Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
1,5 roku temu zakupiłam towar, który jest jest jeszcze na gwarancji i wymaga już naprawy. Niestety faktura i karta gwarancyjna gdzieś zatraciła się. Kontaktowałam się ze sprzedawcą, oznajmił, że nic mi nie poradzi, a producent chce fakturę. Czy istnieje jakaś szansa w tej sytuacji, żeby towar został objęty gwarancją?
@AnnaOSP Nie powołuj się na żadne gwarancje. Sprzedawca odpowiada za towar z rękojmi przez 2 lata, rękojmia jest obowiązkowa, nie potrzeba do tego żadnych kart i faktur. Wystarczy zgłoszenie reklamacyjne z rękojmi, określenie wad i żądanie naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów. Jako dowód zakupu możesz dać sprzedawcy przy rękojmi cokolwiek, choćby dowód wpłaty. Złóż reklamację ponownie - Z RĘKOJMI.
Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.
@xyz96 Tak, niestety w takim przypadku jest duże ryzyko, że reklamacja zostanie odrzucona.
Wyjaśniaj co piszesz, żeby nie narazić @AnnaOSP na szarpaninę.
Towar na gwarancji może posiadać numer fabryczny. Można podstawić pierwszy lepszy, taki sam i twierdzić, że to ten produkt. Tak nie zadziała reklamacja.
Faktura mogła się zapodziać, ale nie wierzę, że sprzedawca nie ma dostępu do niej w swoim systemie, gdzie są wszystkie dane. Jeśli faktura była, sprzedawca JĄ MA.
Niejednokrotnie zgłaszałem usterkę przedmiotu i wystarczyło podać swoje dane, o jaki zakup chodzi i sprzedawca nie wnikał, gdzie jest mój papierek. Kupione u niego, wysyła do producenta na podstawie faktury, którą sam posiada. Nigdy nie było problemu.
Tą drogę proponuję.
Ze sprzedawcą już kontaktowałam się w sprawie duplikatu faktury, stwierdził, że to już mój problem i zakończył rozmowę. Chyba nie mam co liczyć na pomoc z jego strony...
@AnnaOSP Złóż mu reklamację z rękojmi, wyślij ją mailem i poproś o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=0b6a5987-d763-4373-9f9e-145bafafc022 Sprzedający otrzyma ponaglenie i szybko zajmie się Twoją reklamacją.
@AnnaOSP Reklamację składać w strefie okazji???? Może, pytam bo nie wiem.😁 Może należy poprosić o pomoc przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a Składaj reklamację z tytułu rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@AnnaOSP lepsza by była dla ciebie gwarancja producenta bo po roku to Ty musisz udowodnić wadę 😞
Poproś sprzedawcę żeby poszukał, na 100 % ma albo w programie do faktur albo w archiwum bo dokumenty trzeba trzymać 5 lat 🙂
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.
Poinformuj sprzedawcę że jak Ci nie pomoże z fakturą to składasz reklamację u niego z tytułu rękojmi 😄