Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam pytanie dlaczego Allegro nie dokonuje zwrotu prowizji za sprzedaż która się nie odbyła.
Przedstawię krótko
sprzedałem dekoder nbox5800 z Hdd,wszyscy wiemy że towar ten jest wiekowy ale w opisie jest że po odnowieniu i klient kupujący pisze że towar niesprawny bo dysk hałasuje od czasu do czasu.I obraz czasem tnie.Nie chcę opisywać tu dlaczego ale kto to kupuje ten wie do czego i dlaczego tnie a dysk talerzowy hałasuje chwilami .Kto miał takie urządzenie ten wie o czym piszę. Na podstawie takich bzdur napisanych prze klienta "złośliwca"Allegro nie odda mi prowizji mało tego zmusza mnie abym zwrócił się do kupującego i łaskawie prosił aby zmienił opis przyczyny zwrotu.Tak jakby kupujący był rzeczoznawcą.
Zwracam się do kupujących i sprzedających o zmianę regulaminu bo takie postępowanie jest złe doprowadza do złego traktowania obu stron. Ja w tym przypadku poczułem się jak 3 kategorii ( w skali od1 -3)i tu kolejny news jakby miał Pan lepszą jakość sprzedaży to zwracamy bez problemu.Czysty rasizm,dzielimy na lepszych i gorszych.
Co Wy na to moi drodzy sprzedawcy i kupujący bo przecież każdy może być raz tym1 a raz tym 2.
Pozdrawiam
@ab-sat Nic kupujący nie musi wiedzieć, wystawiając towar, ofertę musisz ją rzetelnie opisać i jeżeli nie było w opisie że hałasuje kupujący ma prawo do reklamacji na niezgodność z opisem.
Towar był rzetelnie opisany a nawet powiem że towar odesłany został następnego dnia sprzedany a w tym dniu sprzedałem 3szt .Ale "nowy klient zadowolony"
Tu nie chodzi o reklamację tylko sposób naliczania zwrotu prowizji.
@ab-sat, zwrot prowizji to sytuacja wyjątkowa - nie bez powodu mówimy o zwrocie w formie rabatu transakcyjnego. Jego udzielenie nie jest obowiązkiem serwisu. To, kiedy możesz go otrzymać, opisaliśmy w tym artykule. Wymagania dotyczące poziomu jakości sprzedaży to troska o jakość doświadczenia zakupowego w naszym serwisie.
Pani moderator.
Proszę jeszcze napisać że to nagroda.Sama nazwa prowizja sprzedaży, nie ma sprzedaży nie ma prowizji.Proszę to zmienić na podatek to już rozumię co Pani pisze a tak to nie kumam.
Tu są różne dziwne rzeczy jak produktyzacja czy naliczanie prowizji od kosztów wysyłki za którą sam płacisz.
Jeśli sprzedaż była na AL to wystawiając tam zaakceptowałeś regulamin który mówi że opłata transakcyjna jest bezzwrotna (przy dobrych argumentach można liczyć na zwrot). Na normalnym allegro faktycznie mając wysokie noty albo SS zwroty są bardzo szybkie a przy słabych notach regulamin blokuje ,choć nie powinien takie zwroty.
Bardzo teoretyczne rozwiązanie,podam Tobie przykład ,klient kupuje sprzęt podłącz urządzenie odwrotnie plus z minusem .Dalej sprzęt uszkodzony klient nie przyzna się ale piszę że sprzęt badziew itp . i co?Odp. Allegro kasuje prowizję sprzedaży i nie ma ochoty po złym komentarzu na zwrot kasy.I co dalej uważasz że ok?
@ab-sat allegro wprowadziło jakość sprzedaży właśnie w tym celu ..... zapytasz jak to .... tak , jesteś drobnym sprzedawcą masz mało ocen i mało transakcji , dla serwisu istnieje duże prawdopodobieństwo ,że dopłaci do Ciebie jako sprzedawcy , a muszą zarabiać bo koszty lecą .
Tu każdy krok , każda oferta , każda odpowiedź w dyskusji musi być przemyślana. Nie zapoznałeś się zapewne z regulaminem , a z wnioskiem o zwrot prowizji wystarczyło zaczekać , masz na to 45 dni .
Pamiętaj .. emocje zostaw w domu , tutaj wszystko na chłodno i głęboko przemyślane .
Może i masz rację ale dlaczego tak jest nie wypowiem się publicznie.wielokrotnie byłem super sprzedawcą ale mam to gdzieś nie ten kierunek ambicji.Ogólnie jakość leci w dół i kasy mniej i tu powód a nie "regulamin"Pamiętam z wojska do czego służy regulamin a służyłem w stanie wojennym i każdy może dopisać .
Nie po to by nagradzać a uj....
Pozdrawiam.
Zapomniałem tu nie o emocje ,tylko czysta ludzka uczciwość" ale to już było i się nie wróci"
@ab-sat to nie chodzi o to czy jesteś SS czy nie , sytuacja ktora spotkała Ciebie może spotkać każdego z nas , a większego wpływu na to nie mamy . Jeśli już coś się dzieje i podejrzewasz spory spadej jakości wnioski o zwrot prowizji wstrzymaj , aż jakość się poprawi . 🙂 ... pozdr.
Standard. Ten sam błąd co na głównym. Z tego co pamiętam tam też kiedyś był taki okres, że odrzucali większość wniosków. Ale to chyba jeszcze za poprzedniego właściciela. Teraz ten sam błąd robią na lokalnym + dodają swoje własne. Nie wpadli na to, że "O" dla zwykłych ludzi w tej chwili wygrywa. Bo jest tam łatwiej, nikt nie zamęcza mailami i nie ma stresu o jakieś dziwne prowizje, zresztą sama opłata którą płaci kupujący (nie sprzedający) też jest niższa. I UWAGA UWAGA konkurencja tam nawet ofert nie ściąga xD. Lokalne trzyma się tylko dzięki przeglądającym główne allegro. Ludzie zaglądają tu z przyzwyczajenia. I coraz więcej ich ubywa. Żeby to zrównoważyć to dano promocje 5 darmowych zakupów smartem dla nowych kont. Kont można mieć więcej, więc w papierach się zgadza, więcej przybywa niż ubywa. Tylko co wart taki klient co mając 10 kont kupuje tyle samo ile by kupił z jednego?
@kaliszaneczka-x Nie, żebym Cię pouczał ale pomyliłaś O z V, Na O to sprzedający płaci za wystawienie oferty (oczywiście zależy to od kategorii i liczby ofert > 1, 2 są bezpłatne .> następne już płatne > wiem bo sam korzystam) Kupujący płaci tylko kwotę taką jaka jest w ofercie + koszty przesyłki O + opłata serwisowa (za obsługę) Tylko tam można wszystko dogadać, bez ingerecji serwisu w treść maili, a i telefony są w 99% dostępne.😄
Ja akurat z V nie pomyliłam, bo V nigdy nie używałam. Widocznie akurat używam tych darmowych kategorii do wystawiania. Zresztą w sumie wystawia tam mąż. Wiem że za używanie nic nie płacił. A przelewy też przychodzą na dokładnie tę kwotę za jaką sprzedał.
@kaliszaneczka-x Masz rację. W moich kategoriach można wystawić za darmo 2-3 przedmioty, a dalej płatne. Dopiero jak się któryś sprzeda to wtedy mogę wystawić następny. Tylko gorzej z bezpieczeństwem transakcji i ew zwrotami.
@ab-sat Mam pytanie dlaczego Allegro nie dokonuje zwrotu prowizji za sprzedaż która się nie odbyła.
A podasz mi podstawę prawną na podstawie której firma "allegro" ma Ci oddać kasę za usługę którą zrealizowali ??? to jest tylko ich dobra wola że oddają na zasadach określonych w regulaminie 🙂
Witam.
tylko się nie obraź ale kolejny "konstytualista"Nie będę Tobie wykładał co to jest prawo.Mam odmienne zdanie ale proszę wytłumacz mi dlaczego Pani x każe mi zwrócić się do klienta i prosić a korektę swoich " dyrdymał" jak to nazwał nasz " prezydent"
Moje odczucie jest takie jak to dzisiaj w polityce ktoś prosi Ukrainę aby przeprosiła agresora że się broni.
Ktoś tu powiedział że jestem " małym" sprzedawcą ale ja się tym nie przejmuję bo to ja decyduję co gdzie sprzedaję ale powiem tylko że już dawno wycofałem towar który sprzedajemy hurtowo.Dlaczego odpowiedź między wierszami.Naprawdę szkoda mi tych ludzi co to tylko liczą na "nich"
Wiem że to korporacja i trzeba tylko po ich szkole działać,Kiedyś pracowałem ale nie chcę opowiadać wiem że Pani x to tylko punkcik na wykresie i nawet nie wiedzą jak się nazywa .Dlatego trzeba zasypać pytaniami i to 100 a może 1000 przyjdą z automatu zapytania o poziom usługi i tu same "0" i tak spada poziom obsługi czy nie tak?