anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający ma prawo odmówć poniesienia kosztów wysłanego towaru na reklamacje gwarancyjna?

krystek609
#7 Wielbiciel#

Czy sprzedający ma prawo odmówć poniesienia kosztów wysłanego towaru na reklamacje gwarancyjna?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

LEW433
#21 Demiurg#

Co to jest reklamacja gwarancyjna, tak kupujący odsyła na własny koszt a po uznaniu reklamacji sprzedający gwarant zwraca koszty odesłania.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@krystek609 sprzedający ma prawo do wszystkiego ty masz mieć potwierdzenie że odmówił przysłania towaru na reklamację i odrzucasz ją 14 dnia od zgłoszenia z powodu nieprzysłania towaru na reklamację i tyle temat ucięty

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A skąd wiedza że nie chcial odesłania, przestań pisać głupoty.😐

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 a jak miał odesłać bez nadania towaru do sprzedawcy??? to ty przepisów nie znasz nie każdy sprzedawca musi ci kuriera przysłać po reklamację. Reklamację wysyłasz na swój koszt a jak jest uznana to sprzedawca oddaje ten koszt na podstawie kwitu ile zapłaciłeś za wysyłkę. Skoro nie chce odesłać to 1 nie zna przepisów i robi **piiip**oburzę o nic bo nie ma racji, 2 zakupił sobie lodówkę i na palecie by ją musiał odsyłać na swój koszt wtedy sprzedawca może wysłać mu do domu serwisanta zamiast odbierać towar w firmie

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@az1rael  napisał(a):

wysyłasz na swój koszt a jak jest uznana to sprzedawca oddaje ten koszt na podstawie kwitu ile zapłaciłeś za wysyłkę.


@az1rael 

Czy mógłbyś łaskawie podać podstawę prawną? Bo pozwolę se zauważyć, że to co napisałeś to trochę bzdura.

De facto chodzi mi o to, że wysyłasz zwalony towar kurierem za 50zł a handlarz oddaje 20zł (Poczta) za najtańszy ekonomicznie uzasadniony koszt wysyłki.

A jak bede chciał przywieźć osobiscie (100km/1strona) to co? Ma mi oddać kase za paliwo tyle ile wyszlo z licznika?

W kwestii którą poruszyłem takie jest stanowisko firmy x-kom sprzed...3 lat. Chcialem odeslac inpostem za 12zl a oni mi chcieli oddac za PP 😄
*Więc* wg. ich wizjonera miałem stać w kolejce 1-1.5h zeby oni zaoszczedzili 3zł 😡 😡 😱

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:109808341  ależ oczywiście ma to sens.

Oni Tobie oddają za przesyłke najtańszą bo to ich pieniądze a celem jest odesłanie paczki jak najniższym kosztem , bez jego zawyżania. Oczywiście masz prawo zaoszcżedzic sobie czasu i niedogodności i wybrać inny spoasób wysyłki ( , kurier, dostarczenie osobiste ,czy też samolot bądź prywatny helikopter) niemniej jeśli na własne życzenie fundujesz sobie udogodnienia należy ponieść tego koszty. Wiec jeśłi zaoszczędziłes sobie 1,5h stania na poczcie za trzy zł to chyba nie powinno byc dla Ciebie zbyt wielkim kosztem ????

3 zł ma taką samą wartośc dla ubydwu stron wiec skoro generalnie tak naprawde chodziło tylko i wyłącznie o Twoją wygode to któż mialby ten koszt ponieść???? Zarówno w jednym jak i drugim przypadku paczka dociera do celu wiec rozsądnym zdaje sie być bywór najtańszego sposobu przesyłki.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@_Likos_   wskaż mi proszę w Ustawie lub K.C. odpowiedni zapis mówiący o tym, że trzeba wysłać jak najtaniej.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Wskaż zapis w ustawie lub K.C. mówiący, że możesz sztucznie zawyżać koszt wysyłki a sprzedawca ma obowiązek to pokryć.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

Nie mówię o sztucznym zawyżaniu ale np. o sytuacji kiedy ktoś pracuje 10-18:00 a dojechac do pracy tez musi czyli jest uziemiony 9:00-19:00.

I nie bardzo rozumiem, dlaczego mam stac na poczcie 1-1,5h zeby nadac smieszna paczke z zepsutym badziewiem.

Nie kazdy ma czas zeby łaskawie czekać na kuriera caly dzien w domu zeby wyslac wadliwe badziewie. W zasadzie to trzeba sobie wziac dzien wolny bo jasnie pan przyjezdza jak chce.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

art 561 kc p2 po przeróbkach brzmi
Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Zrzut ekranu (72).pngNie jest nadmierną niedogodnością dla kupującego odesłanie na reklamację samemu przedmiotu o małych lub średnich gabarytach, jest nadmierną niedogodnością odesłanie na własny koszt pralki czy lodówki.


Przed zmianami całość art 561 /2/3 doskonale się pokrywała i wyjaśniała wszelkie nieścisłości teraz mamy jak zawsze bajzel.

Uznana reklamacja powoduje oddanie kosztów wysyłki towaru na reklamację w kwocie poniesionej chyba że kupującego by poniosło i odesłałby np budzik na europalecie i z 15 zł za kuriera zrobiłby 300zł bo kto mu zabroni, ale w przypadku gdy kupujący płaci np 30zł bo u niego na wieś jeździ jakieś dpd przykładowo a sprzedawca oddaje za paczkę pocztą polską gdzie ma 10km do placówki to cię xcom zrobił w balona albo wtedy jeszcze były stare przepisy 

A po staremu było tak:

Kiedy wysyłka na koszt sprzedawcy?

Zgodnie z art. 5612 Kodeksu cywilnego konsument, wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany na koszt sprzedawcy (nie dotyczy to reklamacji składanej przez przedsiębiorcę!) dostarczyć wadliwą rzecz do miejsca oznaczonego w umowie, a jeśli takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została konsumentowi wydana.

Uwaga! Jeśli sprzedawca nie wskaże w umowie, a więc np. w regulaminie sklepu internetowego, miejsca dostarczenia wadliwej rzeczy konsument ma obowiązek dostarczyć wadliwy towar do miejsca wydania mu rzeczy. Tym samym w przypadku sprzedaży na odległość miejscem tym będzie miejsce, do którego dostarczono konsumentowi zamówiony towar.

A co jeśli reklamowany towar został zamontowany?

Ustawa przewiduje wyjątki od obowiązku dostarczenia wadliwej rzeczy przez konsumenta, dotyczy to sytuacji gdy:

1) ze względu na rodzaj rzeczy lub
2) sposób jej zamontowania
dostarczenie rzeczy przez konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione.

Wówczas kupujący jest obowiązany udostępnić sprzedawcy rzecz w miejscu, w którym się ona znajduje.

A jeśli okaże się, że towar nie jest wadliwy?

Jeszcze za czasów obowiązywania poprzedniej ustawy właściwe organy stały na stanowisku, że bez względu na sposób rozpatrzenia reklamacji, a więc nawet w przypadku jej nieuwzględnienia, to sprzedawca ponosi koszty dostarczenia do niego wadliwego towaru.

Co ciekawe, wygląda na to, że teraz, a więc od momentu wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta,sytuacja trochę się zmieniła.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wydanych przez siebie materiałach informacyjnych do nowej ustawy („Zakupy przez Internet”) wskazuje, że w przypadku nieuwzględnienia reklamacji koszt wysłania reklamowanego towaru do Sprzedawcy pokrywa konsument.

 

 

Fragment publikacji UOKiK „Zakupy przez Internet”. Publikacja dostępna pod adresem: https://uokik.gov.pl/publikacje.php?tag=4

Co prawda nie wynika to wprost z przepisów, ale zwróćcie uwagę, że w ustawie jest mowa o rzeczy wadliwej:

„Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą […]”

Jak widzicie konsument ma obowiązek dostarczenia na koszt sprzedawcy wadliwej rzeczy. Można więc wysunąć wniosek, że jeśli rzecz nie będzie wadliwa i reklamacja z tego powodu nie zostanie uwzględniona – przedsiębiorca nie musi ponosić kosztów dostawy reklamowego towaru. Być może taką argumentacją kieruje się również UOKiK.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

Teraz  handlarze będą odpychać od siebie reklamacje wszelkimi mozliwymi sposobami. 😡

W sumie zawsze tak bylo i tak bedzie. Obsluga posprzedazna leży i kwiczy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Na 1 ogień to powinno iść celowe postarzanie produktu prowadzące do zbyt wielu reklamacji bo towar nie wytrzymał 2lata i 1 dzień kiedyś jak się kupiło lodówkę to lodówka spokojnie pracowała 20lat dzisiaj może 5 lat popracuje i **piiip**e elektronika czy inny niewymienialny dodatek. Jakby produkt był dobrze wykonany to by handlarz nie musiał się bronić od reklamacji bo prawie by ich nie było

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:109808341  oczywiscie że nie trzeba już to napisałem. Mozna wysłać nawet przywatnym smiglowcem. Z tym że trzeba za to zapłacić. 

Do celów reklamacyjny ważna jest skuteczna wysyłka przy wygenerowniu jak najniejszego kosztu.

Jeśłi by było tak jak piszesz ta każdy mógły podpisać ze szwagrem umowe na prywatne dostarczenie paczki za kwote 10 tys PLN i sprzeadjący by musiał te koszty pokryć. Ale niestety nie . Tpo ak nie działa. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po rozpatrzeniu reklamacji sprzedający zwraca Ci koszt odesłania. Masz problemy i nie wiesz co zrobić otwórz dyskusję, tam sprzedający ma 24godz na odpowiedź i tam masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

 

W przypadku gwarancji obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej. Do tego sprzedawca zazwyczaj nie jest stroną w przypadku gwarancji, tak więc nie musi pokrywać kosztów odesłania do niego towaru.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może być gwarantem!

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Założyciel wątku zadał bardzo jasne i precyzyjne zapytanie.

Odpowiedź może by tylko jedna: TAK.

Nie wiem w jakim celu wątek jest rozbudowywany, chyba z braku zajęcia dla tych "odpowiadaczy". 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów