Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
"W dniu dzisiejszym zwracamy pieniądze za produkty, natomiast obowiązkiem klienta w przypadku niezgodności towaru/reklamacji, jest jego odesłanie do sprzedawcy.
### Zwrot środków dla xxxxx
OCZEKUJĄCE
nr zwrotu"
wysyła kasę na konto.
nie podaję konkretnej przyczyny, nie podaje do kiedy mam zwrócić oraz nie zapytuje czy produkt jest używany.
Tak,m a co chcesz środki i towar? reklamujesz a więc sprzedający może uwarunkować zwrot środków od odesłania towaru, nie odeślesz może odrzucić reklamację z tego powodu.
@szpeta20 Ty tak na poważnie ? jak nie odeślesz do 14 dni od złożenia reklamacji, sprzedawca odrzuci z powodu braku odesłania produktu i zostaniesz bez kasy z towarem 😄
Jak składasz reklamację, to wysyłasz towar, nie sprzedawcy interes na podawanie terminów i pytanie się czy używany, dostanie reklamowany produkt to podejmie decyzje reklamacyjna 🙂
@szpeta20 nie , zmusić Cie nie może. Może sie wstrzymać ze zwrotem środków do momentu zwrotu towaru. lub też jak napisał @kostas11 może odrzucic reklamacje z powodu nieodesłania towaru co także jest równe temu ze nie otrzymasz zwrotu środków.
Tak że podsumowując : zmusic o odesłania Cie nie może, jednocześnie Ty także nie możesz go zmusic do zwrotu środków generalnie - remis.
nie dopracowałam że on już odesłał mi kasę na konto
Ale jak odesłał i napisał że masz odesłać towar reklamowany to w czym problem, odeślij go tylko zapytaj jak bo to on pokrywa koszt!
@szpeta20 wszystko zależy od Waszych wcześniejszych ustaleń. Może sie skonczyc tak że sobie odpuści bo mu bedzie szkoda czasu ale jeżeli będzie chciał być złośliwy to może nawet zgłosić podejrzenie przestepstwa z art 286
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Tak że nadal to różnie sie może zakonczyc.
Sprzedawca grzecznie prosi a sumienie powinno Ci podpowiedzieć że trzeba go odesłać.
@szpeta20 masz odesłać to odsyłasz skoro zgłosiłeś reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową a nie z wady ukrytej (rękojmia) tzn że sprzedawca zgodził się na odstąpienie z art 27 ustawy konsumenckiej i zwrócił środki a to oznacza że według ustawy ty odpowiadasz za zwrot. Nie zwrócisz to możesz mieć zgłoszenie na policję z art 286kk
czyli : kupuje od ode mnie coś , płacisz mi i nagle zmieniam zdanie i nakazuje cie odesłać towar bo jak nie to pójdzie na policję tak ma to rozumieć ???
(oczywiście tracisz czas na spakowanie, na zaniesienie lub zawiezienie do paczkomatu lub pocztę)
sprzedam ci szafę , ty ją złożysz i naglę każe ci ją odesłać i to jest w porządku ???
@szpeta20 piszesz o wszystkim tylko zapominasz , że zgłosiłeś sprzedawcy reklamację .
@mdrogeria "... zapominasz , że zgłosiłeś sprzedawcy reklamację "
Może być całkiem inna opcja. Nie było reklamacji, mogła być niekorzystna opinia o przedmiocie, na przykład o szafie. Więc sprzedający zwraca pieniądze, niech kupujący odeśle szafę. Piękne rozwiązanie jeżeli wartość szafy niewielka a koszt transportu nieproporcjonalny.
Niestety twórca wątku "oszczędnie przedstawia ważne informacje" więc to taka zgaduj zgadula
@szpeta20 kupuję coś u ciebie jako sprzedawcy ale to coś jest uszkodzone / wadliwe etc więc składam ci reklamację z tytułu rękojmi i musisz ją rozpatrzeć w terminie do 14 dni od zgłoszenia. Żeby ją rozpatrzeć musisz mieć towar zazwyczaj i go zbadać ale jako sprzedawca możesz ale nie musisz chcieć ode mnie tego towaru na reklamację bo np wystarczą ci zdjęcia więc decyzję reklamacyjną możesz ale nie musisz rozpatrzyć bez przedmiotu pozytywnie lub możesz reklamację odrzucić bo nie odesłałem ci przedmiotu na reklamację i np nie mogłeś go rozebrać i sprawdzić czy wada była w przedmiocie czy ja popsułem przedmiot. W przypadkach gdy przedmiot zakupu jest trudny do odesłania np zabudowa meblowa kuchni a ja ci reklamuję powiedzmy odklejenie się okładziny z blatu sprzedawca zamiast żądać ode mnie odesłania zamontowanego aneksu może żadąć udostępnienia mebli w miejscu zamieszkania do oględzin w celu przeprowadzenia reklamacji wysyła swojego pracownika by sporządził dokumentację a ty masz mu umożliwić wgląd w towar. W przypadku niektórych reklamacji sprzedawca może po towar przysłać własny transport / kuriera a ty masz towar tylko odpowiednio spakować w sposób taki by się nie uszkodził w transporcie bo za to odpowiadasz i ten towar wydać np jakbym ci reklamował lodówkę to mogę od ciebie żądać byś po nią przysłał przewoźnika zamiast samemu ją wysyłać do ciebie bo jest taka wysyłka kłopotliwa. W przeważającej większości przypadków towar da się odesłać kurierem lub paczkomatem więc praktykuje się to że kupujący odsyła sam na własny koszt w dowolnym dogodnym momencie i przewoźnikiem którym mu najprościej i na podstawie kwitu wysyłki ma zwrot za odesłanie towaru na reklamację po pozytywnym jej rozpatrzeniu. Oczywiście nie może wysłać np przedmiotu wielkości długopisu na europalecie bo mu nikt tych kosztów nie zwróci ale może kurierem z odebraniem paczki np z domu albo może sprzedawca zamówić kuriera kupującemu do domu lub przesłać opłaconą etykietę do druku
@szpeta20 w przypadku uznania reklamacji jeśli sprzedawca nie napisał ci wyraźnie że nie musisz odsyłać przedmiotu to musisz go odesłać np bo dostałeś zwrot kasy / wymieniono ci na nowy masz prawo dochodzić zwrotu za wysyłkę skoro reklamację uznano, czasem przedmiot jest tak tani że się nie opłaca i sprzedawca zostawia ci go na zasadzie a zrób se z nim co chcesz ale zawsze powinien cię o tym poinformować
@szpeta20 zrobiło sie to zagmatwane wiec wole dopytać
czy skladałeś sprzedawcy reklamacje ??? Zgłaszałeś jekaż wade towaru lub niezgodność z umowa???
2)Czy po prstu sprzedawca sam z siebie nagle oddał Ci pieniądze bez Twojej ŻADNEJ ingerencji i kontaktu ?
Bo z tego co pisze wpierwszym poście to wynika że jednak reklamowałeś. No ale wole dopytać
@_Likos_ reklamował i uzyskał pozytywną reklamację od sprzedawcy bez odsyłania towaru na reklamację po czym sprzedawca stwierdził że oddaje kasę zrobił przelew a kupującemu napisał że ma odesłać przedmiot zakupu
@szpeta20 @az1rael no to skoro byla reklamacja, sprzedawca zwrócił całą wpłate to towar powinien wócić do sprzedawcy.Koszty przesyłki po uznanej reklamacji pokrywa sprzedawca A generalnie calej tej sytuacji winnna nadgorliwośc sprzedawcy. Wystarczyło zamienić czynności. Uznać reklamacje i poprosić o odesłanie towaru. Po powrocie towaru zwrócić wpłate wraz z kosztami wysyłki
@szpeta20 Zmusić cię nie może, po prostu odeślij mu pieniądze które ci oddał i korzystaj z zakupionego przedmiotu.