Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, toczyłem kilku tygodniową batalię ze sprzedającym, ponieważ kupiłem u niego laptopa, okazało się, że ma on wadę wyświetlacza o której nie wspomniał w aukcji, ale miał gwarancję sprzedawcy jeszcze w sklepie OleOle, więc odesłałem go do serwisu autoryzowanego, serwis stwierdził, że laptop był już kiedyś naprawiany, posiada nieoryginalne części, które spowodowały uszkodzenie matrycy. Laptop odesłali, ale nie założyli w serwisie uszczelki od matrycy, sprzedający nie chciał mi zwrócić pieniędzy, ponieważ był to sprzęt nie pełnowartościowy i kazał mi ponownie odesłać sprzęt do serwisu, niestety potrzebowałem pieniędzy, bo sprawa toczy się już kilka tygodni, więc skorzystałem z opcji zwrotu pieniędzy z POK, zaakceptowali mój wniosek i pieniądze zostaną mi zwrócone, ale co z laptopem, który wróci za kilka dni/tygodni z serwisu? Mam go odesłać sprzedawcy, czy jak to wygląda?
Allegro oddało Ci środki więc oni zadecydują co z Laptopem.
Czyli napiszą do mnie w tej sprawie?
@jonatis Zapewne jak sprzedający będzie musiał oddać kasę(a tak będzie) wówczas zgłosi się do Ciebie o zwrot towaru.
@jonatis To zależy. Otrzymasz powiadomienie z POK, z którego dowiesz się, czy sprzedawca poniesie konsekwencje w związku z wypłatą Tobie rekompensaty. Te konsekwencje to konieczność zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę w związku z wypłaconą rekompensatą. Jeżeli sprzedawca nie będzie musiał zwrócić środków, możesz zatrzymać sobie laptopa, jeżeli natomiast będzie musiał zwrócić środki, może upomnieć się u Ciebie o zwrot sprzętu. Jeżeli zażąda zwrotu, powinien Ci wcześniej przelać pieniądze na odesłanie, ponieważ towar wadliwy odsyła się w ramach reklamacji na koszt sprzedawcy.
Allegro w momencie wypłaty rekompensaty z POK przejmuje od kupującego wierzytelności, więc w zasadzie dysponuje towarem za który wypłaca rekompensaty, ale z reguły tym towarem zainteresowane nie jest, czyli przedmiot pozostaje u kupującego lub u sprzedawcy, jeśli ten musi oddać pieniądze.
@xyz96 napisali coś takiego w dyskusji ze sprzedającym: ,,Wniosek kupującego w ramach Programu Ochrony Kupujących został zaakceptowany bez konsekwencji dla sprzedającego. Przelew na rachunek bankowy kupującego trafi w ciągu 2-3 dni roboczych.’’
@jonatis No właśnie, bez konsekwencji, czyli zdecydowanie nie musisz oddawać laptopa. Możesz go sobie zachować.
"Czy muszę zwrócić przedmiot "
Czy dobrze rozumiem, masz kasę a teraz i laptopa chcesz sobie zostawić?
Jeżeli nie zwrócisz laptop na miejscu sprzedawcy zgłosiłem by sprawę na policje.
Nie chce go zostawić, ale czytałem gdzieś, że nie muszę go zwracać, wiec mam rozkmine, nie jestem oszustem, wiec laptopa jak najbardziej zwrócę, jeśli Allegro mi da taki przekaz 🙂
@jonatis Nie musisz zwracać, jeśli sprzedawca nie musi oddawać pieniędzy do Allegro w związku z POK. Ty masz laptopa, a sprzedawca ma Twoje pieniądze.
@jonatis jeżeli kasę z POK masz od sprzedawcy należy zwrócić laptop ,zapytaj tu https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158
@aragil Kasa z POK nie jest od sprzedającego, tylko Allegro.
@aragil Nie tak ostro, On się pytał co ma zrobić, sprzedający zapewne zażąda zwrotu.😁
Mam kasę ,zwracam towar ,inaczej wychodzi ze POK już nie ochrona tylko zarobek kupującego.
@aragil "Mam kasę ,zwracam towar...." Hola... hola nie tak prędko !!!
Tak każdy by chciał 🤔 Sprzedać zepsuty sprzęt, kupujący niech załatwia serwis, wozi tam i nazad kilka razy, no i kiedy już naprawił niech odeśle ten naprawiony sprzęt sprzedającemu.
Ot tak za frajer, żeby było "uczciwie"
Świetny pomysł, tak trzymać !!!
@br. Może o tym nie wiesz ale koszty "tam i nazad "pokrywa sprzedawca albo serwis, a "uczciwość" zatrzymania reklamowanego produktu oprócz zwróconej przez sprzedawcy kasy sprawdzi powołana do tego instytucja, czyli policja.