Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
W poniedziałek w godzinach porannych zakupiłam towar od sprzedającego. We wtorek dzwonilam zapytać się jak z wysyłką ponieważ zależało mi aby na dziś ( środę) była już u mnie. Uzyskalam informacje że we wtorek będzie wyslana. Dziś dzwoniłam ponownie ponieważ status się nie zmieniał.
Pani mnie poinformowała że paczka zostala wysłana dopiero dziś i jeśli chce dokonać zwrotu wystarczy nie odbierać z paczkomatu.
Moje pytanie ; czy to wystarczy, czy nie będzie tak że to moja wina i nie będę miala problemu ze zwrotem pieniędzy ?
Możesz nie odbierać. Jaki był czas DOSTAWY podany w aukcji? DOSTAWY, nie wysyłki. Jeśli ten czas minął, nie odbieraj i wyślij mailem oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 5431 kc. Po tym sprzedawca musi niezwłocznie oddać wpłatę.
Wt-sr.
Według numeru przewozowego paczka nie została jeszcze wysłana, a gdy dzwonię mówią mi że one nie mogą anulować bo już paczki nie mają.
Jaki był podany czas DOSTAWY? Wszystkie zapisy w aukcji stanowią umowę sprzedawcy z kupującym. Na wszystkie te zapisy kupujący może się powoływać.
Nie ma obowiązku wystawić oferty, jeśli sprzedawca nie zgadza się z jej treścią, jeśli wystawia, podpisuje się pod każdym słowem w niej zawartym.
Jeśli czas dostawy minął, odstąp od umowy mailem i zażądaj zwroty wpłaty. Jeśli nie minął, też odstąp od umowy przed odebraniem towaru i go nie odbieraj. W takiej sytuacji sprzedawca może obciążyć Cię jedynie kosztem powrotu paczki do niego. Całą resztę musi zwrócić.
@xyz96 celowo wprowadzasz w błąd.
Piszesz "umowę sprzedawcy z kupującym". Przewidywany czas dostawy NIE JEST podawany przez Sprzedajacego. Co więcej przy nim podany jest znaczek "i" po kliknięciu na który ukazuje się : "Przewidywany czas dostawy na podstawie wcześniejszych dostaw kupującego" ( podkreślam przewidywany NIE gwarantowany). Co więcej, po kliknięciu : Dostawa, widzimy : Podczas tworzenia tej oferty, sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu XX (godzin, dni). I to jest wiążące bo podane przez sprzedawcę.
Oczywiście w tym wypadku, można odstąpić od umowy na podstawie zwrotu jeżeli to firma. Ale jeżeli nie minął czas na wysyłkę nie można powoływać się na podany artykuł.
Żeby było śmieszniej, w tym artykule jest mowa o wyznaczeniu dodatkowego terminu na dostawę. Dlaczego o tym nie wspomniałeś ?🤔
@pinsplash "Dlaczego o tym nie wspomniałeś ?" - dlatego, że pyta kupujący, a w takich przypadkach niektóre istotne kwestie są (celowo?) pomijane.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie wprowadzam w żaden błąd. Nie po to jest w umowie z kupującym podany czas DOSTAWY, aby kupujący nie mógł się na nim opierać przy podejmowaniu decyzji o zakupie. To bardzo istotny element. Niezależnie od tego, jak ten czas się nazywa i kto go do umowy z kupującym sprzedającemu dopisał. I o niczym nie zapominam - w przepisach jest podane, że kupujący może, a nie musi wyznaczyć dodatkowy czas.
Proszę mi nie zarzucać wprowadzania w błąd i nie komentować niepotrzebnie moich postów, proszę udzielać w wątkach rad pytającym.
Wprowadzasz, bo jedyne co jest wiążące dla sprzedającego, to czas wysyłki zadeklarowany przez niego podczas tworzenia oferty (a nie czas dostawy szacowany przez allegro), który jeśli zostanie przez sprzedającego przekroczony, to jak najbardziej można mu za to dowalić (choć niekoniecznie zawsze trzeba).
Gdyby komentarze do twoich postów nie były potrzebne, to najpewniej by ich tu nie było.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie wprowadzam w błąd. Wszystko w umowie jest wiążące.
Gdyby komentarze do twoich postów nie były potrzebne, to najpewniej by ich tu nie było.
Tłumaczenie - pisz tak, jak nam sprzedawcom odpowiada, wtedy nie będziemy się czepiać.
@xyz96 "Wszystkie zapisy w aukcji stanowią umowę sprzedawcy z kupującym. Na wszystkie te zapisy kupujący może się powoływać." - skoro (na) wszystkie, to również (na) "czas wysyłki" podany przez sprzedającego (w przeciwieństwie do czasu dostawy, który sobie szacuje allegro i dodaje od siebie).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Tak, na wszystkie. Czas wysyłki może zostać dotrzymany, ale czas dostawy może zostać przekroczony z winy przewoźnika, a za to przez kupującym odpowiada sprzedawca. W takiej sytuacji kupujący może odstąpić od umowy. Gdyby czas dostawy można było "olewać", to kupujący zawsze musiałby brać pod uwagę, że otrzyma towar w ciągu 30 dni, ale wtedy nikt by tu niczego nie kupił, dlatego czas dostawy podany w aukcji ma znaczenie.
@Knowhere @pinsplash rozwieję wasze wątpliwości o czas przewidywany, jest na forum odpowiedź i stanowisko allegro 😄
@kostas11 Ale ja nie mam wątpliwości - te ma ktoś inny, kto ciągle się wykłóca, że nigdy i nigdzie nie wprowadza w błąd😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Oczywiście, że nie wprowadzam w błąd. Stanowisko Allegro nie jest decydujące, to sąd musiałby rozstrzygnąć.
Nawet nie ma znaczenia przez kogo jest dodawany, ważne, że wyraźnie na aukcji jest napisane: Przewidywana dostawa: pon. 1 lut. - wt. 2 lut. u Ciebie
Jest to dla kupującego bardzo jasna informacja, w żaden sposób nie jest on wprowadzany w błąd, że na pewno dostanie towar.
@Rob311W zakładce kupione zrób zwrot i nie odbieraj towaru.
Wypełnij formularz odstąpienia od umowy na allegro i możesz nie odbierać. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków od dnia w którym paczka do niego wróci.
@_Likos_ Wprowadza w błąd. Sprzedawca ma 14 dni na zwrot od dnia otrzymania rezygnacji i może się wstrzymać ze zwrotem do chwili otrzymania zwracanego towaru. Nie ma 14 dni na zwrot od otrzymania paczki, to nieprawda.