Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem przedmiot niezgodny z opisem - sprzedający nie jest przedsiębiorcą. Poinformowałem mailowo, że towar jest niezgodny i będę odsyłał przedmiot, przez 7 dni brak odpowiedzi. Wypełniłem formularz zwrotu na Allegro i odesłałem przedmiot, a sprzedawca go odebrał. Teraz 7 dni po odbiorze zwrotu twierdzi, że może nie zaakceptować zwrotu. Czy może? Czy samo odebranie zwrotu nie jest tożsame z zaakceptowaniem zwrotu?
To nie był zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja z powodu niezgodności z opisem. Jeśli niezgodność faktycznie występuje, sprzedawca musi oddać całą wpłatę, łącznie z kosztami wysyłek w obie strony, jeżeli takie poniosłeś. Otwórz Dyskusję i tam domagaj się zwrotu pieniędzy. Sprzedawca w Dyskusji ma obowiązek udzielić odpowiedzi w ciągu 24 godzin i załatwić sprawę zgodnie z zasadami. Po 24 godzinach masz tam możliwość poprosić o wsparcie pracownika Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dyskusja jest już otwarta, ale na razie się tylko przepychamy ze sprzedającym argumentami i każdy pozostaje przy własnym zdaniu.
Zwrot dokonałem przez formularz zwrotu Allegro, podając jako przyczynę, że jest niezgodny z opisem. Sprzedawca ma już fizycznie zwrot, mnie bardziej interesuje czy może teraz nie przyjąć zwrotu. Wszystko przez Smart, więc bez dodatkowych kosztów.
Czy w zakładce Zwroty tej aukcji był podany czas na odstąpienie od umowy? Ile dni?
Jeżeli był podany czas i się w nim zmieściłeś wypełniając formularz zwrotu, przysługuje Ci także prawo do rezygnacji bez podania przyczyny. Prywatny sprzedawca nie musi przyjmować zwrotów, ale skoro w aukcji je udostępnił, to musi. Zakładka Zwroty dotyczy odstąpienia od umowy.
@MinikG jeśli udostępnił zwrot jako sprzedawca prywatny, powinien go przyjąć, ale musisz się zdecydować czy reklamujesz czy zwracasz 🙂
@MinikG Tak sprzedawca może odrzucić reklamację i wtedy musisz dochodzić swoich praw na drodze UOKiK albo sądu.
Było 14 dni na odstąpienie od umowy, ale też: "Sprzedający jest osobą prywatną. Zwrot wymaga uzgodnienia ze sprzedającym."
Ponieważ przez 7 dni nie odpowiadał na maila, to wypełniłem formularz zwrotu i odesłałem.
@MinikG Jeżeli udostępniał, nawet jako osoba prywatna, to tobie on przysługuje.
Jak uzgodnić zwrot ze sprzedającym, jeśli przez tydzień nie odpowiada?
Sprzedający podpiera się odpowiedzią od Allegro:
"Sprzedający opisuje towar oraz umieszcza informacje dotyczące kryteriów oceny stanu towaru. Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jednak to Pan jako Sprzedawca decyduje, czy jest ona zasadna czy też nie. Jeżeli twierdzi Pan, że Kupujący otrzymał przedmiot zgodny z opisem oferty, może Pan reklamację odrzucić i wezwać Kupującego do obioru rzeczy."
Czy jeśli w formularzu odstąpienia podałem jako przyczynę niezgodność z opisem, to jest to odstąpienie od umowy, czy reklamacja?
Jest to reklamacja z niezgodności z opisem.Zmień na zwrot bez podania przyczyny.
Odpowiedź Allegro odnosi się do reklamacji. Wygląda na to, że sprzedawca jej nie uznaje, czyli jego zdaniem przedmiot jest zgodny z opisem. Powołaj się więc w Dyskusji na zwrot bez podania przyczyny, który sprzedawca udostępniał w ciągu 14 dni.
W ostateczności, jeśli Allegro Ci nie pomoże, wystąpisz o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących.
Już minęło 14 dni na odstąpienie. Odesłałem 7 dni od otrzymania.
To wystarczy. Po 7 dniach wypełniłeś formularz zwrotu i odesłałeś towar. Zmieściłeś się w terminie. Formularz zwrotu i zakładka Zwroty odnoszą się do odstąpienia od umowy.
A co z argumentem, że nie uzgodniłem ze sprzedającym zwrotu?
Napisałem do sprzedającego, że będę zwracał bo przedmiot jest niezgodny z opisem - przez tydzień brak odpowiedzi. Odpowiedział dopiero gdy dostał formularz zwrotu, przedmiot odebrał.
Wypełnienie zakładki zwrotu jest powiadomieniem sprzedającego o odstąpieniu.
Jeśli sprzedawca udostępnia odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni, nie może żądać żadnych uzgodnień. Albo udostępnia, albo nie udostępnia. Umowa została zawarta, a w umowie jest 14 dni na zwrot.
W szczegółach zwrotu jest coś takiego: "Sprzedający jest osobą prywatną. Zwrot wymaga uzgodnienia ze sprzedającym".
Teraz sprzedający się na to powołuje. Jak uzgodnić ze sprzedawcą zwrot, jeśli nie odpisuje przez tydzień na maila?
Zawsze prowadź wszystkie dyskusję z sprzedający przez Allegro. Masz historię i pomoc Allegro .
@MinikG W tej sytuacji masz prawo i do reklamacji z powodu wad i do zwrotu bez podania przyczyny. Nie zamykaj Dyskusji, poproś tam o pomoc Allegro.
Jeśli niezgodność z opisem występuje, należy Ci się zwrot wpłaty.
Jeśli nie występuje, odstępujesz od umowy bez podania przyczyny. Sprzedawca dając 14 dni na odstąpienie od umowy nie może jednocześnie nie uznawać i odmawiać odstąpienia. To niezgodne z regulaminem i wprowadzające w błąd.
@MinikG Czy samo odebranie zwrotu nie jest tożsame z zaakceptowaniem zwrotu? NIE
Reklamacje to nie zwrot, jako osoba prywatna nie musi go przyjmować 😞 Mailowo zgłosiłeś reklamację więc powinien się do tego ustosunkować, ale reklamację może odrzucić ma takie prawo a Ty nie musisz się z tym zgodzić i możesz udać się do sądu 🙂