Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Znajoma, starsza osoba, dała się namówić na zakup po za Allegro. Sprzedawca powiedział żeby zapłaciła przy odbiorze. Towar doszedł jednak był nie zgodny z opisem, brak rachunku. Sprzedający ma bardzo dobre opinie. Jednak przy próbie kontaktu i wymiany przedmiotu na właściwy. Sprzedający przez telefon był chamski i zablokował numer, nie chce przyjąć zwrotu. Czy można jakoś wyegzekwować od tego sprzedawcy wywiązanie się z obowiązków sprzedającego, mimo że zakup omijający niejako Allegro? Przedmiot za 300 złotych.
Cabej można - policja , sąd , RPK , na allegro nie licz .
Allegro wspiera tylko tych co u nich kupują ,zakupy poza allegro wiążą się zawsze z jakimś ryzykiem ale jak ktoś kupuje w taki sposób od sklepu z wysokimi notami to nie powinno być problemu .Taki ,uznany sprzedawca zazwyczaj nie chce narażać swej reputacji .
@Cabej przykro mi, że doszło do takiej sytuacji i Twoja znajoma nie jest zadowolona z zakupu. Ponieważ do zakupu doszło poza Allegro nie mamy możliwości pomóc, pozostaje Rzecznik Praw Konsumenta, sąd lub policja jak wskazuje @mdrogeria.
@Cabej Jeżeli kupujący sprzedaje jako firma, to ma obowiązek przyjęcia zwrotu zgłoszonego w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zakupu. Niezależnie od tego czy zakup był na Allegro czy poza. Jeżeli nie chce przyjąć to zgłoś się do rzecznika konsumentów, kontakt do niego znajdziesz na stronach urzędu twojego miasta.
@Agent051 cóż ja przeczytałem " brak rachunku" wiec bardzo trudno byłoby udowodnić że nie była to sprzedaż prywatna lecz zakup od firmy nawet jeśłi sprzedający prowadzi firme.. Nie ma żadnego śladu w allegro że to transakcja z firmą. Nie ma dokumentu sprzedazy. Wiec sprzedający może twierdzić ze sprzedawał swoją prywatną rzecz jako sosoba fizyczna. I tutaj sie prawo zwrotu konczy
Co doe reklamacji niezgodnosci z opisem z tytułu rękojmi także raczej niemożliwe bo tak naprawde nie ma żadnego dowodu że kupujacy kupił dany przedmiot a nie tylko podobny - sprzedaż poza allegro i brak jakiejkolwiek umowy/opisu/ itp.
Chyba jedyna nadzieje to że przedmiot przestanie działać i reklamacja z rękojmi jelsi by tak sie stało.
@_Likos_ zwróć uwagę że przesyłka była pobraniowa. Jak sprzedający wysłał kuriera na firmową umowę to już punkt zaczepienia jest.
Jeśli działanie sprzedawcy było zamierzone , a z opisu autora wątku tak to wygląda to nie sądzę żeby zrobił tak jak piszesz .
@Client:44052296 w zasadzie osoba fizyczna mogła wysłac za pobraniem. Byc może punktem zaczepienia byłoby jeśłi nadawcą byłaby firma a nie osoba. Wówczas biorąc pod uwage że firma wystawiałaby do sprzedazy takie same przedmioty można by było próbować. Choć nadal to może budzić wątpliwości. Generalnie dowodu że do transakcji doszło miedzy firmą a konsumentem nie ma.
@mdrogeria i @_Likos_ Proponuję zaangażować do tej sprawy Dirk Gently's z Holistic Detective Agency. i wszystko się ze sobą połączy.
Dirk mógłby sobie nie poradzić w polskich warunkach...😁
@_Likos_ Rzecznik konsumenta bardzo szybko zweryfikuje czy to była prywatna sprzedaż, a jak będzie miał problemy to skarbówka mu pomoże. Cwaniactwo i oszustwo ma krótkie nogi.