Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Zetknąłem się kiedyś z przepisem, którego interpretacja mówiła że towar wystawiony na sprzedaż musi być sprzedany każdemu kto chce go zakupić, a sprzedawca nie może odmówić tej sprzedaży, bo podlega każe. Wtedy była mowa o tym w mediach bo sieci handlowe ograniczały sprzedaż cukru.
Czy ktoś z Was ma wiedzę który to przepis?
Pytam, ponieważ wystawłem sprzedającemu obiektywny komentarz. W którym napisałem że jego opis na aukcjach mocno wprowadza w błąd kupującego. Sprzedający zmienił swój opis aukcji, ale wcześniej domagał się usunięcia komentarza. Nie zgodziłem się ponieważ uważam że inni mają prawo być ostrzeżeni, a kupczenie komentażami uznaję za oszustwo. Sprzedający mnie zablokował.
Znalazłem art 135 kodeksu wykroczeń, jak on się ma do blokowania kupujących na allegro?
@uish zgodnie z artykułem który przytoczyłeś sprzedajacy nie może odmówić sprzedaży BEZ UZASADNIONEJ PRZYCZYNY jesli wystawiłeś komentarz który działał na szkode sprzedajacego to moze być właśnie "uzasadniona przyczyna " odmowy sprzedaży.
No właśnie tu jest pytanie, czy Allegro to w jakiś sposób rególuje.
Komentarz jest obiektywny bez emocji. A opis został zmieniony po moim komentarzu i odmowie usunięcia go.
W mojej ocenie nie jest ajkąś złośliwością czy złą praktyką. Ja nie sprzedaje nic na allegro więc nie ma co szukać teorii spiskowych.
@uish komentarz jest z natury subiektywny ( tak nawet jest to ujete w regulaminie)
"W mojej ocenie nie jest ajkąś złośliwością czy złą praktyką- noe własnie to Twoja ocena tej sytuacji. Ocena sprzedajacego mogła być zupełnie inna. Na przykład jeśli przez Twój komentarz spadła mu jakośc sprzedaży a co za tym idzie pozycjonowanie ofert - to dla niego taki komentarz będzei szkodliwy. Obydwie oceny sytuacji i Twoja i Jego są subiektywne
Nato miast allegro reguluje to zgodnie z obowiązującym prawem- daje mozliwośc odmówienia sprzedaży jeśli ktos wczesniej dokonał zakupu u danego sprzedawcy a sprzedawca uznał ze ma uzasadnioną przyczyne do odmowy dalszej współpracy
Dlaczego chcesz kupować u sprzedawcy, który wprowadza w błąd w opisie? Innym nie polecasz, a sam chcesz znowu u niego kupować? Gdzie tu logika?
owszem jest taki prawny zapis, ze sprzedawca nie może odmówić sprzedaży ale on pochodzi z czasów głębokiej komuny i dziś nic byś na jego podstawie nie ugrał w tym przypadku
ps. Włącz sobie słownik
Heath_Beauty odp na pierwszy akapit. Zanim zamieścisz jak Ci się wydaje błyskotliwy komentarz, zastanów się dobrze i spróbuj wyobrazić sobie jakiś powód. Pomimo tego że Twoje pytanie wydaje Ci się logiczne i błyskotliwe to wierz mi, takie nie jest.
Odp akapit drugi. Czy uważasz tak, bo tak czujesz masz jakieś doświadczenie, potrafisz przytoczyć wyroki?
Będę wdzięczny za przytoczenie konkretnych informacji.
@uish Owszem, jest logiczne. Ale to widzę nie jest Twoja najmocniejsza strona 😉 Skoro nie polecasz innym kupującym zakupów u tego sprzedawcy, a sam chcesz znów u niego robić zakupy to nie dość, ze to brak logiki to jak dla mnie brak szacunku dla samego siebie. Bo innym mówię „nie, nie kupuj tam, wprowadzają w błąd i sprzedają coś innego niż opisują” a za chwile sam tam wracam i próbuje znowu kupić?
wiesz sprzedawcy tez są ludźmi, tez zdarza im się popełniać błędy i 99,9% nie robi tego celowo. Skoro sprzedawca po Twoim komentarzu zmienił opis przedmiotu to podejrzewam, ze w tym przypadku tez tak było. Już nie wspominając o wszystkich błędach, które generuje katalog Allegro i obowiązek łączenia z nim ofert. Ale przecież najłatwiej wystawić komuś negatywa, obniżyć mu jakość sprzedaży, zmniejszyć obroty i jeszcze mieć pretensje, ze nie pozwala Ci ponownie kupować.
Widzę że lubisz prowokować i dowartościowywać się komentarzami nie związanymi z wątkiem dyskusji, oraz obrażać innych urzytkowników. Zacznij od pruby zrozumienia wątku dyskusji. Ja kończę wymianę z Tobą komentarzy. Za niski poziom dla mnie prezentujesz. Cieszę się że mój post dostarczył Ci dzisiaj paru minut chwały w Twoim mniemaniu. Zawsze to coś.
Miłego dnia życzę.
@uish weź się tak honorem nie unoś bo @Health___Beauty ma rację. To że sprzedający zmienił opis przed czy po Twojej reakcji nie ma znaczenia, bo powodem dodania Ciebie na czarną listę był sam komentarz.
Błędy też czasem powstają bez wiedzy sprzedawcy jak zaciąga dane z katalogów albo od innych sprzedawców, poprawianie opisów to rzecz normalna, nie wynika z tego że jesteś jakiś wyjątkowy bo skąd wiesz czy sprzedający nie zmieniłby opisu jak byś mu napisał zwykłego maila zamiast walnąć negatywa?
Nie wiesz bo nie pomyślałeś że można to inaczej rozwiązać.
Nie wiem dlaczego jesteś zdziwiony że nie możesz więcej kupować u tego sprzedawcy po takim zachowaniu. I tak, jest to "uzasadniona przyczyna" odmowy sprzedaży. Bo nie wykorzystałeś żadnej możliwości wcześniejszego kontaktu i wyjaśnienia sytuacji.
Mix-mice. Nie chcę się sprzeczać czy ma rację czy nie. Jego odpowiedź na pytanie z posty czy sprzedający ma prawo nie sprzedać, to "dlaczego chcesz kupować" to już nie na temat.
Kolejne bzdurne założenie to że odradzałem zakup u sprzedającego, co jest nie prawdą. Pisałem o produkcie, którego opis wprowadzał w błąd jednocześnie oceniając sprzedawcę i realizację transakcji na bardzo dobrą.
Jest jeszcze parę ograniczonych założeń health_Beauty, i wszystko nie na temat. Co jednoznacznie świadczy o hejterskim harakterze odpowiedzi.
Wątek w którym odniusł się do tematu porzucił już w kolejnej odpowiedzi. Reasumując, nie wie nic, ale się wypowie a przy okazji pohejtuje bo jego rozumienie świata jest 0:1. Zakładam że jest sprzedawcą.
Kolejne bzdurne założenie to że odradzałem zakup u sprzedającego, co jest nie prawdą.
To co tu nazywamy negatywnym komentarzem to ocena „nie polecam”. Wiec wystawiasz ocenę nie polecam ale tak ogólnie to polecasz? :))) i nadal nie rozumiesz czemu jesteś na MNK? :)))
Jest jeszcze parę ograniczonych założeń health_Beauty, i wszystko nie na temat. Co jednoznacznie świadczy o hejterskim harakterze odpowiedzi.
”hejrerski harakter”- No nic lepszego już dziś w internetach nie zobaczę :))))
Wątek w którym odniusł się do tematu porzucił już w kolejnej odpowiedzi.
chętnie się odniosę ale nie wiem co porzucilAm bo ni spędzam całego dnia na forum
Reasumując, nie wie nic, ale się wypowie a przy okazji pohejtuje bo jego rozumienie świata jest 0:1. Zakładam że jest sprzedawcą.
jestem i sprzedawca, i kupującym. Jedno nie wyklucza drugiego.
ps. Szanujmy się nawzajem - ciężko się czyta Twoje wypowiedzi z rażącymi błędami ortograficznymi. Mamy XXI wiek, każdy telefon i komputer ma wgrany słownik, uruchom te opcje.
Nie może odmówić, wcześniej była na Allegro Czarna Lista i Allegro zmieniło to na Moi Nieaktywni Kupujący i zawsze było to opisywane jako niezgodne z prawem, Sprzedający nie może odmówić ale pozostaje Ci sąd, Allegro nie wpłynie na sprzedającego jak Ci zwróci środki.
@LEW433 każdy serwis, każdy sklep ma swoją wersję czarnej listy i/lub zapis w regulaminie że może blokować zakup danych osób, nie słyszałem żeby taki zapis był podważany. Masz tutaj jakieś wyroki jako uzasadnienie?
@uish Przykro mi drogi „uRZytkowniku” Allegro, ze poczułeś się przeze mnie obrażony 😉 nie to było moją intencją ale zdaje się, ze nadajemy na innych falach i nie zrozumiesz 😉
@uish To że zwróciłeś uwagę na błędny opis to dobrze ale z tego co piszesz to sprzedawca zrozumiał swoją pomyłkę i go poprawił .Wystawiając mu krytyczną opinie możesz pozbawić go możliwości sprzedawania produktu z poprawionym opisem . Taka opinia może być srogą karą a skoro chcesz u niego kupować to chyba zbyt wysoką i nie dziw się że on takich klientów nie chce.
Sprzedawca zmienił opis po mojej odmowie usunięcia komentazra
Dokładnie rozumiem mechanizm o którym mówisz. Nakładają się tu jednak dwa obszary interesów kupującego i sprzedającego. Wyjdźmy od tego pierwszego. System komentarzy ma swój cel, pozwala uniknąć nieżetelnych sprzedawców. Jeśli zatem sprzedawca kupczy komentażami, a kupujący anuluje je lub w wyniku kupczenia wystawa pozytywne, to mija się to z celem. Ewentualna nieżetelność lub oszustwo będzie trwało dopuki to s6opłaci sprzedającemu, a liczba oszukanych, rozczarowanych może być nieograniczona.
Dlatego ważne jest aby komentarze nie były ograniczane. Wtedy system ma szansę działać. Jeśli jednak damy sprzedającemu możliwość cenzury w postaci blokowania komentaży zabija się system, przestaje on mieć znaczenie.
A przecież sprzedawca ma prawo odpowiedzieć na komentarz przedstawić swoją wersję.
Ja jak czytam komentaże zwracam uwagę na negatywne i to w jaki sposób zareagował sprzedawca. Opis błędny - odp poprawiłem, dziękuję przepraszam, przyjmuje zwrot.
To mi mówi że będę miał doczynienia z porządnym uczciwym handlowcem.
@uish problem z systemem komentarzy jest taki ze to nie tylko sprzedawca kupczy bo nieraz kupujący robi takie akcje jak np przedawco daj gratisa / rabat albo wystawię negatyw albo oceniają towar którego nie widzieli bo zrezygnowali z zakupu przed lub w trakcie wysyłki. Albo mają pretensje do sprzedawcy za wróżenie z fusów dostawy czyt przewidywany czas dostawy allegro bo nie czytają oferty. Więc widzisz patologia komentarzy na całego po obu stronach. Gdyby komentarz można było wystawić do transakcji i towaru po upływie okresu odstąpienia oraz w ramach smart bu mieć kolejną darmową dostawę wymagałoby to dopełnienia od korzystającego np dokonania oceny to system komentarzy by się ucywilizował