anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający określa warunki odesłania reklamowanego towaru?czy odesłanie powinno być takie samo?

buziare
#7 Wielbiciel#

Rok temu kupiłam (smart) parasol ogrodowy hawajski, pokrycie czaszy kruszy się i sypie na stół. Sprzedający proponuje odesłanie przesyłki tradycyjna najtańsza metodą, potem może ewentualny zwrot za towar i kosztow przesyłki. Przesyłkę dostarczył kurier i tego oczekiwałam w drugą stronę, że sprzedający przyśle kuriera po wadliwy towar. Czy mogę negocjować inna metodę odesłania niż proponuje sprzedający na jego oczywiście koszt? 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@buziare W przypadku reklamacji towaru, to sprzedawca powinien odebrać towar, zatem po jego stronie leży zamówienie kuriera lub odbiór osobisty. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi w ustawie nie ma nic takiego że ma zalatwiać kuriera

Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

 

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223?unitId=art(7(a))

Ponosi tylko koszt odebrania tego towaru

@buziare możesz odeslać w dowolny ekonomicznie zasadny sposób zachowując dokument poniesionego kosztu odesłania by na jego podstawie zwrócił ci sprzedawca pieniądze (tzn nie zwracasz dlugopisu na palecie ale kurierem oczywiście możesz parasol odeslać lub poprosić o opłaconą etykietę ale wtedy nie masz wplywu na rodzaj przewoźnika np postoisz na poczcie w dlugiej kolejce)

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@az1rael A czy zamówienie kuriera, nie jest formą odebrania na swój koszt? 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi niekoniecznie bo kupujący może być postawiony w niekorzystnej sytuacji jak dostanie opłaconą etykietę nadawczą czyli sprzedawca wywiązał się z ustawowego obowiązku a żeby to nadać musi jechać 10km do najbliższej placówki poczty. Odebranie na swoj koszt nie zapenia darmowej logistyki i planowania a sprzedawca nie wróżka by wiedział jakiego przewoźnika ma pod nosem kupujący 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@buziare jakie roszczenie zgłosiłaś podczas reklamacji? Naprawę, wymianę czy zwrot pieniędzy? 

oznacz moderatorów