Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem ze sprzedającym zamówiłem interfejs który po pierwsze nie działał wiec wiadomo odesłałem go i wystawiłem ocenę bez żadnego komentarza że nie polecam. Po pewnym czasie otrzymuje od sprzedającego pismo że poda mnie do sądu jeżeli nie usune oceny bo jest to naruszenie dóbr osobistych
Tak, sprzedawca ma podstawę do skierowania sprawy do sądu, gdzie będziesz musiał udowodnić, że komentarz nie został wystawiony złośliwie. Oczywiście pierwszym krokiem jest wysłanie wezwania przedsądowego, abyś mógł przemyśleć i ewentualnie rozwiązać sprawę polubownie - zazwyczaj jest to lepsza opcja dla was obojga.
Kilka uwag:
1. Jeśli sprzedawca jest jednocześnie producentem danego produktu - wtedy masz szanse wygrać w sądzie.
2. Do wystawienia opinii o produkcie jest inna sekcja. Jeśli proces reklamacji przebiegł bez przeszkód i odbył się wg przepisów - bardzo ciężko będzie obronić tego negatywa.
3. Każdy ma prawo do subiektywnej oceny - bajka serwisu allegro, tak nie jest. Komentarz musi być rzeczowy, zgodny z prawem, odpowiadający rzeczywistości. W komentarzu oceniasz sprzedawce i będziesz musiał udowodnić, że wcisnął ci celowo bubel. Powodzenia.
4. Ostatecznie to sąd decyduje jak się sprawa zakończy, może przyzna ci rację, może zapłacisz spore odszkodowanie. Czy jest to warte łażenia do sądu, a co jeśli będziesz potrzebował pomocy prawnika? (spore koszty, a sprzedawca zazwyczaj zapłaci za prawnika do pierwszej rozprawy, a do reszty będzie kopiował pozwy) Co zyskasz z wygranej w sądzie, co możesz stracić w przypadku przegranej?
5. Warto się również zapoznać z wyrokami sądów w podobnych sprawach, wtedy poznasz na czym stoisz.
5. Chciałbym zobaczyć te wyroki sądów w sprawach, gdy ktoś wystawił ocenę "nie polecam" bez tresci.
Każdy ma prawo być niezadowolony z transakcji i nie polecać innym sprzedawcy.
@vonNogay i dlatego w sądzie pozwany zostanie wezwany do złożenia obszernych wyjaśnień i argumentacji z czego taka ocena ma wynikać i lepiej by były solidne podstawy do jej wystawienia bo nie bo nie i mam takie prawo to prosta droga do dostania od sądu kopa w rzyć
@az1rael to powie prawdę.. dostał uszkodzony towar, stracił czas, jest niezadowolony = może nie polecać.
Poza tym w praktyce skończy się na wysłanych mailem przedsądowych wezwaniach.
@vonNogay to sprzedawca tez powie prawde ze przeprowadzil zgodnie z prawem postepowanie reklamacyjne i w terminie oddal pieniadze. Wiec za co dostal zanizona ocene obslugi transakcji? Za postepowanie w ramach i terminach prawa? Powinien dostac maxa za prawidlowe terminowe wywiazanie sie z obslugi posprzedazowej co jest zgodne z prawda
@az1rael @vonNogay a szczególnie do Ciebie piszę @BB02041988 , niedawno otrzymałem taką oto ocenę ....... bez zbędnych komentarzy załączam zrzut
@mdrogeria tu sobie zobacz moją ocenę obsługi kupowałem mikrofon dla chrześnicy zero rozeznania miałem i nawaliłem do sprzedawcy 1,5 stronicowe zapytanie chyba 15 punktów dostałem rzeczową odpowiedz po 3 dniach
@az1rael są Klienci , clienci / wielkość pierwszych liter zamierzona / , jest tylko jedna różnica pomiędzy naszymi transakcjami ... Twoja była bezproblemowa, a w moim przypadku trafił się defekt , klientka jednak doceniła fakt bezproblemowego załatwienia reklamacji .
@mdrogeria przytoczę ci przykład ostatnio musiałem złożyć reklamację kupiłem lampę dla roślinek i przestała świecić ok sprawdzam ładowarke odpiąłem podłączyłem pod usb lapka świeci. Piszę do sprzedawcy chcialbym reklamacje zglosić zakup sprzed jakiś 2 miesięcy padła ładowarka od lampy. Sprzedawca odpisuje na jakiej podstawie stwoerdzam że to ładowarka? Odpisalem że na usb laptopa świeci. Ok to przyslemy ładowarkę nową na jaki adres? Ja do nich panie a po co macie ładowarkę wysyłać kurier was z 13 pln zakosztuje tu na allegro taka sam na oko 6.99pln wysłałem im link do aukcji dajcie rabar będę przy okazji w jakims action to se dokupie jakąś tanią. Oni to możemy 10pln dac ale ładowarka nieoryginalna więc już rekojmia nie przysluguje ja na to ok kupie w sklepie to będę miał ze sklepu na paragon dwa lata a jak się lampa zrypie to sie zgłoszę. Efekt sam im zaproponowalem by nie ponosili kosztu ladowarki i kuriera przelali mi 10pln a lampa swieci na starej ladowarce od telefonu htc co mi sie gdzies walala w szufladzie. Tylko ze ja jako klient rozumiem jak wyglada handel na allegro i nie jestem dziadem by sprzedawce cisnąć jak świnię bo na już zaraz nowe ma być z odszkodowaniem i jeszcze negatywa zostawię bo tak. Myslę że ten sprzedawca zaoszczędził a ja też jestem kontent z tej dychy choć chciałem 6.99
@BB02041988 To nie Ty masz problem ze sprzedającym tylko sprzedający z Tobą > przyjął zwrot bez żadnych zastrzeżeń? przyjął > oddał kasę w całości? oddał > to znaczy negatyw był albo czystą złośliwością, albo oczekujesz jakiejś "rekompensaty"
Uszkodzone przedmioty zdarzają się zawsze > ale to nie powód do wystawienia negatywa > błędy zdarzają się każdemu > "Tylko ten się nie myli, co nic nie robi."
Ludzie nie dajcie się zastraszyć.
Nawet jak produkt jest OK, ale sprzedający nie miły to można go ocenić jako "nie polecam" - po prostu nie polecam jakichkolwiek kontaktów z taką osobą/firmą - a tym bardziej dawać mu zarobić.
Nie przejmujcie się, nikt Was nie poda do sądu, to stała gadka januszy, wystarczy poczytać na grupie fb te płacze i wzajemne klepanie się po plecach "wiecznie pokrzywdzonych i dokładających do biznesu" sprzedających
@misiaczekmr nie masz żadnych podstaw żeby twierdzić iż sprzedawca źle się zachował bo autor wątku nigdzie o tym nie wspomina , buble się trafiają nie tylko na allegro ,nieco powyżej masz mój wpis wraz ze zrzutem jak klient Klient przez duże K potrafi się zachować pomimo tego ,że pierwotnie otrzymał produkt z wadą fabryczną nie możliwą do zweryfikowania podczas pakowania / folia producencka /
Nikt nikogo nie straszy, po prostu Sprzedający są surowo karani za negatywy, więc zaczęli dochodzić swoich praw przed sądem. A sądy od jakiegoś czasu (dokładnie od pandemii covida) mają po dziurki w uszach spraw, gdzie ludzie powinni się dogadać, a jeden drugiemu stara się dokopać i łażą do sądu z byle **piiip**ołami. Więc za głupie mszczenie jest coraz więcej kar sądowych, bo tego jest za dużo.
Bardzo ciekawy problem się ukazał w tej dyskusji: jak zwracam towar, to mimo otwarcia oczekuje zwrotu 100%, ale gdy kupie i otrzymam taki zwracany towar, który ktoś już wcześniej kupił i sprawdzał, to się czuje oszukany, bo to już nie jest warte 100%. Towar ma nie być nie tylko sprawny i spełniać swoje funkcje, ale również być dziewiczy. I tutaj zaczyna się problem. Cały problem jest w podejściu typu "JA", liczy się tylko JA, a TY już nie. Prawo powinno chronić na równi interesy i racje obu stron transakcji, a tak nie jest, to prowadzi do wynaturzeń po jednej lub drugiej stronie. A My Polacy w kombinowaniu to jesteśmy mistrzami.
@BB02041988 No tak zasłużony negat, za wywiązanie się z umowy i elegancką obsługę reklamacji… czy jest jakiś konkurs wśród „kupujących” na to kto lepiej uprzykrzy życie sprzedającym? 😂😂😂😂😂