zapłaty za wysyłkę (nr listu przewozowego i faktura za wysyłkę)
3 przedstawić potem sprzedawcy dowód poniesionych kosztów wysyłki np zdjęcie aby uwiarygodnić ten koszt do zwrotu
Przecież jeżeli wyślę na swój koszt to tak samo jest chrobiony tylko musi zachować dowód nadania
Czy chłopak jest pełnoletni? Bo wygląda jakby miał nianię …
Może, ale nie musi!
Ale jak chce przedstawić dowód że wysłał plus udowodnić koszty dostawy to musi bo zaraz będzie kolejny lament - uprzedzając…
I po co ten jad? Radzę zluzować gumę, bo ewidentnie Panią ciśnie, a jak to nie pomoże to jest jeszcze słynna maść na ból d 🙂 Mimo wszystko pozdrawiam.
@Pink_Jaa tak jak sprzedawca oleje reklamację to dostaniesz kasę po 14 dniach z protect, a jak np. odrzuci z powodu złego użytkowania, wywiąże się ze wszystkich ustawowych obowiązków, to pozostanie Ci rzecznik konsumenta i sąd bo allegro nie ma prawa ingerować w umowy których nie jest stroną czy bawić się w sąd 😞
Rozpocznij dyskusję i w niej opisz co się stało, poczekaj na odpowiedź sprzedawcy, czy potrzebuje buty czy może wyda decyzje bez oglądania, powie Ci co masz dalej robić 🙂
Dzień dobry ☺️ Dziękuję za odpowiedź. Problem jest taki, że buty zostały odesłane, sprzedawca zwlekał z odbiorem, a następnie się nie odzywał. 14 dni dawno minęło, więc prosiliśmy o pomoc allegro, które zainterweniowało. Sprzedawca natomiast twierdził, że nie otrzymał przesyłki i nie miał jak uznać reklamacji. Aktualnie proponuje wymianę na inne buty w innym kolorze, czym nie jesteśmy zainteresowani, bo próbowano nas oszukać. Partner woli odzyskać pieniądze i nie mieć już nic wspólnego ze sprzedającym. Allegro dało czas do jutra na dogadanie się. Czy w takim razie allegro podejmuje decyzję czy jak to wygląda? Po raz pierwszy mamy styczność z reklamacją na Allegro.
@Pink_Jaa reklamacja to reklamacja zasady te same 🙂 nie musisz się godzić na inne a jak sprzedawca nie jest w stanie wymienić naprawić, powinien oddać kasę 🙂
Dziękuję! Fajnie by było, ale mam wrażenie, że aktualnie allegro idzie na rękę sprzedawcy, który siedział cicho, a następnie próbował wyrolować tekstem, że nie otrzymał butów...
A dlaczego dajesz się wpędzić w narrację sprzedających, oni tu jak tylko się da zakraczą kupujących, Odesłanie ze Smartem to wówczas bardziej chroni, a jak odstąpisz od umowy zakupu to i tak towar jest już nie twój.
@LEW433 ty włącz myślenie a nie syndrom oblężonej twierdzy odpalaj myśl jak allegro.
@Pink_Jaa allegro myśli kasą zobacz do regulaminu protect maja tam taki podpunkt z umywaniem łapek
W razie gdy Kupujący otrzymał świadczenie nienależne bądź Sprzedający naprawił powstałą szkodę, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni, zwrotu otrzymanej od Spółki rekompensaty na rachunek o numerze PL - 63 1140 1124 0000 5165 0800 1010 CZ - IBAN: CZ4926000000002554730100, kod SWIFT: CITICZPX, PL87 1140 1124 0000 5165 0800 1063, SWIFT: BREXPLPWXXX.
W ekstremalnych sytuacjach jak allegro sczai się że sprzedawca kupującemu wyrównał stratę to zacznie za kupujacym swoją widnykację ganiać.
1 podaj dokładnie roszczenie reklamacyjne które uprawomocniło się bo nie rozpatrzyli reklamacji
2 czy była dyskusja co ustalono w dyskusji
3 czy w dyskusji udostepniono ci już wniosek o protect czy sprzedawca dalej może się wypowiedzieć
Kiedyś była na forum taka sytuacja ze wstrzymano protect bo sprzedawca zadeklarował wymiane towaru tez po nierozpatrzonej w terminie reklamacji efekt był taki kupujacy stwierdził że nie chce tylko kasę, allegro stwierdziło ze protect nie będzie i nie ma opcji i odpaliło strategię udajemy że do nas nie dociera ze ty coś chcesz, sprzedawca czekał na kupujacego aż ten okresli co ma wysłać... podsumowania nie było bo nie wiadomo jak się skończyło ale pewnie kupujacy się poddał odbijajac sie od ściany allegro
Właśnie o tym czytałam, mam na myśli ten zwrot pieniędzy itd.
1. Cały czas upieramy się przy zwrocie pieniędzy, bo nie chcemy już mieć nic wspólnego z tym sprzedawcą, tym bardziej w razie gdyby coś miało być nie tak z tymi butami.
2. Na ten moment oni cały czas proponują buty w innym kolorze. Tak przy okazji w ich sklepie nie widnieją takie w odpowiednim rozmiarze.
3. Wniosek został złożony wczoraj, a ktoś z allegro dzisiaj się odezwał w mailu pisząc, że dał czas sprzedawcy na dogadanie się do jutra, więc na ten moment nie ma żadnej decyzji.
Mnie najbardziej wkurza to cwaniactwo, że ktoś może udawać, że 1. Nie dostał paczki. 2. Nie odzywać się przez określony czas. 3. Wmawiać, że w sumie się pomylili i że uznali to jako zwrot (to gdzie niby pieniądze skoro zwrot?). I teraz nagle próbują wymienić na inne buty, którymi kupujący nie jest zainteresowany. A allegro trochę idzie im na rękę, bo jeszcze wczoraj twierdzili, że obciążą konto sprzedającego i zwrócą środki.
No mam nadzieję, że jednak nie zachowają się tak, jak to Pan opisał powyżej, bo to tylko zniechęca do kupowania na allegro.
To że nie widnieją w ich sklepie nie znaczy że nie kupią ich szybko w innym aby ci je wysłać
Ja czasami się zastanawiam, czy Pani serio tu pomaga czy trolluje dla chorej satysfakcji 🤔 Na logikę, gdyby mieli kupić buty adekwatne do reklamowanych to kupiliby takie same, a nie w innym kolorze. Z drugiej strony po co bawić się w kupowanie butów w innym sklepie skoro istnieje zwrot środków. Dla mnie to w ogóle się nie klei.
@Pink_Jaa dla allegro klei sie tylko $$$ ważne że nie ze swoich wydać problem rozwiązać
@Pink_Jaa Nie mogą zrealizować reklamacji więc tu nie ma żadnego ale, zwrot środków i tyle.
Żeby zrealizować do końca zamówienie jak należy