Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam na raty przez allegro namiot biesiadny. Po otrzymaniu nie spełniał on moich oczekiwań odstąpiłam od umowy u sprzedawcy i w banku. Towar został odesłany na mój koszt.
Okazało się że sprzedawca nie zwrócił pełnej kwoty do banku. Został zwrócony tylko koszt towaru bez wysyłki. Teraz bank domaga się ode mnie pokrycia pozostałych kosztów.
Czy sprzedawca ma prawo nie zwrócić pełnej kwoty do banku jaką otrzymał, a czy bank ma prawo domagać się tych pieniędzy ode mnie?
W przypadku reklamacji to sprzedawca pokrywa koszt przesyłki zwrotnej.
@kolekcjoner608 W przypadku uznanej reklamacji.😁
@LEW433 Który przepis stanowi o tym, że koszt wysyłki zwrotnej pokrywa sprzedawca tylko w przypadku uznanej reklamacji? Nie ma takiego przepisu, to twój wymysł.
Poza tym w wątku nie chodzi o koszt odesłania, tylko o koszt dostawy po zwrocie towaru.
@edysta1845 Nie, sprzedawca ma obowiązek zwrócić także koszt dostawy, wynika to z przepisów. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś problem i po 24 godzinach poproś w nim o interwencję pracownika Allegro - wtedy sprzedawca szybko zwróci zaległą kwotę.
To bardzo ciekawa sytuacja - podwójnie ciekawa z prawnego punktu widzenia.
Po pierwsze - możesz mieć rację, ale nie musisz. Jeśli sprzedający oferował - przypuśćmy - dostawę za 30 złotych, a klientka wybrała taką za 60 złotych, sprzedawca ma pełne prawo oddać tylko 30, zgodnie z dyspozycją art. 33, przytoczoną przez @gierland. I tu nie ma dyskusji.
Ale sprzedający nie oddał ani grosza, wiem. I co wtedy🤔
Po drugie: jeśli sprzedawca oferował darmową dostawę w ramach Allegro Smart, a kupująca z tej dostawy nie skorzystała - to czy można uznać, że był to "zwykły sposób dostawy", czy nie?
Może tak - przecież każdy kupujący może korzystać ze Smarta.
Może nie - bo trzeba Smarta wykupić, więc nie do końca jest to taka zwykła metoda dostawy.
Dopóki nie będzie choć jednego rozsądnego wyroku w podobnej sprawie, wiemy tylko, że nic nie wiemy. Brakuje orzecznictwa...
Za to wiemy (przynajmniej ja wiem), co zrobi Allegro. Oddawaj, bo jak nie, to...!
We wczesnopowojennej Warszawie często można było usłyszeć "kup pan cegłę, bo cegłą". W dwudziestopierwszowiecznym Allegro można usłyszeć to samo, tylko troszkę wygładzone😉
Dziękuję udało mi się przez to rozwiązać swój problem 🙂
Może nie oddać jak to był zwrot, a w jaki sposób odbyła się dostawa i co było napisane w zakładce o zwrotach.
@LEW433 Nie znasz podstaw i wprowadzasz w błąd.
Art. 32 Ustawy.
Kolejny artykuł tej ustawy mówi:
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Dodatkowych nie, ale najtańszej oferowanej wysyłki zwrotnej już tak.
xyz96 ta.... jak napisałaś ,,przedsiębiorca ,, , a jak było na razie nie wiemy .
@edysta1845
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kto-ponosi-koszty-zwrotu-przesyl...
@edysta1845 Na twoje pytanie odpowiedzi może być wiele. Nie piszesz czy sprzedający to firma czy osoba prywatna. Nie piszesz czy kupiłaś namiot jako firma czy osoba prywatna. Nie napisałaś jasno i wyraźnie dlaczego zwróciłaś namiot - czy kolor ci nie pasował, a więc zwrot bez podania przyczyny, czy też może wykryłaś jakieś wady i była to reklamacja.
W każdym z tych przypadków odpowiedź może być zupełnie inna.