Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
W listopadzie kupiliśmy na prezent świąteczny długopis 3D. W Wigilię po otwarciu okazało się że produkt jest niesprawny. Sprzedający zaproponował reklamacje towaru, gdyż upłynęło 14 dni od zakupu. W reklamacji poprosiliśmy o naprawę bądź wymianę. Dziś otrzymaliśmy decyzję o uznaniu reklamacji i zwrotu kwoty 52.50. Nie zgadzamy sienz nią gdyż aktualnie ten sam produkt kosztuje 99 złotych. Czy sprzedający może narzucić zwrot pieniędzy zamiast wymianę?
Jeżeli nie posiada możliwości naprawy, wymiany to może zwrócić środki.
A czy ten sprzedawca ma jeszcze ten sam towar na stanie? Może wyprzedał całość i nie ma tego produktu.
Napisz żeby zwrócił 99 zł bo aktualnie tyle kosztuje przedmiot.
🤣
@agus691 Nie może. Zgodnie z przepisami sprzedawca może zmienić żądanie kupującego tylko z wymiany na naprawę lub odwrotnie. Jeżeli przedmiot jest nadal dostępny na rynku, jest produkowany, sprzedawca nie może zwracać pieniędzy.
Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:
albo
Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/