Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
https://allegro.pl/oferta/smartfon-xiaomi-redmi-note-5-czarny-4-64-gb-9704811042
Chodzi konkretnie o tę aukcje.
@Client:42026118 Zgodnie z regulaminem Allegro, podane ceny na aukcjach mają być w wysokości BRUTTO, czyli z VAT-em. Jeśli podana cena nie jest ceną brutto, oferta jest niezgodna z regulaminem, a Allegro zachęca, aby w ofertach nieregulaminowych nie dokonywać zakupów, tylko takie oferty zgłaszać.
@Client:42026118 NAJLEPIEJ dopytaj sprzedawcy . Adres do zwrotu jest polski więc podejrzewam , że przesyłka jest przepakowywana u nasz w kraju i w takim przypadku nie zostaniesz obciążony podatkami ,ale dopytaj u źródła .
Adres do zwrotu nie ma tu nic do rzeczy. Liczy się kraj wysyłki. Kupujący nie musi o nic pytać. Cena na aukcji ma być ceną brutto.
1.19.
Cena Towaru określona w Ofercie przez Sprzedającego musi być wskazana w wysokości brutto (nie dotyczy kategorii, które nie są objęte prowizją od sprzedaży wskazanych w Załączniku nr 4. Części III: Prowizje od sprzedaży oraz Ogłoszeń które nie są objęte opłatą za obsługę Transakcji).
Napisałem ,, podejrzewam ,, i sugerowałem dopytać u źródła . Ostatnio nawet sam skusiłem się na produkt z Chin , nie dla ceny , ale dlatego ,że był osiągalny . Paczka oczywiście szła z Chin , ale ostatecznie przyszła z etykietą nadaną w Polsce , podatku nie płaciłem , doszła ja zwykła kurierka .Kto pyta nie wielbłądzi 😁
Nie zmienia to faktu, że podane ceny mają być w wysokości brutto, więc cena na aukcji ma być ceną ostateczną. Nie ma więc potrzeby niczego podejrzewać, bać się, kupować z duszą na ramieniu, ryzykować itp. To nie wolna amerykanka, to Allegro, które ma swój regulamin i Program Ochrony Kupujących.
Tak , nie zmienia , ale po co problemy ,lepiej dopytać .
Chciałem przypomnieć że był tu niedawno wątek wzywający kupującego do uiszczenia cła. Ceny powinny być brutto ale....widać że nie zawsze są.😁
LEW433 tak , dlatego lepiej dopytać i mieć spokój z ew. historiami z tym związanymi . W moim przypadku sprzedawca szybko i rzeczowo wyjaśnił , że paczki są adresowane już w Polsce , a cło i vat oplacają oni .
Kto pyta nie błądzi ,to najlepszy sposób by kupić coś czego się później nie będzie żałować nie marnując czasu na składanie reklamacji i odsyłanie niechcianego produktu. Allegro po to wprowadziło formularz kontaktowy by kupujący mogli się komunikować ze sprzedawcą.
@Client:42026118 Na 99% zostaniesz obarczony kosztami cła i VAT. Poczta i kurierzy dają to do clenia teraz niemal z automatu. @xyz96 ma rację to niezgodne z regulaminem, bo podana cena powinna być ceną ostateczną. Ale Allegro to "puszcza". Możesz ryzykować - czy warto sam musisz ocenić.
@Client:42026118 w przypadku zakupu towaru spoza Unii Europejskiej podlega on rozliczeniu jako import towarów zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zamówiona przesyłka może zostać poddana kontroli celnej. Efektem takiej kontroli może być konieczność zapłaty podatku VAT i cła.
Przed zakupem przeczytaj proszę ten artykuł i upewnij się (np. pytając sprzedającego jak radzi @mdrogeria) jak będzie wyglądała dostawa.
@la_nika Ale jaki artykuł? Przecież na Allegro obowiązuje REGULAMIN, a nie żadne artykuły. Użytkownicy korzystając z Allegro akceptują REGULAMIN, a nie jakieś artykuły.
1.19.
Cena Towaru określona w Ofercie przez Sprzedającego musi być wskazana w wysokości brutto (nie dotyczy kategorii, które nie są objęte prowizją od sprzedaży wskazanych w Załączniku nr 4. Części III: Prowizje od sprzedaży oraz Ogłoszeń które nie są objęte opłatą za obsługę Transakcji).
@xyz96 w regulaminie jest również taki punkt:
3.6.Cena Towaru VAT określona w Ofercie przez Sprzedającego musi być wskazana w wysokości brutto, tj. z uwzględnieniem ewentualnego podatku VAT. W przypadku poboru przez Allegro podatku eCommerce VAT w ramach przeprowadzonej Transakcji B2C, kwota przekazana Sprzedającemu z tytułu sprzedaży Towaru VAT objętego Ofertą, zostanie pomniejszona o wartość wyliczonego podatku eCommerce VAT.
Natomiast tutaj jest zaznaczone, że jeśli będzie to konieczne, to w przypadku sprzedających, którzy nadają przesyłki spoza Unii Europejskiej to za takie transakcje nie rozliczymy podatku VAT, a kupujący zapłaci podatek VAT przy odbiorze przesyłki firmie kurierskiej, Poczcie Polskiej lub organom celnym. Wiąże się to ze zmianamy wprowadzonymi 1 lipca 2021r. W związku z tymi zmianami w ofercie powinna znaleźć się informacja o możliwych dodatkowych opłatach. Automatycznie po zakupie spoza UE, wysyłamy do kupującego taką informację:
Jest więc poinformowany o możliwych opłatach i może anulować zakup, jeśli się na takie opłaty nie zgadza.
@la_nika Gdzie w regulaminie jest napisane, że cena towaru nie musi być podana w wysokości brutto? Bo ja wiem, że musi być podana w wysokości brutto.
Pytanie dodatkowe: Czy cena towaru na Allegro może być podana w wysokości netto? Ja wiem, że nie może.
Nawet ten punkt regulaminu, który podałaś, nie upoważnia sprzedawcy do określania w ofertach cen netto.
To, co kto może anulować, nie ma tu nic do rzeczy. Sprzedawca musi wystawiać towar w cenie brutto. Obowiązuje Regulamin, a nie jakieś dodatkowe artykuły.
Więc nie wymyślaj.
Dawniej wymyślaliście, że cena brutto ma być ceną brutto w momencie wystawienia. To też była nieprawda, bo w regulaminie jest napisane, że cena ma być ceną brutto, a nie ceną brutto tylko w momencie wystawienia.
@la_nika Szanowna Pani, to nie tędy droga ...😡
Klient ma kupować , a nie dopytywać! Kupujący powinien mieć przy towarze wyraźną etykietę z ceną do zapłacenia. Jeżeli Allegro dopuszcza ceny netto, to Allegro powinno zapewnić bardzo wyraźną, jaskrawą informację ze jest to cena do oclenia i opodatkowania.
Takie rady żeby dopytać sprzedającego są dopuszczalne jeżeli po koleżeńsku udziela ich inny klient, lub sprzedawca. Ale na prawdę, nie przystoi jeżeli takich rad udziela nam klientom Administrator, przedstawiciel Allegro.
Można pytać, tylko co biedny Chińczyk ma wiedzieć o podatkach w Polsce? Taką informację powinien zapewnić organizator serwisu, bo bierze za to pieniądze.
@br. dziękuję za Twoją opinię. Oczywiście kupujący jest poinformowany o możliwych dodatkowych opłatach, po zakupie otrzymuje e-maila z informacją jak powyżej, a link prowadzi do tej strony, gdzie kupujący znajdzie informację jak taki zakup powinien rozliczyć.
Moja rada z zapytaniem sprzedającego jest również koleżeńska, ponieważ z mojego doświadczenia wynika, że taki sprzedający może być pomocny, ponieważ ma już podobne sprzedaże na swoim koncie. Jeśli nie, to kupujący powinien sprawdzić jakie warunki dostawy zapewnia firma kurierska i czy oferuje usługi w zakresie rozliczenia z organem celnym (usługi te mogą być dodatkowo płatne), a w razie wątpliwości kontaktować się z Urzędem Celnym lub doradcą podatkowym.
@la_nika Znowu to samo...😡
"Oczywiście kupujący jest poinformowany..... po zakupie otrzymuje e-maila z informacją jak powyżej..."
Kupujący powinien być poinformowany o wszystkim PRZED ZAKUPEM !!! To chyba jest oczywiste, i nie będziemy o tym dyskutować.
"Moja rada z zapytaniem sprzedającego jest również koleżeńska..."
Twoja rada będzie koleżeńska jeśli zalogujesz się i napiszesz z prywatnego konta. Póki co piszesz z konta Moderator i to co piszesz jest czytane jako oficjalne stanowisko serwisu.
W dalszym ciągu twierdzę że Allegro powinno w sposób wyraźny a nawet jaskrawy oznaczyć sprzedaż towarów w cenach netto, a nie przekierowywać do jakowychś linków, lub sugerować pytania do sprzedawców. Możemy zrozumieć że uporządkowanie wprowadzonego bałaganu może być trudne, ale proszę nie broń czegoś co nie powinno mieć miejsca.
Dokładnie tak !!! Zgadzam się z br.. Właśnie dokonałem zakupu przesyłki z chin dlatego, że produkt był tam dostępny. Dopiero po dokonaniu transakcji otrzymałem maila z informacją o podatku VAT i opłacie celnej. Dlaczego ta informacja nie może pojawiać się wyraźnie w wyskakującym oknie pomiędzy operacją zakupu i finalizacją transakcji ???? Teraz siedzę i tracę czas aby się dowiedzieć jak mam ten nieszczęsny podatek opłacić ! Kwota zakupu to 160 zł więc cena jest niewielka, ale gdybym wiedział o problemach z podatkiem wcześniej to na pewno nie dokonał bym zakupu 🙂
Już pomijając jaka to uczciwa konkurencja, że Chińczyk wystawia towar w cenie bez VAT i cła, a Polak ten sam towar droższy o podatki i oczywiście oferta chińska jest lepiej promowana na allegro, bo taniej wygląda.
Co z tego, że klient płaci tyle samo a czeka na towar 10x dłużej... Allegro dba o zadowolenie klienta ;D