anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy w przypadku zaginięcia paczki (status doręczona) sprzedawca ma obowiązek wyjaśnienia sytuacji?

blondii156
#7 Wielbiciel#

Czy w przypadku zaginięcia paczki (status doręczona) sprzedawca ma obowiązek wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i wysyłki nowej? Niestety spotkało mnie to pierwszy raz a sprzedawca napisal ze jest mu przykro z tego powodu.

Podejrzewam kradzież przez innego dostawce który również w ten sam dzień dostarczał paczkę i pi jego wizycie paczki nie bylo. Napisalam do tej drugiej firmy ale niestety problem z uzyskaniem jakiego kolwiek kontaktu 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

mdrogeria
#21 Demiurg#

@blondii156 tak , sprzedawca musi to wyjaśnić , kluczowym będzie stanowisko przewoźnika , ale to niestety trwa . Kiedy status się zmienił na ,, doręczona ,, ? Bywa ,że kurier się nie wrobi i aby nie stracić punkcikow oznacza doręczenie , a dostarcza w dniu następnym .

oznacz moderatorów

blondii156
#7 Wielbiciel#

Kurier pozostawil te paczke wczoraj bo dzisiaj również mi inna dostarczał, byl zdziwiony ze jej nie bylo, a pozniej inny kurier przywiózł kolejna paczkę i tamtek juz niestety nie bylo

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale Ty jej nie otrzymałeś!

oznacz moderatorów

blondii156
#7 Wielbiciel#

No niestety nie mam paczki

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc otwórz dyskusję i tam opisz problem: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@blondii156  kazałaś zostawić kurierowi tą paczkę pod Twoją nieobecność? To uznaje się, ze została doręczona skutecznie i niebezpieczeństwo jej utraty przeszło w tej chwili na Ciebie. Sprzedawca nie ma tu nic do rzeczy i nie ma możliwości reklamowania czegokolwiek u kuriera.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale czy sprzedajacy chce to wyjaśnić?

oznacz moderatorów

blondii156
#7 Wielbiciel#

Nie dostałam nawet takiej propozycji chęci pomocy

oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

Sprzedawca ma czas do poniedziałku na twoją odpowiedź w dyskusji, następnie zapewne złoży reklamację u przewoźnika a to potrwa i poinformuje o decyzji 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@excessively-frug jak przesyłka ma status "doręczona", to reklamację może złożyć jedynie adresat. Prawo pocztowe się kłania.

oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

@medalik_2009 masz jakiś przepis na to? Jeśli sytuacja dotyczyła by Allegro Pocztex kurier w Smart to nadawca nie może złożyć reklamacji czy nie musi?

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@excessively-frug proszę:
Art. 92. pr. pocztowe
Reklamacja wykonania usługi pocztowej

1.
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1)
nadawcy albo
2)
adresatowi - w przypadku gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka pocztowa lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
 
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Kazałaś kurierowi zostawić paczkę pod Twoją nieobecność? Co tutaj ma wyjaśniać sprzedający?

oznacz moderatorów