Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, korzystając z opcji Pay Po zakupiłam dla dziecka u jednego sprzedawcy ok. 11 przedmiotów - plecaki szkolne i worki do WFu. Finalnie dziecko miało wybrać 1 plecak i 1 worek. Resztę produktów odesłałam. Sprzedawca do mnie zadzwonił i zapytał o powód zwrotu. Zgodnie z prawdą powiedziałam, że zamówiłam więcej w celu obejrzenia na żywo i wybrania tych, które mi się spodobają i z zamiarem odesłania reszty. Wkurzył się, powiedział że tak się nie robi, że ma teraz więcej dodatkowej roboty i, że zablokuje mi możliwość robienia u niego zakupów na przyszłość. No i tak zrobił. Ja rozumiem jego sytuację i sytuację wszystkich sprzedających, którzy muszą borykać się ze zwrotami, ale z druguej strony taka jest idea zakupów online, taka jest idea zakupów z PayPo. Praktykują ją wszyscy, którzy zgadzają się na tę formę sprzedaży i taki sposób płatności. PayPo napędza sprzedaż, bo wiecej ludzi, którzy nie dysponują odpowiednimi środkami na koncie dokonuje zakupów w większej ilości po to, żeby móc wybrać to, co im pasuje, a resztę odesłać. Bo w innym przypadku by nie zamówili tyle, albo nie zamiwili by wcale. To taka namiastka zakupów stacjonarnych, gdzie można dotknąć, sprawdzić towar, zanim się go kupi, wybrać to, co pasuje i dopiero zapłacić.
Czy sprzedawca mógł mnie zablokować z tego powodu? Tak po prostu? Serwis może coś z tym zrobić? Może będę chciała jeszcze zrobić u niego jeszcze zakupy...
@annette_k2 Mógł. Jesteś pewna że po odliczeniu kosztów zwrotów ( pakowanie, segregowanie, korekty fiskalne, układanie na magazynie, być może zakwalifikowanie czegoś jako używane) sprzedawca ma z tego zysk? Bo jeżeli ma stratę to ja też nie chciałbym kupujących którzy przynoszą mi straty....
@annette_k2 Sprzedawca nie może blokować kupującego z nieuzasadnionych powodów. Nieuzasadnionym powodem może być zablokowanie z tego względu, że kupujący skorzystał z przysługujących mu praw, czyli w tym przypadku z prawa do odstąpienia od umowy.
Nieuzasadniona odmowa sprzedaży oferowanego towaru może być niezgodna z prawem (art.135. Kodeksu wykroczeń).
W mojej ocenie sprzedawca naruszył prawo. Ty nie masz żadnego obowiązku podawania mu powodu rezygnacji po odesłaniu towaru, zgodnie z prawem możesz zrezygnować bez podania przyczyny. Zakup w opcji Zapłać później nie ma tu nic do rzeczy, obowiązują te same przepisy.
Jeżeli masz dowód, że sprzedawca wpisał Cię na czarną listę tylko z powodu odstąpienia od umowy, Allegro powinno podjąć wobec niego stosowne działania. Napisz w tej sprawie tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
xyz96 W mojej ocenie naruszyłeś sobie "mósk".
Wybacz złośliwość, ale jeśli możesz, to podaj namiary na duży sklep.
Jutro wykupię u niego cały magazyn, a potem odeślę (smartem🤣). wybiorę tylko majtki.
Kto mi zabroni.
@annette_k2 Sprzedawca nie może Ciebie blokować, ale niestety jest Czarna Lista i tam dodają i w ten sposób blokują kupujących. Nie musisz się tłumaczyć sprzedawcy dlaczego zwracasz, masz takie prawo, zrobiłaś to z uczciwości. W serwisie jest zakładka 'CL".
Sprzedawca bezpodstawnie nie powinien nikogo blokować ale jeśli został narażony na straty lub masę niepotrzebnej roboty to może skorzystać z jedynej opcji obronnej jaką tu mają jeszcze sprzedawcy i wpisać cię na CL .Nie jest to blokada dożywotna można się ze sprzedawcą porozumieć a ten odblokuje konto.
Kupiłaś 11 by wybrać 2? No nie dziwię się, że się "wkurzył" 🙂
Witaj, @annette_k2.
Zamawianie kilku sztuk towaru, żeby wybrać z nich odpowiedni dla siebie nie jest ani niezgodne z prawem, ani dziwne. W innym dużym serwisie e-commerce jest to powszechnie uznana praktyka i sami sprzedawcy wysyłają klientom dodatkowe pary butów albo ubrania w kilku rozmiarach, żeby klient mógł wybrać najodpowiedniejszy, a resztę odesłać. Niestety niektórzy sprzedawcy nie dorośli do życia we współczesnym świecie i tęsknią za czasami, kiedy pani sklepowa chowała co lepsze mięsne kąski pod ladą, a potem rozdzielała je pomiędzy znajomymi.
Sprzedający odmawiając sprzedaży bez ważnego powodu (a korzystanie z prawa do zwrotu na pewno takim powodem nie jest) narusza obowiązujące w Polsce prawo. Samo Allegro również uczestniczy w naruszaniu prawa (tj. kodeksu wykroczeń i ustawy o ochronie danych osobowych) oddając sprzedawcom narzędzia do wymieniania się danymi osobowymi tzw. trudnych klientów.
Dlatego tak ważne jest wytworzenie presji na Allegro, żeby wreszcie zlikwidowali czarną listę kupujących. Udało się ze zlikwidowaniem odwetowych komentarzy, uda się i z czarną listą.
Poprzyj pomysł, przekaż znajomym: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/likwidacja-czarnej-listy-kup...
Totalna bzdura ,sprzedawcy muszą mieć jakiś argument do obrony przed lekceważącym podejściem wielu klientów do transakcji ,faktem jest że CL to słaby atut bo klient może sobie kupić z innego konta i z zemsty narobić sprzedawcy brudu .Lepiej było by wprowadzić z automatu blokadę konta takiemu klientowi który jest na czarnych listach u pewnej ilości sprzedawców np.5 czy 10 .
faktem jest że CL to słaby atut bo klient może sobie kupić z innego konta
Ale na innym koncie nie ma Smarka i trzeba by wykupić żeby znów można było zakupy za 1 zł z darmową dostawą mieć 🙂
i z zemsty narobić sprzedawcy brudu
I dlatego zakup z innego konta jednej osoby celem ominięcia CL powinien być niezgodny z regulaminem.
@Client:98572120 Ohh oczywistym jest że klient ma prawo do zwrotów.
Chociaż z tym : " to powszechnie uznana praktyka i sami sprzedawcy wysyłają klientom dodatkowe pary butów albo ubrania w kilku rozmiarach" to chy ba przesada. Bo jak by to mialo wyglądać??? Klient kupił dwie pary butów a sprzedawca wysła Mu cztery ?????? Cóz szczerze wątpie.
No ale do rzeczy: druga stroną medalu jest to że obsługa zwrotów to koszt. Im wiecej zwrotów tym wieksze koszty a co za tym idzie wyższe ceny. Z tego akurat klienci raczej zadowoleni nie bedą. Wiem że niektóre rzeczy trzeba przymierzyć. No ale akurat plecak i worki na buty??? Hmm prosciej bylo kupic taki wżór jaki sie podobał a nie kilka sztuk po to aby potem je odesłać.
Co do pytania w wątku to cóż mysle że sprzedawca nie mial prawa z tego powodu dodawać klientki do czarnej listy. Jak dla mnie to nie jest wystarczający powód lecz to nie znaczy że CL nalezy zlikwidować. Uwierz są czasami powody aby nie mieć ochoty na dalszą współprace z konkretnym klientem. I to powody zgodne z prawem
Im wiecej zwrotów tym wieksze koszty a co za tym idzie wyższe ceny. Z tego akurat klienci raczej zadowoleni nie bedą.
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo!
W końcu ktoś napisał jasno dlaczego nawet tacy jak ja ( kupujący ) nie klaszczą uszami na pomysł likwidacji CL, słabej ale jednak jakiejś tam metody obrony przed niepełnosprytnymi użytkownikami.
Hmm... Gdyby Allegro pokrywało w 100% smarki i koszty pakowania/wysyłki, to pier...nik w magazynie jakoś bym opanował.
Kłopot, że tak nie będzie. Pokryją sobie wzrostem prowizji i innymi pasożytami.
@_Likos_ "Chociaż z tym : " to powszechnie uznana praktyka i sami sprzedawcy wysyłają klientom dodatkowe pary butów albo ubrania w kilku rozmiarach" to chy ba przesada. Bo jak by to mialo wyglądać??? Klient kupił dwie pary butów a sprzedawca wysła Mu cztery ?????? Cóz szczerze wątpie." - daj spokój, nie wiesz że niektórym stąd w marketach rozwijają czerwone dywany na wejściu, a w środku częstują ciasteczkami i herbatką żeby przypadkiem się nie nudzili podczas wszelkich możliwych testów każdego towaru, a innym przy zamówieniu pary butów wysyłają pięć par w różnych rozmiarach (+3 foliowe czapeczki gratis)? Z bajkami opowiadanymi przez niektórych się nie dyskutuje, bajek tych się słucha i wyciąga z nich morały😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄