Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
źle oceniła sprzedawcę, który wysłał mi towar niezgodny z opisem i on teraz straszy mnie pozwem sądowym!
@Przedszkole_10 Może, może nawet poszczuć cię psem, tylko co mu z tego przyjdzie? Jeżeli ocena była uczciwa i zgodna z prawdą, nie zawierała obraźliwych słów to nie masz się czego obawiać.
@Przedszkole_10 Może. Tylko musiałby Ci udowodnić w sądzie, że Twoja opinia była nieprawdą. Wzór takiego pisma można ściągnąć z internetu i wysłać Ci na maila. Nie przejmuj się to tylko "strachy na lachy", myśli że moze się ugniesz i wycofasz "negatyw"
Tak jak napisał @Agent051 "Jeżeli ocena była uczciwa i zgodna z prawdą, nie zawierała obraźliwych słów to nie masz się czego obawiać
@Przedszkole_10
Receptą na "towar niezgodny z opisem" jest złożenie reklamacji sprzedającemu - przy uznaniu której sprzedający będzie zobowiązany wadę usunąć (np. wysłać towar zgodny z opisem) i zwrócić poniesione koszty (np. odesłania wadliwej rzeczy).
Czy została zakończona procedura reklamacyjna - zanim wystawiłaś negatywną ocenę sprzedawcy ?
Np. jeżeli kupujący nie składa reklamacji, a wystawia ocenę negatywną przywołując towar niezgodny z opisem - to przypuszczenia dotyczące możliwego: celowego naruszenia dóbr osobistych sprzedawcy przez kupującego mogą być w pełni uzasadnione.
Dokładnie. Ja całkowicie nie rozumiem takich sytuacji.
Klient otrzymuje towar niezgodny z opisem - przecież jest on "chroniony" w takim przypadku na wszelkie możliwe sposoby. W takim przypadku (i w innych też) stwierdziłbym, że wbrew przyjętym założeniom w sprawach typu kupujący-sprzedający , to sprzedający jest tą słabszą stroną transakcji.
Kupujący może "wszystko", sprzedający musi się temu "wszystkiemu" podporządkować lub ustosunkować.
@Przedszkole_10 - Czy złożyłaś reklamację do sprzedawcy? To przecież jest standardowa procedura w takich przypadkach. Tak samo jak i w zwykłym sklepie stacjonarnym. Otrzymałaś inny przedmiot, niezgodny z opisem, składasz reklamacje i odsyłasz do sprzedawcy.
A jak zatrzymałaś zakupiony przedmiot - to w jaki sposób to wytłumaczysz? Otrzymałaś przedmiot niezgodny z opisem, nie chcesz go odesłać do reklamacji do sprzedawcy, zatrzymujesz go sobie (czyli jednak jest zgodny z opisem, skoro tak postępujesz), a sprzedawcy wystawiasz "niepochlebną" opinię. Coś tutaj nie rozumiem...
@AGD-SERVICE Kupujący nie zawsze postepuje racjonalnie. Miałem takie sytuacje : 1 kupil, cisza a po 6 tygodniach bez żadnych wyjaśnień negatyw. 2. kupił (fakt, że może zrobiłem błąd w opisie) napisłem, żeby odesłał to nie chciał, ale negatyw wystawił. 3. Następny kupił obiektyw całkowicie manualny, dzwoni że nie chce mu robić zdjęć więc wyjaśniłem , że tylko na programie M zrobi zdjęcia. Ok cisza, po jakimś czasie negatyw bez żadnego komentarza. Niestety ale "bez połówki nie razbieriosz". Ale straszenie pozwem nic nie daje. Wystawiana ocena jest wg. Allegro "subiektywna" i dopóki nie łamie regulaminu jest ok.
@Ziolko39
Pytanie dotyczyło tematu: czy można pozwać kupującego za ocenę wystawioną np. na Allegro ?
Nieuzasadnione jest założenie, że ocena/komentarz najczęściej pisany pod wpływem emocji (a nierzadko w poczuciu niewinności) wprawdzie nie łamiący regulaminu Allegro nie może być np. aktem przestępstwa przeciwko innej osobie lub podmiotowi. Jednak aby to ew. potwierdzić - potrzebny jest wyrok sądu. Być może nie wszyscy zdają sobie sprawę, że naruszyć czyjeś dobra osobiste (popełniając przestępstwo) można także pisząc (upubliczniając) prawdę o nim.
Po wyroku sądowym: Allegro natychmiast usunie ocenę/komentarz niełamiący tzw. "zasad" Allegro, ale łamiący prawo.
@Przedszkole_10 Jeżeli opinia była zgodna z przebiegiem transakcji, nie obrażała sprzedającego to nie masz się czego obawiać, często sprzedający wklejają jakąś formułkę z internetu, że niby od prawnika.