Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Dzisiaj, w sporze ze sprzedającym, pracownik Allegro napisał:
"Jeśli doszło do błędnego określenia ceny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (na podstawie art. 88 § 1 Kodeksu Cywilnego w związku z art. 84 KC) ma Pan możliwość uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu, jeżeli osoba która nabyła dany przedmiot wiedziała o tym błędzie lub z łatwością mogła błąd zauważyć.
W opisanym przypadku, różnica między ceną rynkową, a tą omyłkowo wpisaną przez Sprzedającego, jest faktycznie wyraźna i zauważalna dla potencjalnego Kupującego.
W związku z powyższym, Sprzedający może powołać się na wadę oświadczenia woli (działanie pod wpływem błędu) i uchylić się od finalizacji transakcji.
Rzecz sporu warta realnie do 2000 złoty (dowiedziałem się po kupnie) - kupiona za 1200 złoty.
Czy pracownik Allegro ma kompetencje sądu ?
@zambish nie wiem, czy ma kompetencje sądu, ale na pewno osądu zaistniałej sytuacji.
Nie ma takich kompetencji. Ta odpowiedź to wyraźne nadużycie. Pracownik Allegro mógłby odesłać was do sądu z tą sprawą, a nie sam ferować wyroki. Zgłoś go do przełożonego tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt#subjectId=6be0e647-a9cf-417f-b70d-42623f4d428b
Zadałem tam to samo pytanie - dzięki.
Taką dostałem odpowiedź:
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Już wyjaśniam.
Jako serwis nie mamy kompetencji sądu aby orzekać w tej sprawie. Bardzo mi przykro.
Oczywiście może Pan w tym wypadku domagać się finalizacji transakcji.
Proponuję kontakt z rzecznikiem praw konsumenta https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php lub skierowanie sprawy na drogę cywilno-prawną.
Przykro mi, że spotkała Pana taka sytuacja.
Mam nadzieję, że w przyszłości nie spotka się Pan z podobną sytuacją.
Tymczasem życzę miłego dnia.
Tylko ja swoje prawa teraz już znam - ale nie wyjaśnili mi tego o co pytałem ... - podać to też jutro dla rzecznika ??
@zambish Możesz podać, ale pytanie czy warto się kopać? Bo z drugiej strony to 40%....może się powoływać na pomyłkę ( choć przy naszych obniżkach to nie takie oczywiste). Co orzeknie rzecznik, czy sąd - nie nam osądzać..
@zambish Ja bym podał nigdy nie podawać się bez walki.Nawet za takie traktowanie przez ......
zambish idź do rzecznika .To powołana instytucja do interpretacji prawa . Otrzymasz wiążącą odpowiedź . Porady są bezpłatne .
@zambish Pracownik ma prawo powoływania się na przepisy a nie dokonywania wyroku. Zawsze możesz iść do sądu.
@zambish Moim skromnym zdaniem różnica między 2000 a 1200 nie jest wcale aż taka wielka i może świadczyć o jakiejś wyprzedaży lub promocji, a może przedmiot został celowo przeceniony z powodu wad, a może niechodliwy itp. Podejrzewałbym bład gdyby cena sprzedaży była rzędu 200zł.
Osoba kupująca nie ma więc wiedzy, świadomości błędu.
Pracownik Allegro nie jest sądem, jego decyzję możesz zaskarżyć do sadu. Ale ze względu na niewielką wartość przedmiotu i opieszałość procedur szkoda zachodu.
Nawet gdyby ten przedmiot został kupiony za 12 zł, to pracownik Allegro nie ma prawa orzekać, że na podstawie art. xxxxxx ten sprzedawca w tej konkretnej sytuacji może uchylić się od wydania rzeczy.
No nie wiem co sądzić o takiej odpowiedzi @xyz96. Na pewno jest ona poprawna merytorycznie, ale czy chwalebna politycznie?
> jeżeli osoba która nabyła dany przedmiot wiedziała o tym błędzie
Kupujący widzi przedmiot za 1200zł, skąd ma wiedzieć, że to błąd cenowy
> lub z łatwością mogła błąd zauważyć
Ja w takiej sytuacji raczej nie zauważyłbym błędu
> W opisanym przypadku, różnica między ceną rynkową, a tą omyłkowo wpisaną przez Sprzedającego, jest faktycznie wyraźna i zauważalna dla potencjalnego Kupującego.
A gdzie kupujący widzi cenę rynkową? Nie każdy siedzi na internecie 24/7 porównując ceny na wszystkich możliwych serwisach
> W związku z powyższym, Sprzedający może powołać się na wadę oświadczenia woli (działanie pod wpływem błędu) i uchylić się od finalizacji transakcji.
Nie jemu o tym decydować 🙂
@zambish nie widzę tu, aby nasz pracownik korzystał z kompetencji sądu - zaznaczył wyłącznie, że sprzedawca ma taką możliwość. Zgodzę się, że mógł Cię skierować również do rzecznika praw konsumenta.
Sądzę jednak, że pisanie o kompetencji sądu jest sporą nadinterpretacją.
"W opisanym przypadku, różnica między ceną rynkową, a tą omyłkowo wpisaną przez Sprzedającego, jest faktycznie wyraźna i zauważalna dla potencjalnego Kupującego."
uzasadnienie wyroku.
"W związku z powyższym, Sprzedający może powołać się na wadę oświadczenia woli (działanie pod wpływem błędu) i uchylić się od finalizacji transakcji."
wyrok ... 🙂
Ja widzę, w tej wypowiedzi, "przekroczenie uprawnień".
pracownik Allegro po zapytaniu o dane osobowe:
"Sprzedający w przypadku pomyłki może powołać się na wadę oświadczenia woli (działanie pod wpływem błędu) i złożyć u kupującego oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych - o działaniu pod wpływem błędu, mówi treść Art. 84. § 1 kodeksu cywilnego. Zachęcam państwa do polubownego rozwiązania sprawy. Wierzę, że przy odrobinie chęci z obu stron uda się państwu dojść do porozumienia."
teraz napisałem - może Pani zna:
""Pracowniku Allegro", powtórnie proszę o proszę o przedstawienie się z imienia i nazwiska ...
pozdrawiam"
tu moje imię i nazwisko
Problem nie został rozwiązany?
cytaty mówią same za siebie ... jakoś stronniczy jest ten "pracownik" 🙂
@zambish Dziwne zachowanie skoro tak jest.