Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam niedziałający produkt. Czy muszę odsyłać go na własną rękę i płacić za przesyłkę czy mogę skorzystać z darmowego zwrotu allegro? Produkt jest objęty ograniczeniem zwrotu takie jak zafoliowane opakowanie dlatego boję się, że sprzedający wykorzysta fakt i nie zrobi zwrotu pieniędzy.
Proszę o pomoc
@Olgita349, w ramach darmowego zwrotu Allegro Smart! możesz odesłać przedmiot na reklamację. Decyzja reklamacyjna jest po stronie sprzedającego, natomiast gdyby wzbudziła ona Twoje wątpliwości, możesz otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc pracownika Allegro. Więcej na temat Dyskusji przeczytasz na naszym blogu.
@Olgita349
Produkt jest objęty ograniczeniem zwrotu
Produkty nie są objęte ograniczeniem zwrotu ! Skąd taki pomysł ??
Ograniczone może być np. prawo do odstąpienia od Umowy w przypadku niektórych produktów.
Jeżeli tak jest w tym przypadku - to po prostu nie odstępuj od Umowy (nie wypełniaj żadnych formularzy związanych z odstąpieniem, ani nie składaj oświadczenia o odstąpieniu).
Odsyłasz jak chcesz. W przypadku uznanej reklamacji poniesiony koszt odesłania powinien być Ci zwrócony przez sprzedawcę.
Pamiętaj aby w reklamacji określić m.in. wadę produktu oraz swoje żądania.
@Olgita349 Nie korzystaj z darmowego zwrotu jeżeli towar jest niedziałający tylko składaj reklamacje z tytułu rękojmi za którą odpowiada sprzedający, napisz do niego mailem albo tu i wszystko wyjaśnij, sprzedający może ci zaproponować rozwiązanie, na zwykłym Allegro :https://allegro.pl/dyskusje/nowa na Allegro Lokalne: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@LEW433
Nie korzystaj z darmowego zwrotu jeżeli towar jest niedziałający tylko składaj reklamacje z tytułu rękojmi
Przecież można złożyć reklamację i skorzystać z możliwości darmowego odesłania (czyli zwrotu).
Złożenie reklamacji oraz zwrot (odesłanie) reklamowanej rzeczy do sprzedawcy - to dwie zupełnie różne czynności.
@Olgita349 Nie daj się wciągać (jak niektórzy proponują) w dzwonienie, pisanie, proszenie, zakładaj dyskusje. Sprzedawcy celowo tak piszą żebyś dzwoniła albo kontaktowała się poza Allegro, bo boją się że nie będą mogli ciebie zmanipulować, w dyskusji pomoże ci Allegro.
@Olgita349 - dyskusja niepotrzebnie się "wydłużyła", gdyż wszelkich stosownych informacji udzielił Ci moderator. Zwrot to nie jest to samo co odstąpienie od umowy. Zwracając towar z tytułu odstąpienia od umowy odpowiadasz za jego stan. Jeżeli produkt nie działa - nie zwracaj go z tytułu odstąpienia od umowy - to radzę jako sprzedający. Będą problemy z taka transakcją.
Musisz po prostu zareklamować towar - nie działa, jest uszkodzony itp. Jak masz możliwość darmowego zwrotu, to z niego skorzystaj, zaznacz, że odsyłasz towar z tytułu reklamacji. To, że przedmiot był "zafoliowany" - w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia.
A3dam - też dokładnie Ci napisał, co masz zrobić - szczególnie patrz na ostatnie zdanie, a najlepiej zapoznaj się z pismem reklamacyjnym - w internecie jest sporo informacji na temat minimalnych informacji, które konsument musi zamieścić w piśmie reklamacyjnym. Takie zgłoszenie reklamacyjne wraz z żądaniami możesz również dołączyć w formie pisemnej do zwracanego towaru.