Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam kupilam uszkodzony sprzet i skorzystalam ze zwrotu. w formularzu zwrotu jako powod dalam uszkodzenie. sprzedawca potraktowal to jako reklamacje i odeslal mi teoretycznie naprawiony sprzet. paczka jeszcze do mnie nie dotarla, zastanawiam sie czy ja odebrac gdyz nie wiem czy bede miec mozliwosc ponwnego zwrotu na wypadek gdy sprzet dalej nie bedize dzialal? mial ktos moze podobna sytuacje? dziekuje.
Oczywiście że odebrać bo to jest Twoja własność.
@tcode Sprzedawca postąpił prawidłowo, w przypadku reklamacji ma obowiązek naprawić lub wymienić przedmiot na sprawny. Jeśli ponownie się zepsuje składasz kolejną reklamację, do trzech razy sztuka, po trzeciej reklamacji zwraca pieniądze.
Gdybyś odesłała jako zwrot, bez zgłaszania wady, to miałby prawo obniżyć wartość zwróconego zepsutego przedmiotu i nie oddał by ci i tak całej wpłaty.
@tcode Zaznaczając uszkodzenie, złożyłaś reklamację i sprzedajacy postąpił zgodnie z prawem, naprawił odesłał i musisz odebrać to twoja własność. Przy drugiej (w razie takowej) reklamacji masz prawo żądać zwrotu śroków.
@tcode zgłosiłaś reklamację więc zodnie z ustawą o rozpatrzeniu reklamacji decyzduje sprzedawca a on zdecydował się jak piszesz naprawić sprzęt więc wszystko zgodnie i w majestacie prawa
@tcode jeśli złapiesz się w ramach czasowych i nie minęło 14 dni od odebrania pierwszej paczki, to masz prawo odstąpić od umowy, tyle że koszt odesłania będzie po Twojej stronie bo darmową masz tylko jedną 🙂
A jak sprzęt nie będzie działał po raz drugi to zgodnie z prawem możesz odstąpić od umowy przy składaniu reklamacji dlatego że to druga reklamacja i tu nie ma znaczenia czas 🙂
Art 43d 1.
typowa sytuacja stworzona sztucznie przez allegro i przez nowomowę serwisu
czy tak wyglądał formularz jaki wypełniłaś?
https://allegro.pl/pomoc/last-mile/zloz-reklamacje
Ludzie często mylą zwrot z reklamacją.
Nie, nie klikalam na ten link. kliknelam na opcje zwroc towar, na moim koncie widnieje to jako “zwrot w trakcie” nie “reklamacja w trakcie”. Rowniez na stronie sprzedawcy podana jest procedura reklamacyjna inna niż ta do zwrotow wiec napewno bylo jasne ze ja wyslalam zwrot. Boje sie ze jesli tym razem laptop dalej nie będzie dzialal to nie mam juz szansy złożenia zwrotu przez allegro tylko będę musiała negocjowac ze sprzedawcą a tam juz nidgy nie ma gwarancji na rozwiazanie… laptop droga rzecz nie mogę ryzykować, dlatego sklaniam sie do nie odebrania przesylki skoro nie wnioskowalam o reklamacje ale o zwrot.
@tcode zwrot allegro to czynność odesłania, zwrócić ( odesłać ) można jako reklamacja lub odstąpienia zależy co wybierzesz z listy !
Sprzedawca ma wtedy taki komunikat
Allegro strasznie wprowadza tym w błąd bo formularz jest ważny 14 dni a na reklamację jest jak wiemy 2 lata 😞
Po drugie jak byś odesłała uszkodzony produkt jako zwrot - odstąpienie, sprzedawca potrącił by za uszkodzenia 😞
Nie, nie klikalam na ten link. kliknelam na opcje zwroc towar, na moim koncie widnieje to jako “zwrot w trakcie” nie “reklamacja w trakcie”. Rowniez na stronie sprzedawcy podana jest procedura reklamacyjna inna niż ta do zwrotow wiec napewno bylo jasne ze ja wyslalam zwrot. Boje sie ze jesli tym razem laptop dalej nie będzie dzialal to nie mam juz szansy złożenia zwrotu przez allegro tylko będę musiała negocjowac ze sprzedawcą a tam juz nidgy nie ma gwarancji na rozwiazanie… laptop droga rzecz nie mogę ryzykować, dlatego sklaniam sie do nie odebrania przesylki skoro nie wnioskowalam o reklamacje ale o zwrot.
@tcode nie do końca 🙂 masz dwa działy, albo odstąpienie albo reklamacja 😞 Nie odstąpiłaś tylko reklamowałaś produkt !