Czy w przypadku zaginięcia paczki (status doręczona) sprzedawca ma obowiązek wyjaśnienia sytuacji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy w przypadku zaginięcia paczki (status doręczona) sprzedawca ma obowiązek wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i wysyłki nowej? Niestety spotkało mnie to pierwszy raz a sprzedawca napisal ze jest mu przykro z tego powodu.
Podejrzewam kradzież przez innego dostawce który również w ten sam dzień dostarczał paczkę i pi jego wizycie paczki nie bylo. Napisalam do tej drugiej firmy ale niestety problem z uzyskaniem jakiego kolwiek kontaktu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@blondii156 tak , sprzedawca musi to wyjaśnić , kluczowym będzie stanowisko przewoźnika , ale to niestety trwa . Kiedy status się zmienił na ,, doręczona ,, ? Bywa ,że kurier się nie wrobi i aby nie stracić punkcikow oznacza doręczenie , a dostarcza w dniu następnym .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kurier pozostawil te paczke wczoraj bo dzisiaj również mi inna dostarczał, byl zdziwiony ze jej nie bylo, a pozniej inny kurier przywiózł kolejna paczkę i tamtek juz niestety nie bylo
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ale Ty jej nie otrzymałeś!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No niestety nie mam paczki
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Więc otwórz dyskusję i tam opisz problem: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@blondii156 kazałaś zostawić kurierowi tą paczkę pod Twoją nieobecność? To uznaje się, ze została doręczona skutecznie i niebezpieczeństwo jej utraty przeszło w tej chwili na Ciebie. Sprzedawca nie ma tu nic do rzeczy i nie ma możliwości reklamowania czegokolwiek u kuriera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ale czy sprzedajacy chce to wyjaśnić?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie dostałam nawet takiej propozycji chęci pomocy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedawca ma czas do poniedziałku na twoją odpowiedź w dyskusji, następnie zapewne złoży reklamację u przewoźnika a to potrwa i poinformuje o decyzji
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@excessively-frug jak przesyłka ma status "doręczona", to reklamację może złożyć jedynie adresat. Prawo pocztowe się kłania.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 masz jakiś przepis na to? Jeśli sytuacja dotyczyła by Allegro Pocztex kurier w Smart to nadawca nie może złożyć reklamacji czy nie musi?
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@excessively-frug proszę:
Art. 92. pr. pocztowe
Reklamacja wykonania usługi pocztowej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kazałaś kurierowi zostawić paczkę pod Twoją nieobecność? Co tutaj ma wyjaśniać sprzedający?