anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy was też sprzedający często proszą o zmianę oceny?

jeden-dwa
#7 Wielbiciel#

Nie ma takiej tablicy o moim problemie więc piszę tutaj.

Sprzedający piszą, dzwonią i proszą o zmianę oceny zakupu. Jak ja mam to zmienić skoro towar jest przysłowiowym "bublem". Jak można narażać innych na podobne wpadki, wiem, można odesłać, oddadzą pieniądze ale ile z tym zamieszania, poza tym tłumaczenie dlaczego taka a nie inna opinia? 

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

mwmonety
#21 Demiurg#

Może oceniles sprzedawcę a nie towar . Jeśli towar był bublem to oceniasz go a nie sprzedawcę a na taki produkt składasz reklamacje .

oznacz moderatorów

jeden-dwa
#7 Wielbiciel#

Hmm...skoro sprzedawca sprzedaje "buble" to kto jest winien, "bubel"? Wystawiają śmieci i czekają aż ktoś się nabierze i później oleje temat a gość dalej będzie kroił z naiwnych ludzi. Motyw przewodni to: "a za 50zł nie będę się żyłował, najwyżej wyrzucę", jest takich kilku a "kańciarz" kontynuuje dzieło 🙂 . Zamykam temat

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

albo po prostu sprzedawca liczy, że jego kupujący są inteligentni i dobrze wiedzą, że przy pewnym progu cenowym zakupiony przedmiot zwyczajnie nie będzie najwyższej jakości. Natomiast w pewnych sytuacjach właśnie takiego produktu poszukujesz, bo po prostu jest ci np. potrzebny na krótko, dlatego takie osoby chętnie od takich sprzedawców kupują i nie ma potrzeby którejś ze stron tego utrudniać 🙂

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@jeden-dwa to po co kupujesz buble? Allegro jest zalane tanią chińszczyzną w wygórowanych cenach, bo prowizje i koszty sprzedaży są tutaj wysokie. A tego co nęka zgłoś do allegro.

oznacz moderatorów

jeden-dwa
#7 Wielbiciel#

masz sposób na sprawdzenie czy to nie bubel? ty pewnie kupujesz z najwyższej półki a ja średniak jestem. Pozdrawiam i zamykam temacik bo widzę że ruszyłem nie tę strunę.

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Opinię o towarze olewam, bo w związku z tym, że do jednego wora wpadają opinie za towary: pełnowartościowe, zamienniki, używane, podobne innych firm itp to dla mnie one są bez znaczenia. Allegro z tym nieźle namąciło i teraz pod opinie z dobrym towarem podpinają produkty z syfem i tylko zamieszanie się zwiększa...

Jeśli zaś chodzi o sprzedawców to nie dziw się. Od opinii zależy to czy mogą wysyłać towar smartem oraz jakość konta. Od jakości konta zależy czy aukcje będą wyświetlane wysoko czy na szarym końcu. Możesz za to podziękować allegro. 

Ja wystawiając opinie wychodzę z założenia, że to opinia o sprzedającym a nie o towarze, sprzedawca nie powinien otwierać towaru i go testować przed wysłaniem do Ciebie. Więc jak coś nie gra to po prostu robię zwrot. Jak odda kasę bez problemu to wystawiam mimo wszystko pozytywa choćby po to, żebym następnym razem mogła ze smartem kupić... Jak coś nie gra to zwykle gwiazdkę lub kilka ucinam, zależy od sytuacji, na negatywa naprawdę musiałby się postarać... Przy obecnych zasadach jedna gwiazdka mniej może zaszkodzić bardziej niż kiedyś negatyw, szczególnie trzeba z tym uważać przy małych kontach sprzedających. A buble są wszędzie, ludzie chcą tanio, a  tanio porządnej rzeczy nie wyprodukujesz. Klika się zwrot, odsyła przy okazji i tyle albo kupuje od porządniejszych i kilka razy droższych producentów. 

Nie chcesz telefonów to wystawiaj fair opinie, sprzedawcę ocenia się za wysyłkę, kontakt, solidność pakowania itp. Od wszystkiego innego są zwroty i reklamacje. Klient który nie nie zgłasza, ze cos było nie tak tylko od razu stawia negatywa to najgorszy rodzaj klienta. Wielu sprzedawców po takiej sytuacji woli zablokować mu zakupy niż pozwolić by sytuacja się powtórzyła. 

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wszystko się zgadza, uważasz że sprzedajacy są tacy"ciemni" i nie wiedzą co sprzedają?🤔

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@jeden-dwa towar jest jaki jest natomiast natomiast jego jakość w przełożeniu na cenę jest indywidualna dla każdego kupującego . Dla Ciebie może to być bubel i oceń produkt jak uważasz natomiast oceniając sprzedawcę weź po uwagę jego zaangażowanie oraz podejście do sytuacji w jakiej go stawiasz . Dla innego klienta towar może wystarczająco spełniać swoją funkcję i jakością być adekwatny do ceny .Oceniając sprzedawcę tylko na podstawie swojego subiektywnego podejścia do jakości towaru jest jednym słowem mówiąc niefajne tym bardziej , że jak sam piszesz ze zwrotem sprzedawca problemu nie robi .

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

dużo w tym racji - sam nie raz kupowałem "buble" - w sensie tanie chińskie produkty - w kilku przypadkach zaakceptowałem jakość  - mając w głowie cenę -  spełniały swoje podstawowe zastosowania - kilka ich po prostu nie spełniała i trzeba było reklamowac / zwracać.

Problem w tym jak ktoś wydaje za produkt 50zł a oczekuje jakości jak tego za 250 zł ....

 

 

oznacz moderatorów

Arkadia_OK
#11 Animator#

@Butiktalulla wszystko zależy od opisu podanego przez Sprzedawcę. Nie zawsze chodzi o chińską podróbkę. Często towar "słabego" producenta sprzedawany jest z takim opisem jakby był to towar od najbardziej renomowanego producenta (albo bez żadnego opisu). Wtedy IMO, jest to wprowadzanie w błąd Kupującego.

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

tak wybacz - nie ująłem tego w mojej myśli. Miałem na myśli sytuację - kupuję tani "chińczyk" - kupujący o tym wie bo widzi przecież cenę - a sprzedawca nie "naciąga" opisem produktu.

 

oznacz moderatorów

Arkadia_OK
#11 Animator#

@kaliszaneczka-x "...sprzedawcę ocenia się za wysyłkę, kontakt, solidność pakowania..." oraz zgodność towary z opisem. Często spotykam się z próbami sprzedaży bubla, zamiennika oryginału, czegoś podobnego zamiast oryginału lub towarów od mniej renomowanych producentów jako towarów wysokiej jakości od najlepszych producentów. Wiele opisów sugeruje, że mamy do czynienia z produktem oryginalnym, a w rzeczywistości jest to w najlepszym wypadku zamiennik. Tak samo opisy dotyczące produktów używanych, powystawowych, regenerowanych itp. są często wprowadzające w błąd co do ich rzeczywistego stanu...

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Nie mówię, ze tak nie bywa. Ale teraz ciężko określić co  z tego jest winą sprzedającego, a co nie. Katalog wprowadził straszne zamieszanie, a notoryczne odpinanie i dopinanie do niego aukcji według "widzimisię" allegro jeszcze to zamieszanie zwiększa. Co ma zrobić sprzedawca gdy allegro przypnie mu aukcję do błędnego produktu, bo dla nich orginał czy zamiennik to bez różnicy i konsultanci nie reagują na prośby o zmianę w katalogu? Allegro nie ma specjalistów posiadających jakąkolwiek wiedzę na temat tak zróżnicowanych towarów, katalog jest modyfikowany przez pracowników na dobrą sprawę nie mających bladego pojęcia co jest czym. Wystarczy wejść w ich sklep i zobaczyć negatywy, żeby wiedzieć że sami tego nie ogarniają, a zmuszają do tego innych.  A sprzedawca jedyne co może to zgłosić błąd, na forum jest pełno opisanych przypadków gdzie nawet po kilku miesiącach i wielokrotnych zgłoszeniach to nie było naprawione. Także ok rozumiem negatywa gdy opis sprzedawcy jest ewidentnie mylący ale trzeba to najpierw umieć odróżnić od błędów katalogu...

oznacz moderatorów

Butiktalulla
#13 Ambasador#

problem taki ,że 99% Kupujących nie ma bladego pojęcia co to ten katalog - i mają głęboko w pupie. Myślą ,że to błędy Sprzedawcy - a potem negatyw - a Allegro odpowie ,że to subiektywna opinia kupującego i pa pa 😄 

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@Arkadia_OK no tak, jeśli sprzedawca wprowadza w błąd i manipuluje opisem, to jak najbardziej możesz to ocenić, ale niektórzy kupią produkt z uczciwym opisem, że to tani zamiennik, a i tak będą oczekiwać najwyższej jakości 😕

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

jak dla mnie to ty sugerujesz, że lepiej zniszczyć komuś jednym negatywem ocenę sprzedaży i pozycjonowanie, zamiast poświęcić 5 minut na zapakowanie i odesłanie paczki, szczególnie jak nawet nie wymaga się od ciebie wydrukowania i naklejenia etykiety ani niczego w tym rodzaju. Zakupy w internecie są obarczone ryzykiem konieczności odesłania towaru, jak ci to nie odpowiada to kupuj w sklepach stacjonarnych. A jeśli musisz tłumaczyć się z wystawienia negatywa, zapewne wystawiasz takie bezopisowe bez próby wcześniejszego kontaktu bądź wystawiasz ocenę produktu jako ocenę sprzedawcy, w związku z czym się nie dziw. Daj sprzedawcy szansę naprawić szkodę, jak nie będzie współpracował to dopiero wtedy wystawia się negatyw.

oznacz moderatorów

-Outlet-Butik-
#9 Pomysłodawca#

5 min ... wybacz ale jest masa co ma Cię w 4 literach i nawet minuty Ci nie poświęcą.

A wymagają aby ich traktować jak świętość.

Taki naród. Sytuacja z racji inflacji się tylko napiętrza - ludzie są chamscy nerwowi i aroganccy.

Ile razy dostałem ( a handluje ciuchami ) - zwrot - jak ktoś z d..y ściągnął tak władował na lewej stronie pomięte  do wora i odesłał - często poplamione. 

Co mam zrobić - nie przyjąć ? I co dalej ? Negatyw od Grażynki i do widzenia.

Allegro odpisze ,że taka wola kupującego.... 

 

 

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@-Outlet-Butik- niestety taka specyfika branży, że dużo zwrotów będzie, bo wiele osób traktuje internetowe sklepy z odzieżą (szczególnie jak oferujesz darmowe zwroty) jako odpowiednik wypożyczalni i musisz się z tym liczyć, a najlepiej wliczyć w koszty. Jeśli ktoś odsyła zniszczone ubranie, masz prawo obniżyć wartość zwrotu proporcjonalnie do obniżenia wartości przedmiotu. A negatywa i tak można dostać, choćby się stanęło na rzęsach i podskoczyło szesnaście razy.

oznacz moderatorów