Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy jako kupujący dostanę powiadomienie jeśli sprzedający doda mnie do czarnej listy w celu zablokowania mi kolejnych zakupów ? Obawiam się trafienia na czarną listę, gdy kolejny raz zwracam sprzedającemu część zakupionych produktów z wysyłką SMART.
@pawlik118 Ta "polityka Allegro" doprowadza do podwyżek cen > a jeszcze trochę "polityki" doprowadzi do wycofywania się sprzedawców (przechodzenia na inne platformy, bardziej przyjazne) > a jak nie będzie sprzedawców, to od kogo będziesz kupował "na próbę"? > zostaną tylko "majfriendy" i OSA
Na "O" wprowadzają coraz więcej ułatwień (np. protect lub darmowe dostawy za punkty) > poczekamy i będą dokładać coraz to inne udogodnienia > ale na Smarka się nie zanosi > i na darmowe zwroty również
Również można zupełnie bezkarnie blokować przeciwną stronę > tylko jest to trochę lepiej zrobione > zarówno w jedną jak i w drugą.
Rozumiem waszą złość wynikającą z podswiadomej zazdrości. Jednak zapewniam, że nie jestem jakimś nałogowym odsyłaczem. Pierwotne pytabie wynikało z obawy o zakup niepewnego produktu od sprzedającego u którego w tym roku już raz coś zwróciłem. Zapewne są osoby które tego nadużywaja, niemniej jednak allegro też tego nie limituje, więc trudno tutaj odwoływać się do jakiejś moralności jak są jasne zasady które nas wszystkich obowiązują. Allegro ma monopol, i jakoś wątpię że to się zmieni.
@pawlik118 "Rozumiem waszą złość wynikającą z podswiadomej zazdrości" ohhh nie nie. To żadna złość ani zazdrość. Przecież sprzedawcy takze kupuja i mają te same prawa jako konsumenci.
To raczej próby uświadamiania i pokazywania rzeczywistosci.
Dla sprzedającego sprawa jest prosta - jeśli jest dużo zwrotów - jest wiecej pracy. Jeśłi jest wiecej pracy -> nalezy zwiekszyć marże
Dziękuję za rozmowę i komentarze.
@pawlik118 1. Jaki monopol? na co? > platform sprzedażowych znam kilka > więc co to za gadka o monopolu?
2. "Rozumiem waszą złość wynikającą z podswiadomej zazdrości." > jaką złość? > i niby czego Ci zazdrościmy?
3. "od sprzedającego u którego w tym roku już raz coś zwróciłem." > zrobisz tak jeszcze raz i na bank powędrujesz na listę MNK > zgodnie z regulaminem Allegro > Allegr limituje takie zwroty > do trzech razy sztuka > poczytaj zasady wpisania na listę MNK > 3 zwroty i noga, d..., brama👞
Masz może link do tego regulaminu?
@pawlik118 Musisz sam poszukać.
Według regulaminu https://help.allegro.com/sell/pl/a/co-to-jest-zakladka-moi-nieaktywni-kupujacy-i-jak-z-niej-korzysta...
na listę MNK można dodawać tylko kupujących którzy cyt: "w przeszłości zachowali się w sposób sprzeczny z regulaminem Allegro" . Jeśli darmowe zwroty w ramach smart są dozwolone, nie zachodzi przesłanka pozwalająca dodanie takiego kupującego do MNK.
No nie do końca za przesyłkę od 1 do 5 zł płaci sprzedający a zwrot od 1 do płaci sprzedający. Koszt przesyłki też zwraca się do sprzedającego.
Nie martw się, za korzystanie z przysługujących Ci ustawowo praw (w tym z prawa do odstąpienia od umowy) nie będziesz dodany do czarnej listy kupujących. Zasady korzystania z zakładki Moi nieaktywni kupujący bardzo wyraźnie tego zabraniają: https://help.allegro.com/sell/pl/a/co-to-jest-zakladka-moi-nieaktywni-kupujacy-i-jak-z-niej-korzysta...
Dodatkowo od 28 lutego tego roku obowiązują nowe zasady dodawania klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący - żeby to zrobić, sprzedawca musi wskazać powód swojej decyzji, tj. co najmniej trzykrotne naruszenie zasad opisanych tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/moi-nieaktywni-kupuj%C4%85cy-konieczny-wyb...
Jeśli jednak sprzedawca okaże się nieuczciwy i umieści Cię na czarnej liście bez powodu, to po upływie 180 dni zostaniesz z tej listy automatycznie usunięty: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/moi-nieaktywni-kupuj%C4%85cy-ograniczysz-m...
Dziękuję za wyjaśnienie. Ten wpis w zasadzie wyczerpuje moje rozterki. I aby nie było, nie mam na celu nadużywać, ale chcę dobrze znać zasady.