Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakupiłem chłodnicę samochodową nową fabrycznie zapakowaną. Po zamontowaniu okazało się, że chłodnica jest nieszczelna i przecieka. Czy mogę odesłać jako zwrot sprzedającemu? Sprzedający twierdzi, że skoro chłodnica została zamontowana to teraz tylko reklamacja. Ale przecież nie miałem możliwości sprawdzenia czy chłodnica jest sprawna bez zamontowania w samochodzie.
Lepiej złóż reklamację z tytułu rękojmi, jeżeli zwrot bez podania przyczyny, sprzedający może zasugerować że uszkodzenie powstało z twojej winy i pomniejszyć oddane środki. Przy reklamacji uznanej zwraca ci całość+ koszty odsyłki jakie poniosłeś.https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Już mi tak sugerował, że pewnie mechanik uszkodził jak montował.
Dlatego składaj reklamację. Najlepiej złóż ja przez otwarcie dyskusji: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Ale nie jako reklamację tylko jako rękojmię tak?
@saszka146 Nie odsyłaj jako zwrot, bo sprzedawca może obciążyć cię kosztami uszkodzenia chłodnicy. Złóż reklamację z tytułu rękojmi.
Juz mi tak sugerował, że pewnie mechanik uszkodził jak montował.
saszka146 tak to jest reklamacja , gro produktów można ocenić dopiero podczas użytkowania ,nawet dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym . Możesz skorzystać ze zwrotu przez allegro , ale nie wybieraj powodu jako ,, bez podania przyczyny ,, . Podczas generowania zwrotu masz możliwość opisania , skorzystaj z tego .
@saszka146 Odeślij jako reklamacja. Zrób zdjęcia, dodaj jakiekolwiek dokumenty potwierdzające wadę. Na reklamację z rękojmi masz czas 2 lata. Możesz też odesłać jako zwrot, ale nie może być na chłodnicy śladów używania, montażu. Jeśli takie ślady są, lepsza będzie reklamacja, wtedy sprzedawca na swój koszt musi Ci towar wymienić na zgodny z opisem, sprawny i oddać koszt odesłania. Poza wymianą lub naprawą, po odesłaniu musi Ci zwrócić wszystkie koszty, gdy towaru nie może naprawić lub wymienić.
A po zgłoszeniu rękojmi mogę zażądać zwrotu kwoty która zapłaciłem? Musiałem już zakupić następną chłodnicę, bo nie mogę czekać 2 tygodni bez zamochodu.
saszka146 nie , w pierwszej kolejności musisz dać szansę sprzedawcy naprawienia szkody , jeśli mu się to nie uda masz prawo żądać zwrotu środków niemniej jest to sprawa do dogadania .
HM... kto to mechanikowi zawozi swoje części ??
Tak się kończy próba zaoszczędzenia paru groszy , przepraszam za te słowa .....
Ja kupiłem tą chłodnicę za 450zl a mechanik chciał mi ją zakupić za 650 więc trochę różnica jest. Zawsze tak robię I do tej pory nigdy nie miałem problemu. No ale cóż... kiedyś musi być tej pierwszy raz...
Tak sprzedający może ci ją naprawić, wymienić albo coś zaproponować albo zwróci kasę.
@saszka146 Tak, przy rękojmi możesz odstąpić od umowy na podstawie art. 560 Kc i domagać się zwrotu wpłaty.