Dlaczego Allegro broni nieuczciwych praktyk sprzedawcy?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam
Dlaczego Allegro broni nieuczciwych praktyk sprzedawcy, który dokonuje manipulacji oraz nie uznają wniosku Allegro Protect pomimo spełnienia wszelkich kryteriów zgodnie z regulaminem?
Jest to już kolejna reklamacja produktów (prawie 4000 zł).
Reklamacja (kolejna w ciągu roku z hakiem) zgłoszona sprzedawcy w dniu 12 stycznia 2024. Sprzedawca niestety nie udzielił odpowiedzi na reklamacje z tytułu rękojmi w terminie 14 dni. Żądaniem była wymiana towaru na nowy.
Pozdrawiamy"
"Dzień dobry.
W trosce o dobro Klienta byliśmy otwarci na wymianę tego produktu na nowy gdyby towar okazał się wadliwy. Odesłaliśmy sprzęt do serwisu, który stwierdził, że reklamowane siłownik są sprawne i odesłał do nas towar z pisemną decyzją. W załączniku decyzja serwisu (załącznik nr 1). W związku z tym reklamacja jest niezasadna i odrzucamy ją. Dodatkowym problemem jest fakt iż Państwo ingerowaliście w produkt przerabiając go, co czyni go dla nas towarem niepełnowartościowym. Dowodem tej ingerencji w budowę tego produktu są zdjęcia, które Państwo przesłali dnia 25.03.2024. Zdjęcie towaru przed przeróbką w załączniku nr 2 i zdjęcie towaru po przeróbkach załącznik nr 3. Otrzymali Państwo towar fabrycznie nowy tak jak na załączonym zdjęciu. Przeróbki, których Państwo dokonali na własne ryzyko i własny koszt są ingerencją, która dyskwalifikuje dla nas ten towar jako towar handlowy. Wyraziliśmy zgodę na wymianę towaru na nowy w przypadku gdyby towar okazał się niesprawny. Reklamacja jest niezasadna dlatego odsyłamy towar na adres:
Po otrzymaniu tego towaru i jakichkolwiek problemów z instalacją zachęcamy do kontaktu ze wsparciem technicznym. Wiemy z doświadczeń Klientów, że technicy tam pracujący są bardzo pomocni i służą ogromnym wsparciem merytorycznym oraz ogromną wiedzą.
Z poważaniem"
Wiadomość Sprzedawcy 4 kwietnia 2024 "Dzień dobry. Przerobienie może i nie wpływa na pracę tego sprzętu ale nie nadaje się do dalszej sprzedaży co czyni go towarem nie handlowym..."
Uwaga, sprzedawca chce sprzedawać towar z reklamacji jako nowy?
Co możesz zrobić, żeby rozwiązać sytuację z kupującym i wstrzymać wypłatę z Allegro Protect:
Odpowiedz kupującemu w Dyskusji i daj mu znać, czy uznajesz jego reklamację.
Co zrobimy, jeżeli kupujący złoży wniosek Allegro Protect:
Zgodnie z prawem masz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale nie udało Ci się wywiązać z tego terminu. Aby zadbać o zadowolenie klienta i zrekompensować mu tę sytuację, wypłacimy mu pieniądze z Allegro Protect. Doliczymy tę kwotę do Twojego rachunku.
Kiedy możesz odwołać się od naszej decyzji:
Masz potwierdzenie, że:
- odrzucasz reklamację na podstawie konkretnych argumentów oraz
- kupujący dostał Twoją decyzję.
Takim potwierdzeniem może być na przykład dokument potwierdzający płatność, ale także zrzut ekranu z Twojej korespondencji z kupującym.
Czy możemy nałożyć blokadę na Twoje konto:
Tak."
Niestety pomimo spełnienia wszelkich warunków Allegro broni nieuczciwych praktyk Sprzedawcy.
Jeśli możecie udostępniajcie, może nie tylko ja mam taki problem, że Allegro łamie własne zasady.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A czego Ty się tu spodziewasz ? przecież tu nie ma fachowców tu są ludzie " nieodpowiedzialni", z tym AP to niestety jest ich wewnętrzny twór, ich decyzja wypłaty, regulamin regulaminem a wszystko zależy od "kogoś", Musisz się udać do rzecznika konsumentów.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ No właśnie może by Allegro odpowiedziało, czego się spodziewać?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@padas13 Sprzedający postąpił prawidłowo, przy pierwszej reklamacji sprzedający naprawia wadę, może wysłać ten sam przedmiot tylko naprawiony. Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.
Dalej nie czytałem dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
>Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.
bo? Uzasadnij.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jak zgłosiłeś tą reklamacje?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@padas13 Art. 561. Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania bo ustawa konsumencka jest w tym przypadku dokumentem lepiej chroniącym kupującego art 561 ma zastosowanie do zakupu od osoby prywatnej lub gdy uk nie wypowiada się w danej kwestii a tu niestety jest odpowiedni odnośnik w ustawie konsumenckiej jeszcze pytanie co ty złożyłeś w tej reklamacji bo jak powołałeś się na art 561 to sprzedawca postąpił zgodnie z prawem. Reasumując tu masz ustawę:
Z tego co piszesz wynika że nie masz dowodów na potwierdzenie
1 że towar po naprawie 2x nie działa
2 że to ten sam towar co odesłałeś bo zdjęcie to nie dowód (o swoich zdjęciach nie wspominasz)
3 że skorzystałeś z niewłaściwego paragrafu bo cytujesz KC a nie UK owszem jakbyś się powołał na zapisy UK art 7a p 2 z roszczeniem z art 43e pod groźbą odstąpienia od umowy to miałbyś rację czyli musiałbyś złożyć reklamację na niezgodność z umową tej samej wady z rygorem odstąpienia po stwierdzeniu wady, a jak napisałeś składam reklamację na niezgodność z umową to zastosowano zgodnie z prawem art 43d po raz drugi no trzeba odpowiednio sprecyzować żądanie reklamacyjne o dziwo konsultant allegro ma rację mimo że na 99% wynika to z przypadku a nie z wiedzy konsultanta. Podsumowując towar odebrać przetestować sprawdzić czy nie działa złożyć teraz prawidłowo reklamację sprawę zakończyć.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Z twojego opisu wynika, że ingerowałeś w produkt - przerobiłeś okablowanie. Sprzedawca wyraził chęć wymiany na nowy przedmiot, ale odmówił ze względu na twoją samowolkę.
Jak chcesz wymiany na nowy to wyślij do sprzedawcy towar w takim stanie w jakim go otrzymałeś i tyle. Nie widzę żadnych uchybień po stronie sprzedawcy.