Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
wybrano konkretny paczkomat, ale inpost wie lepiej i "samowolnie" zanosi paczkę do innego paczkomatu.
czy jest jakiś sposób na to aby na przyszłość inpost nie utrudniał mi życia?
@KonsumentAllegro Jako konsument powinieneś wiedzieć, że za wszelkie nieprawidłowości leżące po stronie przewoźnika, czyli podwykonawcy sprzedającego, odpowiada względem Ciebie sprzedawca, a nie przewoźnik, więc reklamacje z tym związane składaj sprzedawcy.
jestem niesłyszącą emerytką więc nie pasuje mi kurier do domu (bo kurierzy nie rozumieją że ktoś nie słyszy, ale koniecznie upierają się aby dzwonić, a jak się nie odbiera/nie rozmawia, to są problemy z dostarczaniem paczki
mimo że jestem osobą w podeszłym wieku, paczkomat to fajne rozwiązanie bo nie trzeba gadać z kurierami ani iść do sklepu (gdzie także chcą gadać), ale można bez słowa samemu wyjąć paczkę z paczkomatu.
i teraz ktoś mi odbiera tę wygodną możliwość, bo samowolnie wysyła paczkę w inne miejsce niż zamówione.
jest jakaś możliwość aby ukrócić taką samowolkę?
Jest. Nie odbierać paczki z innych miejsc, tylko złożyć pisemną reklamację SPRZEDAWCY i domagać się ponownej dostawy na wskazany adres paczkomatu lub zwrotu całej wpłaty.
Kupując na Allegro nie akceptujesz jednocześnie żadnych regulaminów przewoźnika, o ile treści tego regulaminu sprzedawca nie umieścił w aukcji.
@xyz96 Tak sobie myślę, że skoro odbiorca nie musi akceptować regulaminu przewoźnika to nie musi też odbierać paczki z właściwego paczkomatu w ciągu 2 dni. W końcu nie musi znać regulaminu Inpostu i wiedzieć, że na odbiór są tylko 2 dni (a nie np. 14 jak na poczcie). Mam rację?
@vonNogay Tak, masz raję, o ile kupujący nie otrzyma od przewoźnika mailem lub SMS-em terminów odbioru. To, że kupując na Allegro nie akceptujemy regulaminu przewoźnika, Allegro zgodnie z prawem stwierdza tu;
Konsultowaliśmy ten temat raz jeszcze z odpowiednim zespołem.
Ostatecznie przed Panem, jako Kupującym, za dostawę odpowiada Sprzedający, a nie przewoźnik. Faktycznie w momencie, gdy wykonuje Pan zakup, nie akceptuje Pan umowy czy regulaminu przewoźnika.
Można powiedzieć, że to Sprzedający w chwili, kiedy paczkę za pośrednictwem jakiejś firmy przewozowej nadaje, zostaje między nim a przewoźnikiem zawarta umowa, o ile np. nie miał jej już podpisanej wcześniej.
W takim przypadku, Sprzedający jest przed Kupującym odpowiedzialny za ewentualne przekierowanie paczki z wybranego przez Pana punktu.
Mam nadzieję, że moja wiadomość będzie dla Pana pomocna.
Pozdrawiam
// Przemysław P.
Zespół Allegro
@vonNogay Masz jeszcze jakieś wątpliwości?
InPost tak robi jak jest wybrany Paczkomat pełen, oczywiście nie musisz odbierać z innego, to sprzedający powinien reklamować takie praktyki.
@KonsumentAllegro Możliwość umieszczenia paczki w innym paczkomacie wynika z regulaminu Inpostu. Natomiast jest tez zapis, że przesyłka umieszczona w innym paczkomacie i nie odebrana przez odbiorcę, następnego dnia jest przenoszona do prawidłowego paczkomatu.
@Agent051 Masz rację tak InPost robi, nie zawsze. Pamiętaj także o tym że odbierzesz przesyłkę dzień później i nie każdemu to odpowiada.
O ile nie rozmawiamy o przypadku jakiegoś błędu z wyborem paczkomatu - akurat to nie jest złe rozwiązanie. Inpost powiadamia o tym, że jest to paczkomat tymczasowy, i w przypadku braku odbioru paczka trafi do tego właściwego później. Lepiej mieć możliwość odbioru wcześniej w innym, niż z powodu przepełnienia docelowego nie mieć tej możliwości, prawda ?
Nie wiem o ile dalszy paczkomat wybrali, bo to oczywiście zależy od lokalizacji.
Inpost zmienia paczkomat w rzadkich przypadkach z grubsza:
awaria tego do którego zamawiałaś
przepełnienie do którego zamawiałaś ale z opcją gdy nie odbierzesz z nowego to przekierują na pierwotny
likwidacja w międzyczasie paczkomatu który został wybrany
ja traktuję allegro jako "zakupowy raj dla niesłyszących" i miałam wrażenie że (mimo że nie zrywałam zakazanych owoców) ktoś mnie z tego raju wygania... nakazując użerać się z ludźmi którzy domagają się abym zachowywała się jak osoba słysząca...
trochę mnie uspokoiliście, że to "wyjątkowy" przypadek, czyli...
czyli (jak domniemuję) na 20 paczek 1 paczka będzie "błąkać się" po innych paczkomatach, ale 19 paczek powinno dotrzeć normalnie... a ta zabłąkana 20-ta paczka także (z opóźnieniem ale) dotrze do właściwego paczkomatu...
mam nadzieję że inpost nic nie namiesza (i nie odeśle do sprzedawcy ale przekaże do poprawnego paczkomatu).