anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mam prawo żądać zwrotu pieniędzy za zakupiony towar

grexa5
#7 Wielbiciel#

W listopadzie 2022 roku zakupiłam na allegro pralkosuszarkę Candy. Pralka już zepsuła się trzykrotnie, 3 razy ta sama awaria-silnik. Naprawy gwarancyjne trwały od 9-27 dni. Potrzebuję pralki sprawnej na co dzień. Gdy zepsuła się 3 raz, zgłosiłam awarię do serwisu i zakupiłam na raty kolejną. W międzyczasie wystąpiłam do sprzedawcy o zwrot pieniędzy za wadliwy towar, który jest jeszcze na gwarancji. Pralka została naprawiona i nie jest użytkowana. Sprzedawca odrzucił moją reklamację, uznał, że pralka jest naprawiona i nie ma podstaw, żeby zwrócić pieniądze. Jutro zamierzam zasięgnąć opinii Radcy Praw Konsumenta. Gdy gwarancja skończy się nie będzie mnie stać na wymianę silnika co 3 miesiące. Nikt nie chce odkupić ode mnie pralki na gwarancji w której 3 razy zepsuł się silnik. Co można jeszcze zrobić w tej sprawie? Proszę o pomoc..

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

Naprawy gwarancyjne zgłaszane czy składałaś reklamację u sprzedającego?

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Witaj,,3 naprawy gwarancyjne zgłaszane, założyłam spór na allegro, sprzedający odrzucił moją reklamację, Allegro Protect również mi nie pomogło. Czy mam odłączyć nową pralkę i podłączyć ponownie Candy, zwykle co 3 miesiące silnik się psuł. Nie wiem co robić..

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A dyskusja u sprzedającego, co tam było, przebieg żądania odpowiedzi itd. opisz. Ale wg prawa z 2022 rękojmi.

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Sprzedający uznał,że pralka jest obecnie naprawiona i nie ma podstaw, żeby mi zwrócić pieniądze. Nie wziął pod uwagę tego,że potrzebuję na co dzień sprawnej pralki, ani tego,.że naprawy gwarancyjne długo trwają. Poza tym pralka ma wadę,skoro tylko silnik psuje się, powinien chyba sam reklamować u producenta.

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

''Dzień dobry, Po szczegółowym zapoznaniu się ze sprawą oraz przeanalizowaniu wszystkich zebranych dokumentów i rozmowie z serwisem realizującym zlecenia napraw, niestety nie możemy pozytywnie ustosunkować się do Pani roszczeń i odrzucamy je w całości. Uzasadnienie: 1. Wg Pani oświadczenia urządzenie jest sprawne. 2. Poprzednie zgłoszenia zgodnie z Pani żądaniem podlegały naprawie, które zostały skutecznie wykonane i zakończone. 3. Obecne zgłoszenie nie może zostać przez nas zweryfikowane z powodu braku zgody na wizytę serwisu, jako sprzedawca mamy prawo do zapoznania się ze stanem urządzenia, a w wobec powyższego nie jesteśmy w stanie zweryfikować aktualnego zgłoszenia (informacja otrzymana od serwisanta, którego zadaniem było zweryfikowanie aktualnego stanu urządzenia) W świetle zebranej dokumentacji urządzenie obecnie nie wykazuje nieprawidłowości w działaniu, to również nie podlega zgłoszonym roszczeniom. W związku z powyższym postanowiono jak na wstępie. Z poważaniem, Dział reklamacji

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Gwarancja u gwaranta, każda naprawa przedłuża czas gwarancji o czas jej naprawy (3 naprawy), należało żądać zwrotu środków przed ostatnią naprawa, teraz sprawna, Oczywiście można składać reklamację u sprzedającego z tytułu rękojmi, tu była 1- tak? a przy 2 można rozwiązać umowę i żądać zwrotu.

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Właśnie jutro ją podłączymy,, widzę, że to będzie błędne koło,, jak znowu się zepsuje to zgłoszę do serwisu, wymienią silnik na nowy i poinformują sprzedającego, że towar został naprawiony. A gdy minie gwarancja to zostanę na lodzie z wadliwą pralką. Sprawdzałam ten model pralki, w zasadzie już jej nie produkują a producent od 1 stycznia 2023 r zmienił dla tego typu warunki gwarancji.

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Tylko raz składałam reklamację u sprzedającego. Jutro jadę do Rzecznika Praw Konsumenta, poproszę serwis, żeby  na piśmie potwierdził wymiany silników w tej pralce i opinię co powoduje, że silnik psuje się tak często.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@grexa5

Zacznij od sprawdzenie warunków gwarancji (bo naprawy były w ramach gwarancji, a nie rękojmi (niezgodności z umową) z tego piszesz w pierwszym poście).

Sprzedawca nie odpowiada z tytułu gwarancji, bo to nie on udzielił gwarancji na produkt. W przypadku urządzeń marki Candy gwarantem jest Haier Polska Sp. z o.o. Warunki gwarancji (które są dostępne na stronie www Candy), nie przewidują limitu napraw. Jednakże tu musisz sprawdzić zapisy w karcie gwancyjnej, bo obowiązują jej zapisy.

A co do odrzucenia reklamacji przez sprzedawcę, to niestety ma on rację. Przy pierwszej reklamacji masz tylko prawo do naprawy lub wymiany. Reklamacje z tytułu gwarancji, nie wpływają na reklamację z tytułu rękojmi / niezgodności z umową (i na odwrót).

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@grexa5 kurcze jak Ci trzeba na co dzień to trzeba szukać jakiejś przemysłowej 

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Mam pod opieką osobę niepełnosprawną, leżącą i codziennie muszę robić pranie. Dlatego też zakupiłam kolejną pralkę, czekanie na silnik, który jest produkowany u naszego wschodniego sąsiada i wizyta serwisanta to za długi okres czasu. Poza tym w listopadzie skończy się gwarancja. Kupiłam pralkę z myślą, że posłuży kilka lat..

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

wada została usunięta

z czym masz problem, gwarancja działa?

jesteś teraz w idealnej sytuacji masz 2 pralki - w razie awarii masz produkt na szybką wymianę

u mnie w domu candy była ponad 18lat - jedyna naprawa to samodzielna wymiana szczotek - do pralki były dostępne wszystkie części

zmieniłem pralkę na inną bo żonie się już nie podobała 😞

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Nie mam gdzie trzymać 2 pralek, obecnie Candy stoi w przejściu na korytarzu. 

oznacz moderatorów

grexa5
#7 Wielbiciel#

Wada nie została usunięta, tylko kolejny silnik. Nie wiem co powoduje, że silniki psują się w tej pralce. Przyjeżdża serwisant  wymienia i  zapewne czeka na kolejne zgłoszenie.

oznacz moderatorów