Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Znalazłem interesujący mnie przedmiot na Allegro i zadałem sprzedawcy pytanie z prośbą o dodatkowe informacje. Nie było jednak odpowiedzi, więc zaryzykowałem i wziąłem udział w licytacji. Moja oferta okazała się najwyższa. Następnie, około 6-7 godzin później sprzedawca, jakby nieświadomy zakończenia aukcji, odpowiedział na moje pytanie. Gdy wyraziłem zdziwienie, że odpowiada tak długo po zakończeniu licytacji, napisał, że zwrócił mi pieniądze. Nie prosiłem o to, ani nie wyrażałem chęci rezygnacji z zakupu w jakikolwiek sposób.
Czy sprzedawca może się w ten sposób zachować, tzn. odmówić wysłania wylicytowanego przedmiotu i zwrócić pieniądze? Jaki sens miałyby wtedy licytacje, jeśli sprzedawca mógłby według własnego uznania odmawiać realizacji transakcji, na przykład gdy stwierdzi, że wylicytowana cena jest dla niego niesatysfakcjonująca?
@Norolim Nie może odmówić, została zawarta prawnie wiążąca umowa. Allegro to nie zabawa. Możesz domagać się wydania rzeczy nawet sądownie. Na początek otwórz spór i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro.
Spór na Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Spór na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@Norolim jak się uprze, to olej sprawę szkoda czasu, chyba że masz czas na sprawy sądowe 😞 Nikt ani allegro ani dzielnicowy go do tego nie zmusi jak się uprze, spróbuj napisać przez dyskusję ale się nie łudź 😉
@Norolim Czy sprzedawca przedstawił ci powód dlaczego ci tego produktu nie wyśle? Są sytuacje że może ale musi mieć mocne argumenty np.(kradzież ,zniszczenie ) zgłoszone wcześniej do odpowiednich organów .Sam powód że mu się cena końcowa z licytacji nie podobała nie wystarcza .
Nie podał żadnego powodu. Po prostu napisał, że zwrócił już pieniądze.
Regulamin Allegro i prawo znam w tym zakresie, ale wolałem się upewnić, czy sprzedawca nie ma jakiej furtki, o której mi nie wiadomo. Dzięki za odpowiedzi.
No to masz odpowiedź widocznie cena końcowa go rozczarowała ,pozostaje ci z nim walczyć sądownie albo sobie odpuścić i go odpowiednio ocenić w komentarzu.
@Norolim Nie ma żadnej furtki, ma obowiązek wysłać rzecz. Żadne jego rozczarowanie nie ma tu nic do rzeczy i nie jest żadną furtką.
Nie którym brak furtki nie jest problemem wchodzą przez płot .
Miałem tak samo z innym sprzedawcą, napisał mi że liczył na więcej
@Norolim Twój upór powinien zależeć od pytania na jakie nie otrzymałeś odpowiedzi. O co pytałaś?
Przykład: zapytałeś czy rzecz jest oryginalna, nie podróbka. Wygrałeś licytację, a sprzedawca nie chce wysłać. Dziękuj Bogu, że nie chce, bo kupisz falsa 🙂
Dzięki Bogu, że sprzedawca nie wywiązuje się z zawartej umowy. Gdy kupi falsa, sprzedawca ma w zębach przynieść pieniądze i tymi samymi zębami odebrać swojego falsa.
@xyz96 Jasne. Dobrze i fajnie jest dobrowolnie włazić w kłopoty.
@xyz96 A ilu sprzedawców już tak ci aportowało ? tak spytam z ciekawości.
Macie racje wszyscy, jednak @Norolim największą karą nie jest straszenie sądem i szwendaniem się jeśli transakcja nie ma wartości kilkuset złotych (ponad 500 najlepiej) tylko doprowadzeniem do całkowitego zablokowania użytkownika lub firmy, uwierz mi jak firma i myśli o rozwijaniu się i świetlanej przyszłości, raczej szybko się zreflektuje i zmieni zdanie. Gorzej jak cwaniak użytkownik szukający okazji by kogoś oszukać. No cóż, powyżej 500 możesz złożyć zawiadomienie do prokuratury a AL będzie musiało podać jego dane itp. Może nie będziesz pierwszy i jedyny a może brakuje im kogoś takiego jak Ty, który pozwoli go w końcu zamknąć jeśli to recydywa cwaniak użytkownik 😉
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem w kontakcie ze sprzedawcą, który twierdzi, że doszło do nieporozumienia. Jeśli tak rzeczywiście było, sprawa powinna znaleźć szczęśliwe rozwiązanie na początku tego tygodnia. Czas pokaże.
@Norolim Jak widzisz najlepsza i najskuteczniejsza jest mediacja z klientem a nie od razu narzucanie czynności regulaminowych w celu ukarania sprzedawcy.
Zawsze najpierw podejmuję rozmowę. Miałem już kilka sporów w ciągu 12 lat na Allegro i chyba tylko jednego nie udało się rozwiązać bez udziału przedstawiciela platformy.
@Norolim "Noro lim, Asfaloth, noro lim."😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄