Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Otworzyłem dyskusję ze sprzedawcą w temacie zwrotu zamówienia. Po 2 tygodniach od allegro w tej dyskusji dostałem pytanie, czy sprawa jest rozwiązana. Problem nie został rozwiązany, co też zaznaczyłem. Jakież było moje zdziwienie jak na drugi dzień allegro uznało jednak, że sprawa jest już w całości rozwiązana i zamknęło dyskusję jako rozwiązaną. Po tej "przygodzie" nie będę polecał allegro moim znajomym i będę opowiadał wszystkim jak to allegro traktuje kupujących i jego problemy. Sprawa cały czas jest w toku i teraz jeszcze muszę coś wysłać i czekać na zwrot od sprzedającego, ale czy to zrobi to mi nikt nie gwarantuje. Sprawa cały czas była omawiana telefonicznie z innymi konsultantami ( nie z tym co odpisywał za sprzedającego w dyskusji), podpowiadali co mam robić i zapewniali, że dyskusja nie będzie zamknięta jeśli ja tego nie zrobię? Dyskusja została zamknięta i zostałem sam z problemem, jeśli sprzedający nie odda w całości pieniędzy ( po tym jak sprzedający zachowuje się po popełnieniu przez siebie pomyłki, mam prawo wątpić czy odda całość wpłaty). Nie mam teraz możliwości skorzystania z allegro Protect. Pytanie do moderatorów : dlaczego dyskusja została zamknięta jako rozwiązana, jeśli nie otrzymałem zwrotu pieniędzy od sprzedającego?
Allegro zamyka z klucza dyskusję po 30 dniach ale ty możesz odznaczyć po 14dniach jako nierozwiązana i tak zrobiłeś? możesz napisać tu o problemie: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Tak, mogę opisywać problem, tylko chcę wiedzieć dlaczego allegro ot tak sobie zamknęło dyskusję? Czy nie ma jakiś zasad kiedy mogą sami zamknąć ?
Allegro nie zamyka wcześniej niż po 30dniach ale...zapytajmy: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wiechu383 Otrzymałeś w dyskusji wyjaśnienie naszego pracownika. Oto jego treść:
"Rozumiem, że Kupujący nie jest zadowolony z przebiegu transakcji. Proszę zauważyć jednak, że Sprzedający wyjaśnił problem oraz przedstawił propozycję rozwiązania go. Muszę podkreślić również, że sprzedający może oczekiwać odesłania towaru przed zwrotem środków. Po zwrocie towaru Sprzedający zobowiązany będzie do zwrotu środków. W związku z wyczerpaniem możliwości w danej sprawie podjęliśmy decyzję o zamknięciu dyskusji".
To nie jest odpowiedź na moje pytanie..
@wiechu383 chciałeś zwrot kasy bez odesłania produktu?
@wiechu383 Jest to wyjaśnienie dlaczego pracownik podjął decyzję o zamknięciu dyskusji przed upływem 30 dni.
@wiechu383 Chciałeś mieć ciastko i zjeść ciastko? 🤔
Nie znasz sprawy to nie wypisuj bzdur. Jest takie powiedzenie, że każdy sądzi po sobie. Widocznie Ty tak byś postąpił/a.
Sprzedający wysłał mi w 1 paczce jedną szt produktu zamiast 2 szt. Nie poinformował mnie o tym fakcie. Jak odebrałem paczkę to zrobiłem od razu zwrot ( przesyłka była wysłana po terminie a byłem umówiony z mechanikiem, więc musiałem kupić u mechanika, produkty więc nie były już mi potrzebne). Zwrot zrobiłem nie otwierając paczki ( trwało to dosłownie 1 minutę), numer zwrotu wcześniej sobie wygenerowałem. Nie miałem czasu żeby ganiać znowu do paczkomatu ze zwrotem, chciałem mieć to z głowy przed świętami, więc wyjąłem i od razy włożyłem do skrytki. Nie zaglądałem więc, nie wiedziałem, że jest tam tylko 1 sztuka. Kiedy sprzedający oddał mi tylko za 1 sztukę otworzyłem dyskusję z pytaniem dlaczego tak? Sprzedający napisał, że dostał paczkę tylko z jednym produktem, zasugerował, że może zapomniałem zapakować lub, że może w trakcie zwrotu paczka się otworzyła i ten drugi produkt wypadł i że on w takim razie złoży reklamację do przewoźniaka.
@wiechu383 Opieram się na informacjach jakie mam dostępne 🙂
Jeśli faktycznie tak było jak mówisz to automaty paczkowe są monitorowane i można to wszystko zweryfikować ale na ten moment zapis monitoringu może nie być już dostępny więc mamy słowo przeciwko słowu.
I tu jest teraz problem, słowo przeciw słowu!🤔 masz jakiś dowód na to że przesyłki nie otworzyłeś że wysłał tylko 1szt?
W między czasie dostałem info, że jakaś paczka jest do odebrania w paczkomacie, więc odebrałem i rzuciłem w domu stwierdzając, że później zaglądnę co tam jest bo akurat nie miałem czasu (w pracy miałem urwanie głowy). Po kilku dniach zadzwonił sprzedający, i powiedział że odda pieniądze jak wyślę drugi przedmiot. Okazało się, że ta paczka do której nie zaglądałem, została wysłana przez niego z brakującą sztuką. Powiedziałem, że ja już zwrot zrobiłem i że nie mam już możliwości darmowego zwrotu ( kupiłem ze smartem) i czasu latać ponownie do paczkomatu. Powiedziałem, żeby zamówił mi kuriera i wygenerował etykietę na drugi produkt. Odpowiedział, że nie ma zamiaru, mam wysłać na własny koszt i jak dojdzie produkt to mi za niego odda, że zastanowi się czy odda mi za wysyłkę. Dodatkowo powiedział, że JEGO konsultant z allegro w każdej chwili zamknie moją dyskusję i tak nic nie da użalanie się do allegro. Zakończyłem tą rozmowę potwierdzając tylko, że jak mi przyśle kuriera to oddam przedmiot. W dyskusji za chwilę wypowiedziało się allegro, że mam wysłać na własny koszt to sprzedający wtedy odda mi kasę. Zadzwoniłem więc do allegro, dlaczego ja mam ponosić koszt wysyłki jeśli to sprzedający popełnił błąd i w pierwszej paczce wysłał tylko 1 produkt, dlaczego to za błąd sprzedającego mam znowu latać do paczkomatu. Konsultant powiedział, że jest możliwość wygenerowania ponownie darmowej etykiety i przeprosił mnie za tego co pisał, że ma sobie na własny koszt wysyłać. Zgodziłem się, ale powiedziałem, że już wyjechałem do rodziny na święta i nie mam przy sobie tego produktu. Powiedział, że to nie szkodzi, że mam 2 tygodnie na wysyłkę. Ciąg dalszy później napiszę jeśli to kogoś interesuje ( teraz muszę coś pilnego zrobić)
@wiechu383 Na ten moment myślę, że nikogo to już nie zainteresuje skoro piszesz na forum oczekując pomocy a nie raczysz nawet napisać całej prawdy od razu.
Powodzenia.
Twoim obowiązkiem jest sprawdzić co zwracasz. Jeśli czegoś brakowało to składa się reklamację lub informuje sprzedawcę żeby sprawdził u siebie czy może popełnił błąd przy pakowaniu.
@wiechu383 ustawa mowi wyraźnie, że koszt zwrotu ponosi kupujący, smart allegro to jest taki dodatek od allegro dający ci wysylkę i 1 zwrot za friko. Nie ma obowiązku by sprzedawca poinformował cię, że wysyla ci towar w 2 i więcej paczkach jest obowiązek że ma ci wysłać to co kupiłeś i tak sprzedawca zrobił. Zużyłeś 1 darmowy zwrot na odesłanie jednej paczki z dwóch to za odesłanie drugiej płacisz sam a ponieważ smart był najtańszą formą wysyłki czyli dla ciebie 0pln to sprzedawca nie zwraca ci za paczkę. Dostałeś zwrot za to co odesłałeś i nikogo nie obchodzi że nie sprawdziłeś co i ile dostałeś, dostaniesz zwrot za drugą sztukę jak odeślesz sprzedawcy na swój koszt. Pretensje możesz mieć tylko do siebie.
Dlaczego w rozmowach telefonicznych jestem zapewniany że nie zostanie zamknięta po czym jest zupełnie odwrotnie?
@wiechu383 No tak się właśnie to kończy jeśli kupujący jednocześnie chce i nie chce rozwiązać problemu.
Moim zdaniem to sprzedawca nawalił i powinien ponieść wszystkie koszty.
Reasumując, jeśli Dobrze zrozumiałem
Dokonałeś zakupu i przesyłka się opóźniała, to znaczy trwała dłużej niż w umowie,
Odstapiłeś od umowy odsyłając paczkę
Ale w paczce była 1 sztuka i sprzedawca bez porozumienia z tobą, próbuje naprawić błąd i dosyła drugą sztukę, która w ferworze przedświątecznych zakupów nieświadomie odbierasz.
Sprzedawca zwraca za jeden odesłany produkt i oczekuje od Ciebie odesłania drugiego.
Sprzedawca raz już pokrył jeden koszt przesyłki wysyłając drugi produkt nie chce pokrywać kolejnego razu, a powinien moim zdaniem.
Po co otwierałeś dyskusję.
Wystarczyło zakupić jakiekolwiek inny produkt u sprzedawcy i odstąpić od umowy odsyłając go wraz z przedmiotem z drugiej przesyłki.
Jak na razie idziesz dobrym tropem i bardzo dobrze zrozumiałeś mój przypadek. Dyskusję otworzyłem bo nie wiedziałem jeszcze wtedy o jednej sztuce w pierwszej paczce. Propozycja o odesłaniu drugiej sztuki z innym zakupionym później przedmiotem, nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Po takim sprzedającym można by było się spodziewać, że oddał by tylko za ten przedmiot który byłby zgłoszony do zwrotu, pominął by ten dodatkowo dołożony do przesyłki. Przecież może powiedzieć, że nic więcej nie było w paczce.