Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam problem, ponieważ kupiłam drzwi na aukcji - zgodnie z prośbą określiłam kolor i wzór. Po 2 tygodniach dostałam je lecz po przyłożeniu okazało się, że kolor na grafice (to nie było zdjęcie) jest inny niż w rzeczywistości i nie pasują mi. Zrobiłam zwrot przez allegro i chciałam się dowiedzieć odnośnie palety czy była ich czy przewoźnika. Pan pracownik odpowiedział, że nie przyjmują zwrotów, bo drzwi były robione na zamówienie. Niestety w aukcji nie było ani słowem wspomniane, że są robione na zamówienie a zgodnie z ich regulaminem wcale zwrotów nie przyjmują. Jak to się ma do regulaminu Allegro? Tak - widziałam, że rzeczy wykonane na zamówienie wcale nie muszą być przyjęte lecz tak jak wspomniałam nikt nie poinformował mnie o tym.
@Client:46315006 Podaj link do oferty.
w ofercie są 2 sprzeczne parametry
Do zamówienia proszę określić:
-kolor,
-szerokość skrzydła,
Dostępne rozmiary :
Sprzedawca życzył sobie określenia więc to zrobiłam. Aukcja dotyczyła konkretnie drzwi o szerokości 80 ale w wiadomości do sprzedawcy również była o tym informacja
W zakładce DOSTAWA I PŁATNOŚĆ okres realizacji sprzedający określił na 14-21 dni. W zakładce ZWROTY jest informacja o ograniczeniu prawa do zwrotu dla rzeczy wyprodukowanych na zamówienie.
Te informacje w mojej opinii wskazują, że drzwi są wykonywane wedle zapotrzebowania na dane zamówienie dla klienta - nie jestem jednak ekspertem, może wypowie się ktoś bardziej zaznajomiony z tematem.
No nie jestem pewna, bo drzwi były zakupione 24 kwietnia a otrzymałam 4 maja - to jest 10 dni
@Client:46315006 Problemem byłoby to, że termin się wydłużył a nie skrócił. Sprzedawcy często zawyżają terminy aby uniknąć problemów.
@Client:46315006 Jeżeli na zamówienie indywidualne może być problem ze zwrotem, ale zapytam czy brałeś pod uwagę reklamację(rękojmia) skoro jest nie taki kolor jak w ofercie, opisie w zamówieniu i tu już sprzedający musi rozpatrzyć taką sprawę: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Jest taka szansa ale pracownik jasno się wyraził, że w ICH regulaminie stoi, iż zwrotów nie przyjmują. Sama tego regulaminu przed zakupem nie czytałam, bo sądziłam, że regulamin allegro jest ponad tym firmy jeśli tam sprzedają swoje produkty i nie informują o wszystkim kupującego. Te 14-21 dni w dostawie mogły świadczyć o trudnej dostępności modelu, który trzeba ściągać z różnych części kraju.
@Client:46315006 Czytałeś mój wpis?🤔
Przecież odpowiedziałam. Może się odpowiedź nie wczytała? Biorę pod uwagę reklamację poprzez rękojmię ale chciałam najpierw poznać jakie mam możliwości w tej sprawie.
@Client:46315006 Przemyśl to, jeżeli towar się różni od przedstawionej w ofercie, to masz duże szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji i masz tu duże wsparcie Allegro. Przede wszystkim to jak opis aleś to nie jest zwrot tylko reklamacja, za zwrot ty pokrywasz koszty odesłania.
@Client:46315006 owszem regulamin allegro jest ponad zapisami sprzedawców , ALE jest jeszcze jeden zapis jaki utworzył Organ Ustawodawczy , do którego masz odniesienie w zakłądce , ,zwroty ,, p.p. ,,Ograniczenie prawa do odstąpienia,,
Niemniej po mojemu zakupiłeś drzwi w rozmiarze,, 80 ,, czyli takim jaki sprzedawca oferował w opisie .
Trochę doczytałam regulamin allegro i wg niego sprzedający ma obowiązek zamieścić informację jasno określającą czy produkt jest robiony na zamówienie. Termin dostawy czy informacja prawna ukryta w zakładce nie musi jasno na to wskazywać
Regulamin ale już dostałeś odpowiedź od Allegro, wszystko co robisz w tej sprawie, rób to przez Allegro, masz dyskusję i tam pisz ze sprzedającym: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Chyba już się sprawa klaruje. Doczytałam fakturę i okazuje się, że na dole drobnym druczkiem jest informacja o robieniu na zamówienie i braku zwrotu. Tak więc informację o braku takiej możliwości otrzymałam już po zakupie i opłaceniu...
Jest ciąg dalszy. Pracownik Allegro wraz z działem prawnym przyznali mi rację i otworzyli dyskusję ze sprzedającym coby rozwiązać sprawę polubownie - nie da się. Sprzedawca ciągle idzie w zaparte, że nie ma obowiązku ani informować klienta przed zakupem o produkcji na indywidualne zamówienie klienta (co allegro określiło jakoby ta aukcja się do tego nie kwalifikowała) ani przyjąć zwrotu, bo nie. Odpisał też, że ma wszystko zgodnie z regulaminem ale regulaminu nie potrzebuje przestrzegać, gdyż życzy sobie podstawy prawnej do przyjęcia zwrotu. W jaki sposób Allegro może to rozwiązać? Dodam, że blokada konta sprzedającego nic mi nie da, bo w ten sposób raczej nie odzyskam tych 1800zł (2x drzwi i transport)
@Client:46315006 zaczekaj spokojnie po 14 dniach w dyskusji otrzymasz propozycję złożenia wniosku o rekompensatę z POK . Sprzedawca będzie Ci się nisko kłaniał w celu odzyskania towaru .Zaglądaj do dyskusji tak... raz na dzień i w razie potrzeby spokojnie odpowiadaj .