Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ludzie help zamówiłem klawe i nie chce już jej a jest przygotowana i nie moge anulować jak przjedaie kurier mam poprostu nie odebrać?!?!??!!
Możesz nie odbierać ale odstąp o umowy zakupu.
@Client:104084722 a co to "klawe"?
🤔
"Cysorz to mo klawe życie...." Była taka piosenka śp. Chyły.
A klient zamówił "help" i to było klawo. Ja tak odczytałem ...😂
Wgl się nie znacie. Klawa to klawiatura 😂
@Client:104084722 Jeżeli jest przygotowana, ale nie jest jeszcze wysłana, kliknij Zwrot towaru w zakładce Moje zakupy. Sprzedający już nie wyśle towaru, tylko odda Ci całą wpłatę. Zwrot to to samo co anulowanie. Jeżeli towar już wysłany, możesz nie odbierać od kuriera, ale sprzedający w takiej sytuacji będzie Ci mógł potrącić przy zwrocie wpłaty koszt powrotu paczki do niego - tylko powrotu. Jeśli klikniesz Zwrot przed wysyłką, nie ma większego znaczenia, co wpiszesz w formularzu zwrotu, będzie to w tej sytuacji Twoje odstąpienie od umowy. Zamiast Zwrotu możesz też wysłać sprzedawcy maila ze swoją rezygnacją - zadziała tak samo.
xyz96 napisał:
"Zwrot to to samo co anulowanie" - gratuluję pomysłu!!! Po prostu mamy nową wykładnię i interpretację prawa.
Sugeruję wysłanie wniosku do ustawodawcy, żeby poprawił swoje zapisy w ustawach i żeby były one zgodne z tym stwierdzeniem.
Przypominam, że już kiedyś był podobny problem: zwrot towaru jest jednoznaczny z odstąpieniem od umowy.
Niestety, jak się okazuje, to nie przeszło i jest niezgodne z prawem.
@Client:104084722
Nie daj się wprowadzić w błąd przez osoby żerujące na problemach Kupujących, aby nie czuć rozczarowania gdy znający przepisy prawa i Regulamin Allegro Sprzedawca - postąpi nieco inaczej.
Odstąpienie od Umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności.
Anulować zamówienie możesz skutecznie wyłącznie w przypadku gdy Sprzedający nie zdążył przyjąć Twojej oferty zakupu. Nie ma znaczenia czy "zdążył" wysłać czy nie. Jeżeli ofertę kupna przyjął (np. poprzez zmianę statusu zamówienia z "NOWE" na inny) anulowanie nie jest możliwe. Możesz odstąpić od Umowy z Art 27 UoPK , ale to odstąpienie wiąże się z obowiązkami (opisanymi w Art. 34 ww Ustawy) m.in. z koniecznością odesłania rzeczy Sprzedającemu w ciągu 14 dni. Chociaż można odstąpić od Umowy z Art. 27 zanim odbierze się przesyłkę - to z uwagi na upływający okres zobowiązania lepiej jest to zrobić po jej odbiorze, a ew. nieodebranie zamówionej przesyłki to ryzyko możliwych kolejnych problemów.
Ależ @A3dam komplikuje prostą sprawę, czym utrudnia kupującemu rezygnację z zakupu i go zastrasza. Anulowaniem Allegro nazwało sobie odstąpienie od umowy przed wysyłką, a Zwrotem nazywa odstąpienie po wysyłce, jednak TO TO SAMO, czyli odstąpienie od umowy. Wystarczy anulować, gdy jest taka możliwość lub kliknąć zwrot po wysyłce, przed odbiorem lub po odbiorze - to też będzie anulowanie, czyli odstąpienie od umowy, o ile nie zaznaczymy wyraźnie w formularzu, że jest to reklamacja i nie określimy swoich żądań.
To nie jest forum prawnicze, tu się udziela prostych i zrozumiałych porad użytkownikom Allegro, którzy kupują i sprzedają produkty.
Anulowanie zamówienia dotyczy przypadku wynikającego wprost z Art. 31 p.2 Ustawy o Prawach Konsumenta:
Art. 31, p. 2.
Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać."
Dlatego dla dostępności opcji "ANULUJ" muszą być m.in. spełnione warunki:
- Kupujący powinien mieć status konsumenta
- Sprzedawca nie rozpoczął jeszcze realizacji zamówienia (nie zmienił statusu zamówienia)
W przypadku rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Sprzedawcę - nie ma znaczenia czy w momencie złożenia oświadczenia o odstąpieniu przez kupującego: przesyłka została już wysłana czy jeszcze nie. Nie ma żadnych podstaw prawnych aby w takim przypadku wyłączać stosowanie np. Art. 34, i in. zobowiązania Kupującego i Sprzedającego.
kliknąć zwrot po wysyłce, przed odbiorem lub po odbiorze - to też będzie anulowanie, czyli odstąpienie od umowy.
To jest dopiero robienie wody z mózgu Kupujących.
Cały proces konsumenckiej rezygnacji z zakupu jest prosty:
Jeżeli nie zmienił się status zamówienia, a Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny: może On złożyć oświadczenie o odstąpieniu (np. wybierając na Allegro opcję ANULUJ) - i na tym kończy się proces rezygnacji.
Jeżeli realizacja zamówienia została już rozpoczęta (bez znaczenia czy zamówienie zostało wysłane czy jeszcze nie), także w przypadku gdy zamówienie zostało już zrealizowane:
1. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Kupującego.
2. Zwrot (odesłanie) rzeczy do Sprzedawcy.
Proste ? - pod warunkiem, że nie jest przedstawiane np. przez @xyz96 w tak zawiły sposób i przy użyciu sformułowań mających zupełnie inne znaczenie w języku polskim.
ANULOWANIE transakcji na Allegro jest skutkiem.
Może być np. (jak w opisywanym przypadku) skutkiem złożenia oświadczenia o odstąpieniu przez konsumenta w okolicznościach opisanych w Art.31 kc.
Bywa, że jest skutkiem uchybienia przez Kupującego obowiązkowi zapłaty w określonym terminie, etc.
ZWROT (czyli jej odesłanie do Sprzedawcy) rzeczy może być np. konsekwencją wynikającego z Art.34 UoPK obowiązku spoczywającego na Kupującym , który złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 ww Ustawy.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności
Na Allegro świat się nie kończy - nadal obowiązuje słownik języka polskiego i przepisy polskiego prawa.
@A3dam Anulowanie jest skutkiem, a zwrot jest f....utkiem 🙂
@xyz96 jak to będzie po łacinie? Swoją drogą piękna, złota myśl, warta zapisania w traktacie filozoficznym.