Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałam zakupu obuwia które nie spełniły moich oczekiwań. Użytkowałam je przez kilka dni w pomieszczeniach zamkniętych aby sprawdzić czy nadają się do noszenia. Niestety, buty choć nowe nadają się do wyrzucenia. Moim zdaniem zakupione w sklepie obuwie dotknięte jest wadą uniemożliwiającą prawidłowe jego użytkowanie dla celu, dla którego zostało wyprodukowane. Czy po odrzuconym zwrocie przez sprzedającego mogę w następnym kroku dokonać reklamacji? Wysyłka od sprzedającego jeszcze nie wyszła.
Dokonałam zwrotu bez podania powodu
@gosiam101 Większość odpowiadajacych to sprzedajacy i nie chcą dyskusji, chcesz odzyskać kasę, otwórz dyskusje.
Nie do końca zgadzam się z poprzednimi opiniami, którzy piszą Ci że sprzedawca nie może przyjąć zwrotu ino pomniejszyć o zniszczenia.
Dla Ciebie dobrze że odrzucił bo co jeśli buty są do wyrzucenia to z 300 zł zwróciłby ci przykładowo 30zł to dzięki za takie porady "z **piiip**" chyba tylko dla zasady. Dopiero byś się wkurzała, więc odmowa zwrotu dla niego i dla Ciebie chyba dobrym rozwiązaniem.
Zapytaj sprzedawcę czy odsyła Ci towar. Od odpowiedzi uzależnij reklamację. czy niech już trzyma czy odeśle i jeszcze raz mu wyślesz. Kulturalnie poproś o wymianę na nowe (gdyż to pierwsza reklamacja) zobaczysz jak się odniesie.
@FenomenoVero Sprzedawca w tej sytuacji, zwrot UŻYWANYCH butów powinien oddać 0,01zł i zakończyć temat.
Mógłby ale wtedy klientka czułaby się pokrzywdzona - i sprzedawcy też to nie do końca na rękę - negatyw.
Reklamację jeśli to buty za 399 zł może marka wymieni buty tej klientce jeśli to rzeczywiście wada. Sprzedający straci na kosztach wysyłek a kupująca będzie zadowolona.
@FenomenoVero negatyw typu "zwróciłem używane buty i nie otrzymałem zwrotu pieniędzy" ... to jest wartość dodana, za taki oddał bym jeszcze 20zł (chociaż nie wiem czy allegro nie potraktowałoby tego jako "kupowanie" komentarzy).
@FenomenoVero " Nie do końca zgadzam się z poprzednimi opiniami, którzy piszą Ci że sprzedawca nie może przyjąć zwrotu ino pomniejszyć o zniszczenia. "
Możesz sie zgadzać lub nie zgadzać lecz jest to JEDYNA możliwośc zgodna z obowiązujacym prawem
Umowa sprzedaży została prawnie rozwiązana w momencie kiedy kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu. dalsze czynności ( odesłanie produktu i zwrot wpłaty) to tylko skutek tegoż rozwiązania umowy.
Własnie z tego powodu sprzedajacy NIE MOZE ODMÓWIĆ PRZYJĘCIA ZWROTU.
Jeśłi natomiast tak postąpil i kupujacy sie na to zgadza wiec nie ma sporu i mogą sobie zrobić to na co sie wzajemnie umówią.
Jednakowoż jeśli w tej sytuacji sprzedający na reklamacje odpisze że nie ma podstaw do jej rozpatrywania ponieważ wczesniej @gosiam101 odstąpiła od umowy będzie to takze zgodne z prawem. Wiec póki co najpierw skontaktowałbym sie ze sprzedajacym i poprosił o potwierdzenie że w tej sytuacji umowa nadal obowiązuje. Potem dopiero składałbym reklamacje.