anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja z reklamacją uznaną a później sprzedawca zmienia zdanie - brak pomocy allegro

Zyzio2005
#1 Nowicjusz#

W dniu 26 kwietnia zgłosiłem reklamacje z tytułu rękojmi na urządzenie zakupione kosiarka elektryczna. Ponieważ za chwile była majówka i dodatkowo produkt jest bardzo duży do wysyłki sprzęt wysłany został 9 maja do sprzedawcy bo nie można było go nadać w paczkopunktach.

10 maja sprzedawca informuje że wysyłka kosiarkę do serwisu.

12 maja po złożeniu wniosku POK allegro sprzedawca informuje że ostatecznie Kosiarka trafiła do serwisu na naprawę.

Allegro 17 maja piszę:

KUPUJĄCY Pragnę wyjaśnić, że jeśli sprzedający nie wyda decyzji w terminie 14 dni, zostaję ona uznana jako rozpatrzona pozytywnie. Jednak nie jest to jednoznaczne z tym, że jest zobowiązany spełnić Pana roszczenie, ponieważ jest to pierwsza reklamacja.

Zgodnie z prawem, sprzedający może naprawić lub wymienić przedmiot na wolny od wady.

Mimo najszczerszych chęci nie możemy wymusić na sprzedającym zwrotu wpłaty, ponieważ postanowił on naprawić Kosiarka elektryczna NAC.

Wniosek Allegro Protect została wstrzymany, ponieważ sprzedający wyraził chęć rozwiązania sprawy, naprawiając przedmiot.

SPRZEDAWCA 17 maja:

Logicznym dla mnie jest, że jeśli piszę iż sprzęt trafił do serwisu to uznaliśmy reklamację za zasadną bo np. maszyna nie działa i dlatego też zdecydowaliśmy się ją odesłać do serwisu do naprawy.

SPRZEDAWCA 20 maja:

Z związku z powyższym nasza odpowiedź na tą reklamację jest odmowna.

Czekamy na decyzję, czy naprawiać kosiarkę odpłatnie czy odesłać do Pana w takim stanie jak ona obecnie się znajduje.

Allegro 20 maja:

SPRZEDAWCA-ZW termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji biegnie od momentu poprawnie złożonej reklamacji przez kupującego, a nie od momentu dostarczenia urządzenia.

SPRZEDAWCA-ZW poinformowali Państwo, że kosiarka zostanie naprawiona, więc proszę o jej naprawę, nie mogą Państwo już odrzucić reklamacji kupującego.

 

Allegro do dnia dzisiejszego nie mam sprzętu naprawionego. 21 maja poprosiłem was o pomoc i nawet nie napisaliście słowa.

Po prawie 30 dniach od założenia dyskusji sprzedawca nie wydał naprawionego towaru, nie udzielił informacji w jakim czasie naprawi sprzęt ba nawet stwierdził że nie zamierza naprawiać mimo iż sprzedawca jak i allegro przekonywaliście mnie że sprzedawca podjąć decyzje reklamacyjną jaką jest naprawa sprzętu.

26 kwietnia złożyłem reklamacje z tytułu rękojmi po 14 dniach lakonicznie sprzedawca napisał o serwisie że wysłał towar. Po czym wy mnie przekonujecie 17 maja że sprzedawca rozpatrzył reklamacje i wybrał sposób rozwiązania sprawy -> naprawa kosiarki.

A 21 maja  po 25 dniach od zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi sprzedawca zmienia zdanie i twierdzi że już nie uznaje reklamacji i ja odrzuca.

Nadmienię że dzisiaj po prawie 30 dniach nie mam ani pomocy od allegro, ani sprzętu naprawionego, ani pieniędzy.

Czuje się oszukany a pomoc ze strony allegro którą zgłosiłem 21 maja pozostałą bez echa. Jestem rozczarowany że nawet WY ALLEGRO nie dotrzymujecie terminu odpowiedzi.

Czy ktoś tu może pomoc bo aktualnie jestem na lodzie bez kasy bez kosiarki bez naprawy.

Pierwszy raz widze obojętność z strony allegro na zachowanie sprzedawcy. Sprzedawca nie podał terminu naprawy urządzenia, allegro nie odpowiedział na moją prośbe o pomoc a na koniec sprzedawca mi mowi ze nie  naprawi i moge isc do sądu a allegro dalej milczy.

Czy tak miały wyglądać bezpieczne zakupy na allegro? Mam dosyć ktoś pomoże?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Zyzio2005 Jakiej pomocy oczekujesz , sprzedawca ma obowiązek wydać naprawiony sprzęt komsumentowi jak to określa Ustawodaca ,, bez zbędnej zwłoki ,, nie narzuca na sprzedawce  wykonania tej czynności w określonych ramach czasowych ,potrzeba ściągnąć części to rzeba czekać i czy jest to net czy sklem stacjonarny czy sieciówka zasady rejlamacji sa takie same .

Rozumiem ,że nie jest to dla Ciebie sytuacja komfortowa , ale może się zdarzyć wszędzie i każdemu .

oznacz moderatorów

Zyzio2005
#1 Nowicjusz#

No właśnie. Po miesiącu sie okazuje że allegro przestało tydzień temu pisać . sprzedawca początkowo twierdził że naprawie a po 25 dniach stwierdził że nie naprawi. Ja stoje w miejscu po 30 dniach bez sprzętu bez pomocy i bez naprawy i pieniędzy. 

Co z tym zrobić? Da sie zmusić sprzedawce czy tylko sąd?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czego nie pokazujesz tego co działo sie między 17 a 20 maja? Wkej treść odpowiedzi reklamacyjnej @Zyzio2005 samo w związku z powyższym wskazuje że sprzedawca na coś się powołał np na opinię serwisu a nie bo nie i ch.j

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

I kolejna rzecz znowu kupujący nie rozróżniają typow reklamacji? Jaką reklamację z rękojmi złożyłeś? Rękojmia obowiązywała do zakupów sprzed 2023 roku konsumenckich lub obowiązuje do zakupów firma firmie. Od 1 stycznia 2023 jest dla konsumentów reklamacja za niezgodność z umową z 2 letnim okresem trwania u sprzedawcy i patrząc z prawnego punktu widzenia to sprzedawca nie odpowiada z tytułu rękojmi przed konsumentem bo nie ma takiej formy w przepisach a przepisów nie rozpatruje się w sposób dorozumiany tylko literalnie. Sąd równie dobrze może stwierdzić że nie złożyłeś reklamacji bo dla zakupu konsumenckiego po 1 stycznia 2023 rękojmi brak a podmiot odpowiedzialny nie może odpowiadać za coś czego nie ma i dobra papuga by taką argumentację przepchnęła przez wokandę. 

oznacz moderatorów

Zyzio2005
#1 Nowicjusz#

Przy formie odpowiedzi sprszedawcy i prokonsumenkich sądach nie sądze

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Udaj się jeszcze do rzecznika konsumentów.

oznacz moderatorów

Zyzio2005
#1 Nowicjusz#

Sprzedawca na początku uznał reklamacje powołując się ze będzie naprawa. Wg mnie i tak nie zna prawa bo żadałem zwrotu środków a do tego sie nie ustosunkował wiec głównie była gadka o $ 561 KC ale ani allegro ani sprzedajacy nie mial zamiaru sie z tego wywiazać. Teraz jestem bez sprzetu naprawy i po 25 dniach odmawia naprawy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie mogłeś się powolywac na 561kc bo uk stanowi innaczej @Zyzio2005 w zakupach konsumenckich najpierw rozpatruje się przepisy ustawy konsumenckiej dopiero jak nie mają zastosowania używa się zapisów kc jako mniej chroniących konsumenta. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Zyzio2005 przepraszam za brak odpowiedzi na wezwanie z 21 maja, pracownik Allegro wkrótce wypowie się w dyskusji. Mam nadzieję, że to pomoże! 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów