Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dnia 20.11.2022 kupiłem przedmiot z dostawą kurierem do domu. Czas dostawy w opisie wynosił ''8 dni roboczych'', a próba dostarczenia do mnie paczki była szybciej niż sprzedawca zadeklarował tj. 23.11.2022 (3dni). Nie byłem w stanie odebrać przedmiotu bo sprzedawca wprowadził mnie w błąd i na czas dostawy miałem zaplanowany urlop. Kontaktowałem się w tej sprawie ze sprzedawcą tego produktu i doszliśmy do wniosku że żaden z nas nie opłaci ponownie wysyłki. Dodam jeszcze że ta sama oferta tego produktu została zmieniona na ''za 8 dni u Ciebie, Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych.'', ale to było już po moim zakupie bo jeśli taka informacja byłaby opisana w dniu kupna to zupełnie inaczej bym postąpił.
Czy sprzedawca powinien oddać koszt wysyłki za która zapłaciłem z góry?
Ta sprawę musicie sobie wyjaśnić, nie widzimy szczegółów oferty, nie możecie dojść do porozumienia to otwórz dyskusję a tam masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
mozesz odstąpić od umowy zakupu i wówczas sprzedajacy Ci zwróci.
@songoku515 Na przyszłość, jeśli chcesz znać prawdziwy termin wysyłki, to zaglądaj do zakładki "Dostawa" 😉 Tam na dole jest napisane np. "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu 48 godzin." (różne czasy u różnych sprzedawców) - to jest jedyna prawdziwa informacja o terminie wysyłki (podaje ją sprzedający przy wystawianiu aukcji), a informacja w stylu "za 5 dni u ciebie" (widoczna pod ceną) to tylko wróżby wstawione tam przez Allegro, które często nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
@songoku515 Zapoznałeś się z pelną terścia ?? prezentowany czas dostawy na stronie oferty jest tylko przewidywany , sprzedawca nie jest w stanie określić dokładnie czasu doręczenia ponieważ w momencie nadania traci fizyczny kontakt z przesyłką .Jeśli odstąpisz od umowy , a sprzedawca jest przedsiębiorcą to zwróci ci najniższy koszt nadania jaki w chwili Twojego zakupu był dostępny , ALE !! ma prawo potrącić koszt powrotu przesyłki jeśli to udokumentuje , a problemu z tym nie będzie miał .
@songoku515 czas wysyłki i czas dostawy to zupełnie dwie różne sprawy. Czas wysyłki określa sprzedający i jeśli określił go „do 5 dni roboczych”, to mógł spokojnie wysłać przesyłkę tego samego dnia albo piątego dnia od zamówienia. Natomiast czas dostawy to jest deklaracja Allegro i sprzedający nie ma na to żadnego wpływu. Jeśli ktoś wprowadził cię w błąd, to było to allegro. A największym problem jest brak czytania ze zrozumieniem. Wysyłka to nie dostawa.
@songoku515 Przyszła wcześniej >źle. _Przyszła by o dwa dni później > też by były pretensja.
Najleriej zamówić coś i wyjechać sobie > trzeba było uzgodnić ze sprzedawcą > to takie proste > napisać krótkie zdanie : proszę o wysłanie dopiero xx.xx > to nic nie kosztuje. Ale po co > nie odbiorę to niech sprzedawca się martwi. To jest niewywiązanie się z umowy przez kupującego i to Ty powinieneś ponieść konsekwencje.
Problem był już tu poruszany, nie znamy oferty, wiemy także że sprzedającym obniża się "jakość" jak nie wyślą. Z cała pewnością koszty ponosi sprzedajacy a wina jest Allegro.😣
@LEW433 Ale miał ustawione "do 5 dni na wysyłkę" > po info od kupującego mógł wysłać 5-ego dnia i nie dostał by po jakości. Wystarczyło by krótkie, proste zdanie i nie było by problemu.
To znaczy że jak zamawiam inny przedmiot na przykład kanapę na która musiałem czekać prawie miesiąc czasu to znaczy ze mam przez miesiąc grzecznie czekać pod drzwiami na kuriera? Uzgodnione miałem ze sprzedawcą poprzez jego aukcje na allegro na której jasno było napisane że paczka dobrze w 8 dni roboczych. A jeżeli występuje taka sytuacja że wyśle ją do mnie wcześniej to wydaje mi się że to w jego kwestii jest poinformowanie mnie ze taki ma zamiar. Wtedy mógłbym się z nim dogadać że ten termin mi ni nie pasuje i proszę ją wysłać na przykład dopiero za tydzień.
Masz prawo wyjaśnienia sprawy jak tak było uzgodnione ze sprzedającym i wówczas koszty ponosi sprzedajacy.
@songoku515 Czym innym jest uzgodnienie ze sprzedawcą, a czym innym bezkrytyczne przyjmowanie tego co Allegro sobie wymyśliło. Trzeba przeczytać również zakładki, które są integralną częścią opisu aukcji > tylko po co? Jadę i wszyscy mają się dostosować do mnie.
@songoku515 poruszyłeś dwie kwestie
1) czas dostawy 8 dni roboczych - to nie deklaracja sprzedawcy lecz wyliczenia systemu allegro. Tutaj jest tak wiele zmiennych - różne firmy kurierskie, różne sposoby dostawy itd itp. Przy tej ilosci zmiennych system allegro z reguły nie podaje tych danych przecyzyjnie i sprzedający nie ma na to wpływu nie może tego wyłączyc. Za tą informacje możesz winić allegro.
2) "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych"
Jak sam widzisz deklaracja padła podczas tworzenia oferty wiec nie mogło to być po Twoim zakupie. Myśle że po prostu sugerując sie informacją allegro nie doczytałeś deklaracji sprzedającego. Druga rzecz "do 5 dni" to wcale nie znaczy że piątego dnia. To może być 1,2,3 lub czwarty dzień . Piąty dzień jest dniem ostatnim możliwej wysyłki . Wiec jeśłi sprzedający wysłał wcześniej w żaden sposób nie było sprzeczne z jego deklaracją.
Myśle że przy kolejnym zakupie jeśli zależy Ci na wysyłce za kilka dni warto napisać do sprzedającego i o tym poinformować ( aby nie wysyłał wcześniej) Wówczas mozna uniknąć tego typu nieporozumień.
W tym momencie myślę że to ani wina sprzedawcy ani Twoja po prostu zwykłe nieporozumienie . Strata została wygenerowana (koszt przesyłki) moim zdaniem powinna zostać poniesiona po połowie przez jedną jak i drugą stronę. Przez sprzedawce w ramach działań prokonsumenckich i pójscia na reke kupujacemu i przez Ciebie ponieważ tak naprawde sprzedawca w pełni sie wywiązał z zawartej umowy i wypełnił wszystko zgodnie ze swoją deklaracją. Ale to tylko moje zdanie
oczywiście, że sprzedawca nie musi nic oddawać
pomylił Ci się odbiorca twoich żalów na forum
Kto nie zapoznał się z regulaminem oferty?
Kto nie zapoznał się z regulaminem allegro?
Kto nowomową i ukrywaniem informacji wprowadził Cię w błąd?
@songoku515 logując się do serwisu potwierdziłeś znajomość regulaminu allegro
zawierając umowę ze sprzedawcą miałeś pełną możliwość zapoznania się z regulaminem oferty
informacje o ofercie Sprzedawca przedstawia zgodnie z regulaminem allegro
@_Likos_ od ponad 2 lat piszę tutaj, że sposób przedstawiania ofert, nowomowa i tzw przewidywany czas wysyłki w wykonaniu allegro może wprowadzać w błąd konsumenta
wg mnie serwis działając prokonsumencko powinien przeprosić Kupującego i Sprzedawcę
i zwrócić wszystkie koszta poniesione przez strony
@songoku515 polecam lekturę
i tu gdzie jak byk stoi: