anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może narzucić zwrot pieniędzy zamiast wymianę?

agus691
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry,

W listopadzie kupiliśmy na prezent świąteczny długopis 3D. W Wigilię po otwarciu okazało się że produkt jest niesprawny. Sprzedający zaproponował reklamacje towaru, gdyż upłynęło 14 dni od zakupu. W reklamacji poprosiliśmy o naprawę bądź wymianę. Dziś otrzymaliśmy decyzję o uznaniu reklamacji i zwrotu kwoty 52.50. Nie zgadzamy sienz nią gdyż aktualnie ten sam produkt kosztuje 99 złotych. Czy sprzedający może narzucić zwrot pieniędzy zamiast wymianę?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli nie posiada możliwości naprawy, wymiany to może zwrócić środki.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

A czy ten sprzedawca ma jeszcze ten sam towar na stanie? Może wyprzedał całość i nie ma tego produktu.

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Napisz żeby zwrócił 99 zł bo aktualnie tyle kosztuje przedmiot.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

🤣

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@agus691 Nie może. Zgodnie z przepisami sprzedawca może zmienić żądanie kupującego tylko z wymiany na naprawę lub odwrotnie. Jeżeli przedmiot jest nadal dostępny na rynku, jest produkowany, sprzedawca nie może zwracać pieniędzy.

Procedury reklamacyjne - Wymiana lub naprawa towaru

Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:

  • byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru

albo

  • w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.

Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

 

oznacz moderatorów