anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy przy nieudanej reklamacji jest szansa zwrotu?

tcode
#7 Wielbiciel#

witam kupilam uszkodzony sprzet i skorzystalam ze zwrotu. w formularzu zwrotu jako powod dalam uszkodzenie. sprzedawca potraktowal to jako reklamacje i odeslal mi teoretycznie naprawiony sprzet. paczka jeszcze do mnie nie dotarla, zastanawiam sie czy ja odebrac gdyz nie wiem czy bede miec mozliwosc ponwnego zwrotu na wypadek gdy sprzet dalej nie bedize dzialal? mial ktos moze podobna sytuacje? dziekuje.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

komis-bell
#21 Demiurg#

Oczywiście że odebrać bo to jest Twoja własność. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@tcode  Sprzedawca postąpił prawidłowo, w przypadku reklamacji ma obowiązek naprawić lub wymienić przedmiot na sprawny. Jeśli ponownie się zepsuje składasz kolejną reklamację, do trzech razy sztuka,  po trzeciej reklamacji zwraca pieniądze.

Gdybyś odesłała jako zwrot, bez zgłaszania wady, to miałby prawo obniżyć wartość zwróconego zepsutego przedmiotu i nie oddał by ci i tak całej wpłaty.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@tcode Zaznaczając uszkodzenie, złożyłaś reklamację i sprzedajacy postąpił zgodnie z prawem, naprawił odesłał i musisz odebrać to twoja własność. Przy drugiej (w razie takowej) reklamacji masz prawo żądać zwrotu śroków.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@tcode zgłosiłaś reklamację więc zodnie z ustawą o rozpatrzeniu reklamacji decyzduje sprzedawca a on zdecydował się jak piszesz naprawić sprzęt więc wszystko zgodnie i w majestacie prawa

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@tcode jeśli złapiesz się w ramach czasowych i nie minęło 14 dni od odebrania pierwszej paczki, to masz prawo odstąpić od umowy, tyle że koszt odesłania będzie po Twojej stronie bo darmową masz tylko jedną 🙂 

A jak sprzęt nie będzie działał po raz drugi to zgodnie z prawem możesz odstąpić od umowy przy składaniu reklamacji dlatego że to druga reklamacja i tu nie ma znaczenia czas 🙂

Art 43d 1.

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
2)
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 4–6;
 
3)
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

typowa sytuacja stworzona sztucznie przez allegro i przez nowomowę serwisu

czy tak wyglądał formularz jaki wypełniłaś?

https://allegro.pl/pomoc/last-mile/zloz-reklamacje

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ludzie często mylą zwrot z reklamacją.

oznacz moderatorów

tcode
#7 Wielbiciel#

Nie, nie klikalam na ten link. kliknelam na opcje zwroc towar, na moim koncie widnieje to jako “zwrot w trakcie” nie “reklamacja w trakcie”.  Rowniez na stronie sprzedawcy podana jest procedura reklamacyjna inna niż ta do zwrotow wiec napewno bylo jasne ze ja wyslalam zwrot. Boje sie ze jesli tym razem laptop dalej nie będzie dzialal to nie mam juz szansy złożenia zwrotu przez allegro tylko będę musiała negocjowac ze sprzedawcą a tam juz nidgy nie ma gwarancji na rozwiazanie… laptop droga rzecz nie mogę ryzykować, dlatego sklaniam sie do nie odebrania przesylki skoro nie wnioskowalam o reklamacje ale o zwrot.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@tcode zwrot allegro to czynność odesłania, zwrócić ( odesłać ) można jako reklamacja lub odstąpienia zależy co wybierzesz z listy !

Sprzedawca ma wtedy taki komunikat 

11rekl.jpg

Allegro strasznie wprowadza tym w błąd bo formularz jest ważny 14 dni a na reklamację jest jak wiemy 2 lata 😞

Po drugie jak byś odesłała uszkodzony produkt jako zwrot - odstąpienie, sprzedawca potrącił by za uszkodzenia 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

tcode
#7 Wielbiciel#

Nie, nie klikalam na ten link. kliknelam na opcje zwroc towar, na moim koncie widnieje to jako “zwrot w trakcie” nie “reklamacja w trakcie”.  Rowniez na stronie sprzedawcy podana jest procedura reklamacyjna inna niż ta do zwrotow wiec napewno bylo jasne ze ja wyslalam zwrot. Boje sie ze jesli tym razem laptop dalej nie będzie dzialal to nie mam juz szansy złożenia zwrotu przez allegro tylko będę musiała negocjowac ze sprzedawcą a tam juz nidgy nie ma gwarancji na rozwiazanie… laptop droga rzecz nie mogę ryzykować, dlatego sklaniam sie do nie odebrania przesylki skoro nie wnioskowalam o reklamacje ale o zwrot.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@tcode nie do końca 🙂 masz dwa działy, albo odstąpienie albo reklamacja 😞 Nie odstąpiłaś tylko reklamowałaś produkt !

2332.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów