Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.Dzis miałam dokonać zwrotu monitora.Myslalysmy z córką że produkt jest wadliwy.Sprzedawca poprosił o zwrot. Dziś w odwiedziny zajechał kuzyn informatyk ,wszystko poustawiał,zainstalował,sparował i wszystko działa. Chciałam anulować zwrot ,ale nie wiem jak.Czy ktoś mi podpowie jak to zrobić?
Skontaktuj się ze sprzedającym i wyjaśnij sprawę, zwrotu w systemie nie da się anulować, Po zwrocie odstąpieniu od umowy zakupu to wg prawa towar nie jest już twój,
@Client:59973297 @LEW433 Oczywiście że da się anulować, musi to zrobić sprzedawca, wystarczy że napisze że zapoznał się ze zgłoszeniem, uznał że domniemana wada monitora została usunieta i że odrzuca zgłoszoną reklamację.
Gorzej jeśli sprzedający niczego nie odpowie, wtedy po upływie 14 dni kupująca może domagać się zwrotu wpłaconych pieniędzy bez odsyłania monitora.
Było wiele takich przypadków.
@br. Piszesz teraz o reklamacji a nie o zwrocie.
Bo była to reklamacja, monitor nie chciał sie uruchomić. Ja domyślam się że kupująca napisała - powiedziała tylko o zwrocie ale na pewno przyczyną zwrotu była wada monitora.
Nawet jeśli nie wspomniała o wadzie monitora to i tak w przypadku Allegro łatwo jej to odkręcić.
Dzień dobry.Juz wyjaśniam.
Zakupiłam monitor Smart. Oczywiście żeby go sprawdzić musiałam się zalogować,sparować pilota itd. Niestety pilot wogole nie działał. Napisałam do sprzedającego,który poprosił o odesłanie towaru. Oczywiście zgłosiłam zwrot dziś miałam zapakować i odesłać. Przejazdem zajechał kuzyn informatyk , udało się. Ale niestety po kilku godzinach znów pilot się rozłączył. Teraz jest mi w cholerę głupio ,bo zdążyłam napisać do sprzedawcy ,że wszystko jest ok. Nie lubię takich sytuacji ,to taka gra w kotka i myszkę. Szkoda mi trochę ,bo monitor fajny ,wielofunkcyjny ,ale jak ma się tak córce cały czas zawieszać podczas nauki to wolę tego stresu unikać.
@br. Oczywiście że da się anulować, musi to zrobić sprzedawca, wystarczy że napisze że zapoznał się ze zgłoszeniem, uznał że domniemana wada monitora została usunieta i że odrzuca zgłoszoną reklamację.
Jeśli faktycznie została zgłoszona reklamacja (tego jeszcze nie wiemy), to po otrzymaniu informacji od kupującej sprzedający powinien odrzucić reklamację w związku z brakiem niezgodności towaru z umową. Nie było żadnej wady, nic nie było usuwane, monitor był sprawny.
@br. Gorzej jeśli sprzedający niczego nie odpowie, wtedy po upływie 14 dni kupująca może domagać się zwrotu wpłaconych pieniędzy bez odsyłania monitora. Było wiele takich przypadków.
Co Ty wypisujesz? Masz świadomość, że Twoja wypowiedź może być traktowana jako pomówienie? Kupująca przyszła tu po poradę, a Ty ją obrażasz, sugerując, że może chcieć się bezpodstawnie wzbogacić kosztem sprzedawcy? Przeczytałeś w ogóle, co napisała?
@-Sainkho- "Co Ty wypisujesz? Masz świadomość, że Twoja wypowiedź może być traktowana jako pomówienie?"
Nie mam takiej świadomości bo nikogo nie pomawiam. Jeżeli ktoś coś może to nie znaczy że to akurat robi. Może być co najwyżej potraktowane jako nakłanianie do przestępstwa, ale to nie było moim zamiarem.
Ale ja by na to nie patrzeć to przepraszam, nie miałem zamiaru pomawiać czy namawiać.
@LEW433 Na razie nie wiemy, co zgłosiła kupująca (dlatego zapytałam). Dowiemy się, to będziemy radzić.
@-Sainkho- @Client:59973297 @LEW433 Nawet jeśli Anna zaznaczyła tylko Zwrot bo nie pasuje to i tak wypadało by żeby sprzedawca jakoś się do tego odniósł, na przykład napisał że odmawia zwrotu pieniędzy z powodu nie zwrócenia przedmiotu.
Byłoby to jakieś formalne zamknięcie tematu, jakiś zapis co z tym zwrotem.
Nie, a co ma się odnosić, do czego ? Może najwyżej dopytać.
Odnieść się do zgłoszenia zwrotu albo po prostu wypłacić pieniądze.
Było zgłoszenie, powinna być jakaś reakcja sprzedającego, nie może być jakiejś fikcyjnej sytuacji że przedmiot jest własnością sprzedającego. Jeśli jest tak jak sugerujesz to sprzedający powinien odesłać pieniądze i wymusić odesłanie monitora. Widzisz to?
Jeżeli kupująca zgłosiła reklamację z powodu wady / niezgodności z umową (bez określenia żądania lub z żądaniem innym niż zwrot całej kwoty), to monitor stanowi nadal jej własność. Będzie mogła w przyszłości skorzystać ze środków ochrony prawnej, gdyby doszło do ujawnienia się braku zgodności z umową.
Jeśli jednak zgłosiła odstąpienie (wybierając np. "nie pasuje mi"), to w świetle prawa nie jest już właścicielem monitora i nie miałaby podstaw do ewentualnych roszczeń w przyszłości. Mając duże zaufanie do sprzedawcy, można uznać, że wystarczy się z nim "dogadać". Jednak dla zabezpieczenia własnych interesów, kupujący powinien powiadomić sprzedającego mailowo, że odwołuje swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a sprzedający powinien mailowo potwierdzić, że się na to odwołanie zgadza.
Ok, to jest najwłaściwsze rozwiązanie, mail informacyjny do sprzedającego, koniecznie przez Centrum Wiadomości Allegro żeby jakiś ślad był, tak na przyszłość w razie awarii monitora.
@LEW433 Ty czytaj i ucz się. Teraz jest taka moda że wszyscy się uczą więc i ty też.. 😁
@br. Już się dowiedzieliśmy, że z monitorem (lub pilotem) jednak są problemy i zostanie zwrócony.
Nie dowiedzieliśmy się, jaką opcję w formularzu wybrała kupująca 😁. Niech zatem nasze rozważania posłużą potomnym.
@-Sainkho- Nie bardzo dla potomnych, teraz okaże się bardzo ważne czy było to jednak odstąpienie od umowy czy była to reklamacja.
Jeśli Anna zgłosiła reklamację to sprawa jest prosta i oczywista, ale jeśli zgłosiła odstąpienie od umowy to zaczną się kolejne schody bo sprzedający może jej zarzucić zepsucie monitora.
@br. Miałam na myśli rozważania na temat odwołania odstąpienia lub zamknięcia reklamacji z powodu braku wady.
Sprzedający "poprosił" o zwrot, na razie nic nie zapowiada problemów, choć oczywiście wszystko się może zdarzyć.
@Client:59973297 Daj znać, jaką opcję zaznaczyłaś w formularzu.
@Client:59973297 A jeśli zaznaczyłaś reklamację, to czy prosiłaś o wymianę lub naprawę albo o zwrot pieniędzy.
@Client:59973297 Jaką opcję zaznaczyłaś w formularzu zwrotu?