anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę odesłać do 14 dni niesprawną cześć samochodową?

MAMY ROZWIĄZANIE!
saszka146
#7 Wielbiciel#

Witam. Zakupiłem chłodnicę samochodową nową fabrycznie zapakowaną. Po zamontowaniu okazało się, że chłodnica jest nieszczelna i przecieka. Czy mogę odesłać jako zwrot sprzedającemu? Sprzedający twierdzi, że skoro chłodnica została zamontowana to teraz tylko reklamacja. Ale przecież nie miałem możliwości sprawdzenia czy chłodnica jest sprawna bez zamontowania w samochodzie.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
LEW433
#21 Demiurg#

Lepiej złóż reklamację z tytułu rękojmi, jeżeli zwrot bez podania przyczyny, sprzedający może zasugerować że uszkodzenie powstało z twojej winy i pomniejszyć oddane środki. Przy reklamacji uznanej zwraca ci całość+ koszty odsyłki jakie poniosłeś.https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/

oznacz moderatorów
saszka146
#7 Wielbiciel#

Już mi tak sugerował, że pewnie mechanik uszkodził jak montował.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Dlatego składaj reklamację. Najlepiej złóż ja przez otwarcie dyskusji: https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
saszka146
#7 Wielbiciel#

Ale nie jako reklamację tylko jako rękojmię tak?

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@saszka146 Nie odsyłaj jako zwrot, bo sprzedawca może obciążyć cię kosztami uszkodzenia chłodnicy. Złóż reklamację z tytułu rękojmi.

oznacz moderatorów
saszka146
#7 Wielbiciel#

Juz mi tak sugerował, że pewnie mechanik uszkodził jak montował.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

saszka146 tak to jest reklamacja , gro produktów można ocenić dopiero podczas użytkowania  ,nawet dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym . Możesz skorzystać ze zwrotu przez allegro , ale nie wybieraj powodu jako ,, bez podania przyczyny ,, . Podczas generowania zwrotu masz możliwość opisania , skorzystaj z tego .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@saszka146 Odeślij jako reklamacja. Zrób zdjęcia, dodaj jakiekolwiek dokumenty potwierdzające wadę. Na reklamację z rękojmi masz czas 2 lata. Możesz też odesłać jako zwrot, ale nie może być na chłodnicy śladów używania, montażu. Jeśli takie ślady są, lepsza będzie reklamacja, wtedy sprzedawca na swój koszt musi Ci towar wymienić na zgodny z opisem, sprawny i oddać koszt odesłania. Poza wymianą lub naprawą, po odesłaniu musi Ci zwrócić wszystkie koszty, gdy towaru nie może naprawić lub wymienić. 

oznacz moderatorów
saszka146
#7 Wielbiciel#

A po zgłoszeniu rękojmi mogę zażądać zwrotu kwoty która zapłaciłem? Musiałem już zakupić następną chłodnicę, bo nie mogę czekać 2 tygodni bez zamochodu.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

saszka146 nie , w pierwszej kolejności musisz dać szansę sprzedawcy naprawienia szkody , jeśli mu się to nie uda masz prawo żądać zwrotu środków  niemniej jest to sprawa do dogadania .

HM... kto to mechanikowi zawozi swoje części ?? 

Tak się kończy próba zaoszczędzenia paru groszy , przepraszam za te słowa .....

oznacz moderatorów
saszka146
#7 Wielbiciel#

Ja kupiłem tą chłodnicę za 450zl a mechanik chciał mi ją zakupić za 650 więc trochę różnica jest. Zawsze tak robię I do tej pory nigdy nie miałem problemu. No ale cóż... kiedyś musi być tej pierwszy raz...

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak sprzedający może ci ją naprawić, wymienić albo coś zaproponować albo zwróci kasę.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@saszka146 Tak, przy rękojmi możesz odstąpić od umowy na podstawie art. 560 Kc i domagać się zwrotu wpłaty. 

oznacz moderatorów